کد مطلب: ۲۰۳۴۲۴

مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد:

عرضه سهم دولتی ۲ شرکت بیمه بار دیگر در بورس

عرضه سهم دولتی ۲ شرکت بیمه بار دیگر در بورس

سازمان خصوصی‌سازی برای بار دیگر سهام دولتی دو شرکت بیمه «البرز» و «آسیا» را برای عرضه در بورس آگهی کرده است. به این ترتیب حدود ۱۷ درصد از سهم دولتی بیمه البرز و ۱۸ درصد از سهم دولتی بیمه آسیا در بورس عرضه می‌شود و اگر سهم این شرکت‌ها مشتری داشته باشند واگذار خواهند شد.

سید جعفر سبحانی درباره واگذاری سهم دولتی دو بیمه آسیا و البرز گفت: سهم دولتی این شرکت‌ها که چند روز ‌پیش در بورس عرضه شد چند خریدار داشتند ولی هر یک برای خرید شرکت نقایصی در پرونده داشتند به همین دلیل عرضه مناسبی نداشتیم اما از آنجاکه می‌دانستیم این شرکت‌ها مشتری دارند دوباره برای عرضه آن‌ها در بورس آگهی دادیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: ۱۷.۳۴ درصد از سهام بیمه البرز به ارزش ۸۸ میلیارد تومان و همچنین ۱۸.۸۴ درصد بیمه آسیا به ارزش ۸۳ میلیارد تومان در ۱۲ اسفند ماه در بورس عرضه خواهد شد. امیدواریم که برای این دو شرکت عرضه‌های موفقی داشته باشیم.

مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی درباره دیگر عرضه‌ها در روزهای پیش رو گفت: ۴۰ درصد از شرکت «مدیریت نیروی برق لوشان» به ارزش دو میلیارد تومان به مزایده گذاشته خواهد شد.

وی افزود: همچنین شرکت «تولید نیروی برق لوشان» به ارزش ۳۷۰ میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

سبحانی افزود: «تولید نیروی برق شاهرود»، «تولید برق آذربایجان»، «سرمایه‌گذاری گسترش و توسعه صنعت» به ترتیب با قیمت پایه ۵۰۰ میلیارد تومان، ۲۲۳ میلیارد تومان و ۶۰ میلیارد تومان به مزایده گذاشته می‌شوند.

وی اضافه کرد: ۳۸ درصد از شرکت «هلیکوپتری»، ۱۳ درصد از «ایران پتروشیمی فیروزکوه» و ۲.۵ درصد از «شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی» از جمله شرکت‌هایی هستند که ۲۴ بهمن‌ماه واگذار خواهند شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.