کد مطلب: ۷۵۳۲۹۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نتایج عرضه خودرو در بورس کالا / چرا از T۵ استقبال نشد؟

نتایج عرضه خودرو در بورس کالا / چرا از T5 استقبال نشد؟

امروز بورس کالا شاهد عرضه سه خودرو بود که از خودرو T5 استقبال خوبی نشد؛ علت این عدم استقبال چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز بورس کالا شاهد عرضه سه خودروی پرطرفدار بود و هر سه این خودورها با استقبال بسیار زیادی روبه‌رو شد و تنها خودروی T5 با استقبال کمی روبه‌رو شد.

امروز بیش از 3 هزار خودرو روی تابلوی معاملات بورس کالا رفت و سرمایه‌گذاران شاهد عرضه 2000 دستگاه هایما S۷، ۱۵۰ دستگاه لاماری ایما خاکستری، ۲۰۰ دستگاه لاماری ایما مشکی و ۲۰۰ دستگاه لاماری ایما سفید و ۲۰۰ دستگاه خودروی T۵ اتوماتیک سفید و ۳۰۰ دستگاه خودروی T۵ اتوماتیک مشکی بودند.

در بین این عرضه‌ها تنها از خودروی T5 استقبال خوبی نشد که برخی از کارشناسان علت این موضوع را نبود این خودرو در بازار می‌دانند. T5 برای اولین بار در بورس کالا عرضه شده و تاکنون به صورت گسترده در بازار عرضه نشده است.

عرضه خودرو در بورس کالا

خودروی هایما بیشترین استقبال عرضه را داشته است و بر همین اساس شرکت ایران خودرو اعلام کرد: «با توجه به پیش‌بینی استقبال متقاضیان از عرضه 2 هزار دستگاه خودرو هایما S7 طی امروز، تلاش می‌شود تا هفته آینده شرایط عرضه‌های بیشتر مهیا شده و در عین حال این عرضه‌ها متناسب با روند تولید این محصول تداوم خواهد داشت.»

تقریبا از تمامی خودروهایی که در بورس عرضه می‌شود استقبال بسیار زیادی می‌شود؛ چرا که این خودروها اختلاف قیمت بسیار زیادی با بازار آزاد دارد اما میانگین قیمت T5 در بازار آزاد حدود 750 تا 800 میلیون تومان است و در بورس کالا یک میلیاد و 174 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

اختلاف قیمت بورس کالا و بازار آزاد بالاست و از سوی دیگر این خودرو به صورت گسترده در بازار عرضه نشده است؛ به نظر می‌رسد که یکی از علت‌های عدم استقبال مردم در بورس کالا، نبود T5 در کف بازار خودرو است.

براساس اعلام پایگاه خبری سازمان بورس با معامله ۴۶ هزار و ۶۶ دستگاه خودرو در بورس کالا تا ۲۶ دی‌ ماه ۱۴۰۱، مبلغی بیش از ۱۱ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان از جیب واسطه‌ها و دلالان خارج و به چرخه تولید و مردم بازگشت.

گرانی T5 در بورس

حسین مریدسادات، کارشناس بازارهای مالی به تجارت‌نیوز گفت: «ابتدای سال امسال شرکت فرداموتور به صورت محدود و قسطی خودروی T5 را در بازار با قیمت 750 میلیون تومان عرضه کرد و تقریبا در آن استقبال خوبی از این عرضه شد.»

وی اظهار کرد: «این خودرو از لحاظ نوع برند و کیفیت ارزندگی این چنینی ندارد و قیمت بورس کالا تا حدودی بالاست و علت عدم استقبال از عرضه T5 نیز همین موضوع است. شاید اگر این خودرو با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان در بورس عرضه می‌شد، خریداران استقبال خوبی از این عرضه می‌کردند.»

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مشتری

    بورس را رها کنید بیاییید به اغوش ملت ! مثل برنامه های فروش قبلی.یاعلی

  • ناشناس

    مزخرف ترین روش فروش خودرو همین بورسه.صدیاد دلال بخیر.فقط هرکی میاد دنبال یه راه وروشی برای تیغ زدن مردمه.

  • دست خدا

    چی توجیب مردم فقیر رفت اگرپولی توجیب کسی رفت آن کس جزدلالهاوخودروساز وسایتهای خبری خائن به ملت است مگه این قیمتها واقعی است خودرورادوبرابرتاسه برابر قیمت واقعی به مردم می چپونند

  • ناشناس

    خدایا بورس محل رقابته هیچکی تی فایو درخواست نداده بدبخت اون ۱۹ نفر موندم چرا قیمتش اینقدر بالاست

  • ناشناس

    مبلغی بیش از ۱۱ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان از جیب واسطه‌ها و دلالان خارج و به چرخه تولید و مردم بازگشت.
    این جمله رو اصلاح کنید و بگید:
    ” از جیب واسطه ها و مردم خارج به جیب دولت و خودروسازان بازگشت.”

  • وحید

    بلغی بیش از ۱۱ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان از جیب واسطه‌ها و دلالان خارج و به چرخه تولید و مردم بازگشت.
    این جمله رو اصلاح کنید و بگید:
    ” از جیب واسطه ها و مردم خارج به جیب دولت و خودروسازان بازگشت.”

  • بی نظر

    روش عرضه خودرو در بورس کلاهبرداری محضه از زمانی که پای خودرو در بورس براه افتاد تاالان قیمت خودرو به
    نزدیک دو برابر افزایش پیدا کرده وسود اون هم مستقیم به جیب دولت میره متاسفانه دولت ما شریک دوزده ورفیق قافله

  • حسن

    راهشو یاد گرفتن ولی چی به اون بدبخت پیکان سوار میرسه

  • ناشناس

    سلام و احترام.بورس باعث گران تر شدن خودرو خواهد. این تصمیم بورس جای تاسف دارد. خودرو ۱۸۰ میلیونی با قیمت ۴۰۰ میلیون و بالاتر به مصرف کننده می رسد. کجا به سود مصرف کننده است؟

  • ناشناس

    خب خانواده های که توان خرید چرخ خودرو ندارند و در معیشتشون موندن حالا اگر در قرعه کشی برنده شوند و با فروش امتیاز چند میلیونی از حقشون رو از خودروساز ها بگیرند چه ایرادی داشت که به بهانه مشکلات در تعداد زیاد ثبت نام دارین حذفشون میکنید.مگر با روش پنجاه سال پیش قرعه کشی صورت میگیرد .