کد مطلب: ۸۰۶۶۲۱

عرضه خودرو در بورس کالا به خودروسازان واگذار شد

عرضه خودرو در بورس کالا به خودروسازان واگذار شد

درحالی‌که چالش‌های فراوانی بر سر عرضه خودرو در بورس کالا مطرح است، رییس کمیسیون اقتصاد مجلس از عرضه خودروهای داخلی در بورس کالا توسط خودروسازان خبر داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عرضه خودرو در بورس کالا به خودروسازان سپرده شده است. پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصاد مجلس در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا به بورس 24 گفته است: هیچ مشکلی برای عرضه خودرو در بورس کالا نیست و هیچ مشکل قانونی وجود ندارد.
به گفته وی در حال حاضر هر خودروسازی اعلام آمادگی کند می‌تواند خودروهای خود را در بورس کالا عرضه کند. د

پورابراهیمی همچنین گفته است: در شرایط کنونی شرکت‌های ایران خودرو و سایپا هر وقت بخواهند می‌توانند خودروهای خود را در بورس عرضه کنند و ممنوعیتی برای ارائه خودرو در بورس‌کالا وجود ندارد.

اظهارات وی در حالی‌ست که کشمکش‌های عرضه خودرو در بورس کالا در سال گذشته درحالی پایان یافت که خیال مردم و سهام‌داران از ادامه عرضه خودرو در بورس راحت شد؛ چراکه بعد از تمام فراز و فرودهای عرضه خودرو در بورس کالا و موانعی که ایجاد شد، در نهایت تصمیمی که در جلسه شورای عالی بورس گرفته شد از لزوم ادامه عرضه خودرو در بورس کالا حکایت داشت.

ایسنا نوشت که در واقع زمزمه‌های عرضه خودرو در بورس کالا از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به گوش می‌رسید تا اینکه در دومین ماه از سال ۱۴۰۱ این موضوع به تحقق پیوست؛ هرچند در بازه زمانی ۱۰ ماهه، یعنی از اردیبهشت تا اسفند سال گذشته انواع و اقسام خودروهای محبوب و نامحبوب در بورس کالا عرضه شد اما آینده عرضه خودرو در بورس همواره در هاله‌ای از ابهام قرار داشت.

روزنامه تعادل در گزارشی نوشته است: دلیل این امر در ابتدا مخالفت‌های وزارت صمت و بعد دستورالعمل‌های مختلف شورای رقابت بود که نه تنها باعث می‌شد در عرضه‌ها وقفه بیفتد، بلکه روی سهام خودرویی نیز تاثیرگذار بود و باعث ریزش این سهم‌ها و در نهایت باعث ریزش سهم‌های دیگر می‌شد. در این میان اما شورای عالی بورس همواره بر لزوم ادامه عرضه خودروها در بورس کالا تاکید داشت و در آخرین جلسه خود نیز این موضوع را نهایی کرد. این اتفاق‌ها درحالی رخ داده است که مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در آخرین نشست خبری خود در سال گذشته صراحتا اعلام کرد که هدف سازمان بورس از موافقت با عرضه خودرو در بورس کالا این است که حق سهامدار حفظ شود. عشقی با تاکید بر این نکته که جای خودرو در بورس نیست، به زیان خودروسازها اشاره کرد و گفت که قیمت کارخانه محصولات خودروسازها اصلاح نشده بود و ادامه روند قبلی نتیجه‌ای جز از بین رفتن صنعت خودروسازی در پی نداشت.

حال اما رییس کمیسیون اقتصاد مجلس از عرضه خودرو در بورس با شرطِ انجام این اقدام توسط خود خودروساز خبر داده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.