کد مطلب: ۶۳۰۷۴۳

عرضه اولیه پورشه در راه است/ فولکس واگن رقیب تسلا می‌شود؟

عرضه اولیه پورشه در راه است/ فولکس واگن رقیب تسلا می‌شود؟

گروه فولکس واگن در حال آماده سازی یک عرضه اولیه عمومی برای پورشه است. فولکس واگن به عنوان کمپانی مادر این برند، به دنبال لیست کردن دارایی‌هایی سودآور برای افزایش ارزش خود و ایجاد سرمایه برای تولید خودروهای برقی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گروه فولکس واگن در حال آماده سازی یک عرضه اولیه عمومی برای پورشه است. فولکس واگن به عنوان کمپانی مادر این برند، به دنبال لیست کردن دارایی‌هایی سودآور برای افزایش ارزش خود و ایجاد سرمایه برای تولید خودروهای برقی است. امروز فولکس واگن اعلام کرد که با هولدینگ چند ملیتی آلمانی پورشه اس ای در خصوص آماده سازی زمینه‌ای برای یک عرضه اولیه به توافق رسیده‌اند.

در پی این خبر سهام فولکس واگن در معاملات فرانکفورت ۱۰ درصد افزایش یافت.

بزرگترین خودروساز اروپا، سال‌ها در تلاش بوده است ساختار شرکتی کمتر متمرکزی را اتخاذ کند تا بتواند با چالشی به نام کمپانی تسلا رقابت کند. فولکس واگن در حال راه‌اندازی گسترده‌ترین خط تولید صنعت خودروهای برقی از جمله ID.4 و پورشه تایکان است. اما هنوز هم ارزش بازار تسلا به عنوان بزرگترین خودروساز برقی آمریکا از ارزش این کمپانی بیشتر است.

بلومبرگ ارزش پورشه را بین ۶۰ تا ۸۵ میلیارد یورو (۶۸ تا ۹۶ میلیارد دلار) تخمین می‌زند. این در حالی است که ارزش کلی گروه فولکس واگن ۱۱۲ میلیارد یورو (۱۲۶ میلیارد دلار) است. جدا از برند اصلی فولکس واگن و پورشه، این کمپانی صاحب برندهای آئودی، لامبورگینی و بنتلی نیز هست.

چرا فولکس واگن به این عرضه اولیه نیاز دارد؟

عرضه اولیه پورشه می‌تواند سرمایه خوبی برای فولکس واگن در پی داشته باشد. فولکس واگن بیشتر به افزایش نقدینگی از طریق اوراق خود یا اوراق بهادار متکی است و سهام سهامداران اصلی خود را که ۹۰ درصد سهام با حق رای را در اختیار دارند کاهش نمی‌دهد. زیرا بر خلاف کاری که تسلا انجام داد ساختار پیچیده سهامداری فولکس واگن، ایجاد سرمایه جدید را محدود می‌کند.

اولین بار مدیر مالی پورشه در سال ۲۰۱۸ مزایای این عرضه اولیه را مطرح کرد اما در آن زمان این ایده از سمت فولکس واگن حمایت نشد.

هولدینگ پورشه اس ای از خودروهای اسپورت پورشه جداست. اولین بار این هولدینگ ۱۰ سال پیش و برای افزایش کنترل بر بخش وسیع‌تری از فولکس واگن راه‌اندازی شد. اما به دلیل بحران مالی به هدف خود نرسید و تجارت خودروهای اسپورت با فولکس واگن ادغام شد. از آن زمان پورشه اس ای یک نهاد قانونی جداگانه باقی ماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ما را سن ننه؟

  • دوستدار شما

    به من وشما هیچ ربطی نداره ! از طرفی تولید یکسال ایران خودرو و سایپا ارزش یکدستگاه پورشه را ندارد.
    همچنین با اخبار پورشه و فولکس واگن کلاس هیچکس بالا نمیره !! سوار شده پورشه و فولکس واگن آنهم در خیابانهای صاف و براق آلمان و اروپا لیاقت اونهاست !!