کد مطلب: ۳۶۳۲۱۵

عرضه قطره چکانی مرغ تنظیم بازاری در میادین اصلی

عرضه قطره چکانی مرغ تنظیم بازاری در میادین اصلی

در حالی که مسئولان دولتی و اتحادیه‌های صنفی معتقدند که گوشت مرغ تنظیم بازاری به قیمت مصرف کننده کیلویی ١١هزار و ۵۰۰ تومان به وفور در بازار یافت می‌شود، وضعیت بازار گویای چیز دیگری است و نشان می‌دهد که مرغ تنظیم بازاری تا این حد فراوانی ندارد و مردم مجبورند این محصول پروتئینی را با قیمت آزاد خریداری کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت گوشت مرغ از هفته‌های پایانی پارسال روند افزایشی بیشتری پیدا کرد و تا به قیمت کیلویی بیش از ۱۸ هزار تومان هم رسید. در این میان مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه‌های بخش خصوصی اعلام کردند که گوشت مرغ تنظیم بازاری با قیمت کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان موجود است و فروشندگان مرغ و مردم می‌توانند همه از آن استفاده کنند.

مهدی یوسفخانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرندگان و ماهی تهران در این باره به ایسنا گفته بود که به هیچ وجه قیمت بازار آزاد گوشت مرغ که در حال حاضر با قدری کاهش به ۱۶ هزار تومان رسیده مورد تأیید نیست و مردم می‌توانند از مرغ کشتار روز کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی در بازار استفاده کنند.

وی گفته بود که همه فروشندگان محصولات پروتئینی می‌توانند گوشت مرغ تنظیم بازاری را به قیمت کیلویی ۱۱ هزار تومان از میدان بهمن تهران تهیه کنند و آن را به قیمت کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش برسانند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مشاهدات خبرنگار ایسنا از بازار عمده فروشی و خرده فروشی گوشت مرغ نشان می‌دهد که در میان حدود ۸۰ غرفه فروش مرغ در میدان بهمن تهران به عنوان یک مرکز عمده فروشی، تنها چند غرفه محدود، گوشت مرغ تنظیم بازاری می‌فروشند و به گفته فروشندگان مرغ و حتی رستوران داران، تعداد آن‌ها کمتر از آن چیزی است که وفور و فراوانی تعبیر شود.

یکی از فروشندگان گوشت مرغ که در بازار مرکزی تهران واقع در میدان بهمن غرفه دارد در این باره گفت: فقط چند غرفه، گوشت مرغ تنظیم بازاری دارند و تعداد آنها به اندازه‌ای نیست که همه بتوانند از آنها خرید کنند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که برای فروشندگان گوشت مرغ در بازار ایجاد شده این است که برخی از آن‌ها که نتوانستند گوشت مرغ تنظیم بازاری تهیه کنند و از بازار آزاد خریداری کردند، با فشارها و نظارت‌های شدید از سوی تعزیرات رو به رو شدند و به اجبار کالای خود را با نرخ مصوب تنظیم بازاری فروختند و زیان بسیاری متحمل شدند.

یکی دیگر از فروشندگان گوشت مرغ در محدوده خیابان انقلاب هم اظهارات مشابهی داشت و می‌گفت اصولاً اینقدر گوشت مرغ تنظیم بازاری محدود است که نمی‌توان چنین ادعایی کرد و چند غرفه‌ای هم که در میدان بهمن گوشت مرغ تنظیم بازاری می‌فروشند، آنقدر محدود است که ساعت‌ها باید در صف بمانیم تا گوشت مرغ تحویل بگیریم و به همین دلیل بسیاری از هم صنفان از بازار آزاد این محصول پروتئینی را تهیه می‌کنند.

با این وضعیت به نظر می‌رسد وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مسئول تأمین و تنظیم بازار گوشت مرغ باید به گونه‌ای توزیع و تأمین این محصول را گسترش دهد که بتواند بازار را به نفع مردم تنظیم کند و ناظران هم که اساساً چندان پاسخگو نیستند، باید آنقدر بازرسی‌ها و نظارت‌های خود را افزایش دهند که قیمت‌ها کنترل شود. البته وضعیت بازار نشان می‌دهد این اتفاق تا کنون رخ نداده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.