کد مطلب: ۴۳۳۲۰۶

علائم بیماری کرونا کی ظاهر می‌شود؟

علائم بیماری کرونا کی ظاهر می‌شود؟

در میان بسیاری از کسانی که به ویروس کرونای جدید مبتلا شده‌اند، ویروس برای مدتی، تا زمان بروز علائم در بدنشان وجود داشته، اما بدخیم نبوده است. انستیتوت روبرت کوخ آلمان اعلام کرده که دوران ابتلا به ویروس کرونای جدید تا ۱۴ روز ممکن است طول بکشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ساختار کرونا ویروس‌ها نیز دارای یک ژنوم RNA معمولی است. افرادی که هم‌زمان دارای بیماری دیگری باشند و کودکان مبتلا به بیماری‌های قلبی، بیشتر در معرض خطر ابتلا به کروناویروس‌ها هستند.

کرونا با چه علائمی خود را نشان می‌دهد؟

کرونا با علائمی شبیه به سرماخوردگی مانند آبریزش بینی، سرفه، عطسه، لرزش دستان، گلودرد، معمولا سردرد و تب باعث ایجاد عفونت و مشکلات خفیف تا متوسط در دستگاه تنفسی فوقانی می‌شود.

افراد مسن بالای ۶۰ سال و به طور کلی کسانی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس قرار می‌گیرند. وزارت بهداشت جهانی انتقال ویروس کرونا را از انسان به انسان تایید کرده است، اما متخصصان پزشکی در خصوص این موضوع در حال بررسی هستند تا بفهمند چه کسی می‌تواند آن را بیشتر منتقل کند. ویروس کرونا می‌تواند از طریق دست دادن با افراد مبتلا به این ویروس یا موادغذایی خیابانی مانند فست فود یا سایر غذا‌های دیگر منتقل شود.

استاد بیماری‌های عفونی نوظهور و بهداشت جهانی در دانشگاه آکسفورد در خصوص علائم ابتلا به ویروس کرونا گفته است؛ بیماران مبتلا به این ویروس تا یک هفته سرفه‌های خفیف و تنگی نفس را تجربه می‌کنند و سپس با علائم بدتری روبرو می‌شوند. نا گفته نماند که تاکنون حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افراد با وضعیت جسمانی شدید و غیرقابل تحمل به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند.

علائم و نشانه‌های بیماری کرونا:

علائم سرماخوردگی و یا آنفلوانزا معمولا از دو تا چهار روز پس از عفونت ویروس کرونا اتفاق می‌افتد و معمولا خفیف است.

علائم کرونا عبارتند از:

سیستمی: تب و احساس خستگی مفرط
تنفسی: آبریزش بینی، عطسه، گلو درد، سرفه خشک، تنفس کوتاه و مقطعی و تند، در موارد نادر، تب
کلیه‌ها: کاهش عملکرد (کاهش حجم ادرار یا تعداد دفعات دفع)
روده‌ای: اسهال
سیستم گردش خون: کاهش تعداد گلبول‌های سفید
خستگی
تشدید علائم آسم

این بیماری می‌تواند به سینه‌پهلو ، التهاب ریه‌ها و آب‌گرفتگی کیسه‌های هوا منجر شود و در نهایت باعث نارسایی ریوی می‌گردد.

افرادی که از قبل به بیماری‌های فشار خون بالا، مشکلات مزمن ریوی، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا بوده‌اند بیشتر در خطر ابتلا به این بیماری و آسیب‌های خطرناک آن هستند. بر خلاف رینوویروس، علت دیگر سرماخوردگی، ویروس کرونا انسانی در آزمایشگاه به آسانی قابل کشت نیست.

بر اساس گزارشی که دویچه‌وله چندی پیش منتشر کرد، علائم ممکن است ظاهر شوند، اما حتمی نیستند. در میان بسیاری از کسانی که به ویروس کرونای جدید مبتلا شده‌اند، ویروس برای مدتی، تا زمان بروز علائم در بدنشان وجود داشته، اما بدخیم نبوده است.

انستیتوت روبرت کوخ آلمان اعلام کرده که دوران ابتلا به ویروس کرونای جدید تا ۱۴ روز ممکن است طول بکشد.

کرونا درمان ندارد

برای درمان ویروس کرونا روش خاصی وجود ندارد و بیشتر اوقات علائم این بیماری به سرعت از بین می‌روند، ولی متخصصان توصیه جدی در خصوص مراقبت‌های پزشکی به بیماران دارند. در صورتی که علائمی بدتر از سرماخوردگی داشتید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. متخصصان با تجویز داروی درد یا تب، دوش آب گرم، استفاده از دستگاه بخور، خواب کافی و نوشیدن مایعات می‌توانند در روند بهبود بیماری فرد تاثیرگذار باشند.

برگرفته شده از سایت رکنا، نمناک و همشهری آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • صفایی

    سلام من آسم دارم ۳ ساله امشب به شدت تپش قلب و تنگی نفس دارم اما به غیر از این دو علائم علائم دیگری ندارم ممکن هست که این علائم کرونا باشه؟

  • محمد

    من کرونا گرفتم
    پولم ندارم برم دکتر

  • هستی

    سلام من هفت روز پیش داخل یه مراسمی بودم دوسه تا کرونایی داخل مراسم بودم ماسک هم زده بودم الان یه کم تب دارم بنظرتون ممکنه کرونا گرفته باشم

    • ناشناس

      بله حتما به پزشک مراجعه کنید

    • ناشناس

      اره مواظب خودت باش

  • ناشناس

    سلام من چند روزه که اسهال هستم کرونا گرفتم

  • امین

    من پنج روز پیش یه کم سرم گیچ رفت ورفتم دکتر سرم آمپول زدم گلوم عفونت داره نه تب دارم نه سرفه میزنم هیچ علائمی ندارم فقط دست هام یه کم درد داره ممکنه کرونا باشه

  • ناشناس

    سلام سوال داشتم برادرم امروز یک هفته شد کرونا داشت من یک شنبه رفتم ستی اسکن آیا مشخص میشه یا زود رفتم هیچی ندارم

  • Mohammad

    حالا طرف تا یکم حالش بدمیشه میگه کرونا گرفتم…لعنت به کرونا

  • ناشناس

    آیا هندوانه برایه کرونا خوبه ؟؟

    • ناشناس

      من دامادم کروناداشت چون هندوانه سردیه حالش بدشدنخورید

  • ناشناس

    سلام ما مریض شدیم ولی آزمایش ندادیم الا ن سر درد وتب وگلو درد خستگی مفرط تا جایی هست سرفه کم بیش هست بیحالی و حالت تهوع وحس بو یایی نداریم چی کار کنیم زود خوب بشیم

  • ناشناس

    دوساعت کناربیمارکرونایی که چهارده روز ازبیماریش گذشته وهردوبادوماسک بودیم فاصله کمترازیک متر
    احتمال آلودگی چقدراست؟