کد مطلب: ۵۴۴۴۲۲

واکنش سهامداران بورس به جدیدترین عرضه اولیه بورس

نماد «غکورش» ارزش خرید دارد؟

نماد «غکورش» ارزش خرید دارد؟

نماد «غکورش» پس از لغو عرضه اولیه در مرداد سال گذشته، چهارشنبه این هفته با قیمتی بالاتر عرضه می‌شود با وجود سقوط شاخص بورس در سالی که گذشت، باید دید استقبال برای خرید این عرضه اولیه بین مردم چگونه خواهد بود؟!

به گزارش تجارت‌نیوز شرکت صنعت غذایی کوروش با نماد «غکورش» روز چهارشنبه به بازار سرمایه می‌آید.

این در حالی است که قرار بود مرداد ماه سال گذشته این سهم وارد بازار شود که به دلیل شفاف نبودن صورت‌حساب‌های مالی شرکت، ماجرا منتفی شد.

بازه قیمتی تعیین شده برای سهام «غکورش» ۲۸۵۰ تا ۲۹۹۵ تومان است. البته باید گفت که قیمت عرضه اولیه امسال این سهم، از نرخ سال گذشته بیشتر است و همین موضوع واکنش تعداد زیادی از مخاطبان را به دنبال داشته است.

در ادامه نظرات تعدادی از سهامداران را در این زمینه می‌خوانید:

«گران است. مرداد سال قبل در اوج بورس از این قیمت ارزان‌تر بود اگر همان موقع عرضه شده بود الان با افتی که بورس داشته شاید قیمتش از نصف هم کمتر شده بود.»

«می‌خوان بندازن به مردم بعد از دو هفته هم بیاد زیر عرضه اولیه، قیمت همه چی بالا رفت تو این یک‌سال غیر از سهامی که دست مردم هست، الان این چون عرضه اولیه هست حتما باید با قیمت بالا غالب کنن.»

«قیمتش را ۷۰ درصد بالا زدن ، عین پالایش، اینا به فکر سود خودشونن ضرر ملت پشیزی براشون اهمیت و ارزش نداره.»

«این هم یک کلاهبرداری است اگه سال گذشته عرضه شده بود حالا قیمتش به ۱۰۰ تومان و یا کمتر رسیده بود ببینید حالا با چه قیمتی می‌خوان به ملت بندازن.»

«این دولت بازم پول کم آورده! به عرضه اولیه‌های قبلی نگاهی بندازید قیمتش رسیده به زیر قیمت عرضه اولیه مثل آبادا، کبهمن، صبا، بپیوند، بگیلان، امین، ثامید، ثبهساز، سیتا. پس نه به خرید عرضه اولیه تا اینکه بازار متعادل و ضررامون جبران بشه، سود پیشکش.»

«دولت گناه داره بخرید. فکر کنید یه کاور برای موبایلتون گرفتین.»

«آنهایی که مدعی نخریدن عرضه اولیه هستند حالا باید نخرند. هدف این‌ها واریز یک و نیم میلیون تومان توسط مردم است. دست آخر نفری ۲۷ یا ۲۸ سهم می‌دهند بقیه نزد کارگزارها می‌ماند تا پنج روز دیگر.»

«با فرض این‌که چند درصدی هم سود داشته باشد اما به احترام خودتان به عنوان انسانی عاقل و هوشمند در این عرضه اولیه مشارکت نکنید. مصداق واقعی گران‌فروشی است.»

«عجیبه آخر مرداد سال گذشته با همین قیمت می‌خواست عرضه بشه که لغو شد. آن زمان شاخص بالای ۱/۷ میلیون بود الان ۱/۳ هست ولی قیمت این سهم ثابت مونده!! یا آن موقع زیر قیمت قرار بود عرضه شه یا الان گران است.»

«حداقل بعد این همه درس، الان که پولتون تو جیب خودتون هست حواستون جمع باشه بعدا ناله نکنید. نمی‌خرم تا عرضه‌های اولیه قبلی سامان نگرفتن.»

ارزش خرید دارد!

«این نماد با توجه به عملکرد ۹ ماهه، ۴۰۰ تومان سال ۹۹ سود ساخته، با فرض پی به ای پنج، ۲هزار تومان ارزش داره و با فرض رشد ۵۰ درصدی سود شرکت در سال ۱۴۰۰، ارزش خرید دارد.»

«امیدوارم دوباره لغو نشه و به همه یک میلیون برسه.»

«هر چی عرضه هست بخرید تو رنج ۴۵% سود بدید بره و اعتنایی به برخی کامنت‌ها نکنید این‌ها چون وضعشون خوبه این مقدار اندک سود به چشمشون نمی‌یاد هزار تومنم هزار تومنه این‌هایی که میگن نخرید خودشون چند میلیون گذاشتن تو حساب کارگزاری، تیک توافق‌نامه خرید اتوماتیک عرضه رو هم زدن.»

حال باید دید با وجود افت شاخص بورس و قیمت بالای این عرضه اولیه نسبت به سال قبل اقبال فروش نماد «غکورش» در روز چهارشنبه چگونه رقم می‌خورد.

