کد مطلب: ۵۷۸۲۸۳

عرضه اولیه فجهان بخریم یا نخریم؟

عرضه اولیه فجهان بخریم یا نخریم؟

قرار است چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰، بزرگترین عرضه اولیه امسال انجام شود. عرضه اولیه‌ای که در آن ۴ میلیارد سهم شرکت فولاد سیرجان با نماد «فجهان» در فرابورس به عموم عرضه خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قرار است فردا بزرگترین عرضه اولیه امسال انجام شود. عرضه اولیه‌ای که در آن ۴ میلیارد سهم شرکت فولاد سیرجان با نماد «فجهان» در فرابورس به عموم عرضه خواهد شد و ۲۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی وارد بورس می‌کند.

معرفی شرکت

شرکت مجمتع جهان فولاد سیرجان فعالیت خود را در زمینه تولید محصولات فولادی به خصوص آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه یک میلیون تن آغاز کرد.

بزرگترین سهامدار این شرکت، گل‌گهر سیرجان است که حدود ۵۱ درصد از سهام شرکت را در اختیار دارد. صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت صنایع ملی مس ایران هم به ترتیب با ۳۰٫۵ و ۱۲ درصد دیگر سهامداران عمده فجهان هستند.

عملکرد مالی

مجموع دارایی‌های این شرکت در پایان سال مالی ۹۹ معادل ۷٫۸ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۹۸ رشدی ۳۹ درصدی را نشان می‌دهد. بدهی‌های فجهان هم در سال ۱۳۹۹ به ۱٫۹ هزار میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با سال قبل ۴۲ درصد کمتر شده است.

جهان فولاد سیرجان که اخیرا افزایش سرمایه ۳۷۰ درصدی را به ثبت رسانده است، با سرمایه چهار هزار میلیارد تومانی در فرابورس پذیرش شده است.

در سال مالی ۹۹ فجهان از فروش محصولات خود بیش از ۶٫۷ میلیارد تومان درآمد داشته که رشدی ۲۰۰ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. بر این اساس جهان فولاد سیرجان توانسته سود خالص خود را به ۱٫۶ هزار میلیارد تومان برساند که تقریبا ۸ برابر سود سال قبل است. البته با توجه به افزایش سرمایه ۳۷۰ درصدی این شرکت، سود هر سهم فجهان در سال مالی ۹۹ تنها ۴۱ تومان بوده که نسبت به سود ۲۴۲ تومانی سال ۹۸ افت قابل توجهی داشته است.

در جدیدترین گزارش منتشر شده در کدال، شرکت فولاد سیرجان در مرداد سال جاری ۴۷۷ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره یک ماهه مشابه ماه قبل ۱۱ درصد کاهش داشته است.

جزئیات عرضه اولیه فجهان

در عرضه اولیه روز چهارشنبه هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۸۰۰۰ سهم در بازه قیمتی ۴۵۰ تا ۵۵۰ تومانی ثبت سفارش انجام دهد که معادل چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود. در صورت مشارکت ۲٫۸ میلیون نفری به هر کد بورسی حداکثر ۱۴۵۰ سهم در سقف قیمتی ۵۵۰ تومان تعلق می‌گیرد که نیازمند ۸۰۰ هزار تومان نقدینگی است.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پولتونو‌ حیف نکنین

  • شهرزاد

    من با کف قیمت درخواست میزارم . ببینم چطور میشه

    • علی

      نکن اینکارو هیچی نمیشه… سقف بزن یه چیزی گیرت بیاد

  • علیرضا

    با این حجم پول کسی سقف قیمت نمیزنه همگی کف قیمت ثبت کنید تا ضرر نکنید میزان سهام حقیقی از حقوقی جدا هست اگه سقف قیمت تعیین کنید برا 1000 سهمش فقط 100 هزار تومن اضافی میریزین داخل جیب شرکت این هم مثل وسپهر کف معامله میشه

  • ناشناس

    من که کف قیمت سفارش گزاشتم بازم قیمت اصل سهم نیست اینا دارن سهمو میندازن به قیمت بالا خود دانید

  • الهام

    منم گف قیمت سفارش گزاشتم
    ارزش واقعی سهم پایینره بهتر یکم تحقیق کنید

  • ناشناس

    اینم مثل وسپهر است که گفتند سال قبل لز عرضه سود هرسهمش بالای ۲۰۰تومن بوده.یک سال واندیه خبری از سودش نیست .فریب نخورید

    • مهدی

      استاد این عرضه اولیه هست. ارز نیستا

    • ناشناس

      البته درستش عرضه اولیه هست

  • ناشناس

    اساتید محترم اول لطف کنید تحقیق کنید و بفهمید ارز اولیه چه چیزی هست بعد از تحلیل ارزش واقعی نظر بدین

    • ناشناس

      ارز ?

    • شکیبا

      شما هم تحقیق کنید اینی که میگم ارز اولیه است یا عرضه اولیه؟ ارز با عرضه خیلی فرق می کنه. داری اشتباه میزنی

    • ناشناس

      استاد محترم شما بهتره لطف کنی و اول متوجه بشی تفاوت ارز و عرضه چیه و بعد نظر بدی

  • مینا اسدی

    اکثرا کف قیمت سفارش گزاشتن منم کف قیمت سفارش گزاشتم حالا شد شد نشد نشد مهم‌ نیس
    ولی ارزش سهم خیلی پایین تر از این حرفاس

  • Mbm

    طبق اخباری که جسته گریخته در خبرهای بورسی دیده میشه قیمت واقعی سهم 420تومان است.این عرضه اولیه از ابتدا مشکوک بود.قبل از دوشنبه هیچ خبری ازش نبود.حالا که گذشته به مردم اطلاع رسانی میکنن اگر قرار یکشنبه با منفی 5باز بشه بهتره که ناظر عرضه را کنسل و با قیمت 200تا300عرضه بشه که باعث بی اعتمادی مردم نشه.

  • هادی

    شروع شد دیگه باز چه خوابی دیدن برامون