کد مطلب: ۴۶۷۲۹۸

قالیباف اصل خبر داد:

عرضه اولیه ۱۴۰ شرکت جدید

عرضه اولیه 140 شرکت جدید

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اینکه در چهار ماه نخست امسال، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی در بازار سرمایه انجام شده، گفت: ۱۴۰ شرکت در بورس و فرابورس در حال طی کردن فرایند پذیرش هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، بیان کرد: سال گذشته در چهار ماه ابتدایی ۳۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی انجام شده بود، بدین ترتیب امسال تامین مالی بوسیله بازار سرمایه بیش از سه برابر رشد داشته است.

وی با اشاره به هدف‌گذاری‌های انجام شده، رونق بازار ثانویه به بازار اولیه و تولید هدایت می‌شود، گفت: هفته گذشته شورای عالی بورس، سقف صندوق‌های سرمایه‌گذاری را از ۱۰ به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد که به این ترتیب هم دولت در انتشار اوراق و هم شرکت‌ها می‌توانند از این منابع استفاده کنند.

قالیباف اصل با بیان اینکه تا هفته گذشته یک عرضه اولیه در روزهای چهارشنبه‌ انجام می‌شد، گفت: هفته گذشته عرضه اولیه دو برابر شد و این در حالی است که آمار عرضه اولیه امسال در مقایسه با سال گذشته بسیار بیشتر است و بطور نمونه کل سال گذشته پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عرضه اولیه انجام شد، در حالی که در چهار ماه نخست امسال ارزش عرضه های اولیه از ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان گذشت.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه از ابتدای سال اقدام‌های زیادی را برای تسهیل حضور بخش خصوصی در بازار سرمایه و تامین مالی آنها انجام داده‌ایم، افزود:‌ امسال سران سه قوه مصوبه خوبی در این باره داشتند. از جمله مالیات شرکت‌هایی که امسال وارد بورس می‌شوند، دوباره بررسی نمی شود که انتظار می رود بخش خصوصی از این امکان به خوبی استفاده کند.

قالیباف اصل توضیح داد: اکنون ۹۰ شرکت در فرابورس و ۵۰ شرکت در بورس اوراق بهادار تهران در فرایند پذیرش قرار دارند، ضمن اینکه امسال بیشترین فعالیت در بازار سرمایه بر تقویت تامین مالی متمرکز شده است.

منبع: پایگاه خبری بازارسرمایه ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کارشناس

    قالیباف لطفا استعفا >
    هسته معاملاتی رو نمیتونی درست کنی بفرما بیرون

  • ناشناس

    آقای قابیلاف اصلخجالت و وقاحت داره با سرمایه مردم بازی کردنگند زید به این بورس
    اگه وضعیت بورس قراره همینطوری باشه و هر روز درجا بزنه و منفی بشه ما هم بریم دلار بخریم؟؟؟

    • ناشناس

      بفرما

  • ناشناس

    ⁦✔️ فعلا در طرح آزمایشی پیشنهاد میشود ⁩ حجم مبنا و دامنه نوسان برای عرضه اولیه برداشته شود تا سریعتر به تعادل قیمتی برسد . در همین رسانه هم به شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان نماد غگلیا اشاره شد که سرمایه مردم چه خریدار و چه فروشنده را هر روزه بلوکه کرده و افزایش اندکی داشته
    اگر اینگونه سخام در بازار زیاد شود که همین الان هم هست در مسیر معاملات و قیمت‌گذاری سهام اخلال ایجاد میکند
    ⁦?️⁩ اگر مخاطبین موافقند (➕) بدهند تا مسئولین بورس شاید مطلع شوند البته اگر میخواهند کار مثبتی انجام دهند!

  • ناشناس

    در خبرهای همین سایت آمده بود ۲۰ درصد تخفیف مالیاتی به شرکتهای که افزایش سرمایه از طریق سلب حق تقدم میدهند ،داده میشود. بنظر تشویق‌های دیگر هم برای سرمایه گذاران و هم شرکتها لازم است مثلا یکی همین سهولت و اولویت پذیرش عرضه اولیه شرکتها ی زیرمجموعه می تواند باشد

  • رضا

    این عرضه های اولیه دیگه خیلی مسخره شده. اعلام میکنن فلان شرکت نفری 300 سهم با این مبلغ.بعد که درخواستها گذاشته شد میبینی نفری 6 سهم تعلق گرفته با هزینه کل 15000 یا 25000 تومن. حیف اون همه وقت که صرف اینکار بیهوده میشود .تازه مشکل بزرگتر بعد از عرضه شروع میشود زیرا مثلا شرکت مربوطه کلا سهامش 200 میلیون هست بعد از عرضه هر نفر 6 سهم یک صف خرید مثلا 150 میلیونی براش درست میشه و هیچکس هم فروشنده نیست حتی حقوقی هم سهم رو تعطیل میکنه و بعلت عدم عرضه به اندازه حجم مبنا یکی دو ریال رشد قیمت میکند درست که فکر کنی میبینی بعلت تورم شدید و بی ارزش شدن روز بروز ریال نه تنها سودی نکردی بلکه کلی هم ضرر کردی.این داستان عرضه های اولیه است.

  • ناشناس

    قالیباف رئیس سازمان بورس نیست،
    اون فقط یه مترسکه

  • ناشناس

    تجارت نیوز.بعد از چند روز این خبر یک کامنت هم نداشته؟ یک سلب مسئولیت بزن پیشنهادهای مخاطبان این خبر را منتشر کن . یا خودت مصاحبه کن آنها را مطرح کن. رئیس بورس که ترس نداره! از پیشنهاد خوب خوشش میآد

  • ناشناس

    عرضه اولیه ها خوب هستند بشرطی که حالا که شرکت کنندگان زیاد شده اند و سهمیه ها کم شده در سهمیه صندوقهای سهام با توجه به ارزش نقدینگی در جریان آنها یا تعداد کد آنها سهمیه تعلق گیرد و نیز حجم مبنا لااقل بطور آزمایشی در چند روز اول برداشته شود تا مثل پاستوریزه پگاه گیلان نشود که دچار گره معاملاتی شده و هرروزه نقدینگی عده ای در آن بلوکه میشود و بعد از مدتها به اندازه یک سهام معمولی هم افزایش نیافته