برای مطالعه بیشتر گزارش عرضه اولیه این هفته هم مشخص شد را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همین هم خوبه میتونه ضررامون که از عید شروع شده تا حالا رو جبران کنه من میخرم

    • ناشناس

      امثال تو باعث این همه ضرر و زیان مردم بینوا توی بورس شدند

  • آواره روزگار

    ?چند هفته پیش گفتم خودرو و شاخص ساز بازهم اصلاح خواهد کرد? یکی خندید یکی گفت برو دنبال کارت تو نظرنده?خودرو تا۷۰ شپنا ۳۰۰ بصادر۸۰ حکشتی۵۰۰ تومن پایین خواهد آمد? و تمام شاخص سازها بازهم اصلاح خواهد کرد ?وخیلی از سهم ها بسته وبا۴۰درصدمنفی باز خواهد شد که زود اصلاح بشن? به جز عرضه اولیه های سال ۹۹ که کامل اصلاح کردند? البته کسی که دید بلند مدت داره نباید نگران باشد ولی این اصلاح برای نوسان گیران بسیار خطرناک است ? دوستان سهم های که اصلاح نکردند نخرید وگرنه هر لحظه منتظر ۳۰یا۴۰درصد منفی باشید

    • ناشناس

      سهم اصلاح شده یعنی چی من تازه کارم

  • ناشناس

    عرضه اولیه ها همیشه عالی بودن و هستن زیرا همه باور دارند که اگر نفروشند سود میکنند که اینطور هم هست
    «چون مردم رفتار هیجانی ندارند»
    بنابراین اگر در بورس هم حقیقی ها رفتار هیجانی نداشته باشند و حقوقی ها تخلف نکنند بورس خیلی سود می‌کنهاون ده هزار میلیارد تومان را باید به صورتی استفاده کنند که دیر تمام شود و بورس خوب شود
    باید به همه کسانی که هر ماه سهامی را نگه داشتند و نفروختند اگر ضرر و یا زیر ۲۰٪سود کردند با استفاده از اون پول سود به سهامداران پول بدهند طوری که سهامدار در آن ماه ۲۰٪ سود کرده باشد اما اگر سود بیش از ۲۰٪ کرده باشند به سهامداران دیگر این ماه پول ندهند
    اینطور قطعاً مردم سهام میخرن و نمی‌فروشن و هر ماه سودی بیش از ۲۰٪میکنند و دیگر پولی پرداخت نمیشه و مردم هم سود میکنند و حقوقی های متخلف دیگر نمی‌توانند کاری کنند که بورس در باتلاق ضرر فرو بره
    فقط این راه باعث سود بورس میشه

    • ناشناس

      شعر نگو عزیز برو یه نگاهی به غزر بنداز یا الباقی که عاقبتشون چی شد!

  • ناشناس

    به نظر من قیمت این عرضه خیلی بالاست …

  • مسعود

    با سلام ،عزیزانی یادتون باشه عرضه اولیه ، حتی تو بدترین حالت بازار 20 الی 40 درصد سود رو میده، برای مثال شما نماد اپال و کزغال و فگستر رو نگاه بکنید متوجه میشید که توی بدترین حالت بازار عرضه شد ولی خوب خوبم تا الان سود داده برید نمودارش رو نگاه کنید، به نظرم دیکه نباید طمع کنیم و این بار غکوروش رو با هر تعداد سهمی که دادن بگیریم و بعد از 20 الی 30 درصد سود بفروشیم، البته این برای افرادی مثل ما هستش که زیاد نمیخوان صبر کنن، ولی کسی که میخواد 1 الی 2 سال بذاره بمونه قضیه اش فرق داره، پس به نظرم عرضه اولیه ها هیچوقت بد نبوده و نیست.

    • ناشناس

      آدمایی مثل تو باعث شدن بورس به این روز بیفته و دولت هم هیچ کاری برای درست شدن وضعیت بورس نکنه چون دولت مطمئنه بازم آدمایی هستن که توی این وضعیت با کله برای خرید عرضه اولیه میان و سود تو جیب دولت میذارن و منفعت شخصیشونو به منفعت جمع و کل بورس ترجیح میدن ، تا آدمایی مثل تو با این طرز فکر هستن که به هموطناشون برای نخریدن عرضه اولیه نمیپوندن وضعیت بورس و اقتصاد و زندگی و …. هممون همینه که هست ، تجارت عزیز لطفا منتشر کن

  • ناشناس

    قیمت نمادهای شاخص سازو نگاه کن به نظرتون چرا این سهمو اینقدر بالا دادند میخوان دوباره از جیب مردم نوسان بگیرندمگه کسی واقعا این بلایی رو که به سرمون آوردن یادش رفته باشه

  • ناشناس

    اگه کسی بخره به منفی ۷۰ درصد میفروشه ?

  • محمد علی

    دوستان نخریدعرضه اولیه هفته قبل گولتان نزند آنها بااین عرضه زمین تا اسمان فرق می کنندمطمئن باشید اگه تو بورس بود الان قیمتش بین ۱۸۰۰تا۲۲۰۰ بود

  • ناشناس

    در این شرایط و با این قیمت نخرید۲ هفته دیگه با التماس میفروشند بهتون ۲۲۰۰ تومن

  • ناشناس

    واقعا کلاه برداری تو روز روشن دیدیم با اسم ۵۰۰ سهم ۷۰ سهم میدن وبقیه رو بلوکه کردن خدایا رحم کن