کد مطلب: ۴۹۵۳۵۶

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز:

عرضه خودروهای چینی به بازار نصف شد / خرید خودروهای چینی از روی اجبار است!

عرضه خودروهای چینی به بازار نصف شد / خرید خودروهای چینی از روی اجبار است!

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو می‌گوید: تشدید تحریم‌ها عرضه خودروهای چینی به بازار را نصف و قیمت آنها را گران کرده است. در حال حاضر قیمت هایما 700 تا 800 میلیون تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو؛ تشدید تحریم‌ها، عرضه خودروهای چینی به بازار را نصف کرد؛ این در حالیست که افزایش میزان تقاضا قیمت برخی خودروها همچون هایما را نسبت به یک سال گذشته دو برابر کرده است.

با تحریم صنعت خودروی کشور، تولید بسیاری از محصولات مونتاژی خودروسازان که وابستگی زیادی به قطعات وارداتی داشتند، متوقف ماند. همچنین با اعمال محدودیت واردات خودرو و توقف خط تولید خودروهای فرانسوی تقاضای مردم در بازار برای خرید خودروهای چینی افزایش یافت اما واردات CKD خودروهای مونتاژی چینی از تشدید تحریم‌های آمریکا در امان نمانند.

هنوز کرمان موتور و مدیران خودرو به عنوان نماینده شرکت‌های چینی در بازار ایران فعال هستند اما عرضه خودرو این شرکت‌ها به بازار کاهش یافته است.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو معتقد است: با اعمال محدودیت در بازار خودرو ایران و ممنوعیت واردات خودرو تقاضای مردم برای خرید خودروهای چینی افزایش یافت اما خودروهای چینی تاکنون کارایی خوبی نداشتند و متقاضیان نسبت به خرید این خودروها ناراضی هستند.

بابت خودرو چینی پول ندهید

اسد کرمی درباره وضعیت بازار خودروهای چینی به تجارت‌نیوز گفت: چنانچه واردات خودرو آزاد بود، کسی خودرو چینی نمی‌خرید؛ امروز علت استقبال مردم از خرید خودروهای چینی این است که محبور هستند و دست‌شان خالی است. معتقدیم کسانی که خودروی خوب سوار شده‌اند به سراغ خرید خودرو چینی نمی‌روند.

او اظهار کرد: با افزایش استقبال خرید مردم از خودروهای چینی قیمت برخی خودروها همچون هایما نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است. در حال حاضر قیمت هایما 700 تا 800 میلیون تومان است.

اخبار مرتبط با خودرو را در صفحه اختصاصی خودرو تجارت‌نیوز بخوانید

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    از سر ناچاریه . ولی انصاف داشته باشید خودرو چینی صد برابر بهتر از ایرانه .

    • ناشناس

      من خودم دارم به والله هزاربار از ایرانی بهتره….

    • ناشناس

      موافقم. خودرو چینی هزار برابر بهتر از ایرانیه…اونی که ایرانی سواره و اطلاعی نداره فقط یک بار محض امتحان درب یک خوردو چینی رو باز و بسته کنه بقیه ماجرا دستش میاد….

  • ناشناس

    رضا
    من خودم هم جک s5 داشتم الانم تیگو۵ دارم از نظر سواری؛ نرمی؛ اپشن؛ سرعت؛ قدرت؛ رفاهی دست کمی از خودروهای کره ای ندارن ضمن اینکه خودروهای ایرانی به گردشون هم نمیرسن… پس بیخودی مهر لی کیفیتی روشون نزنید لطفا

  • شهروز

    جد من کارگر ژاپنی داشت یادش بخیر

  • آرش

    من الان ۴ ساله اچ سی کراس دارم، خیلییییییییی راضیم از انتخابم.