کد مطلب: ۷۴۳۴۹۸

جولان کرونای جدید در کشور / علائم کرونا جدید

جولان کرونای جدید در کشور / علائم کرونا جدید

موج هشتم کرونا در حال شیوع است. آمار مبتلایان کرونا در کشور روند افزایشی دارد. این کرونا علائم مختلفی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سرعت انتقال کرونای جدید به مراتب بیشتر از سایر گونه‌ها است.

سید جلیل موسوی با بیان اینکه با توجه به تایید و اعلام رسمی ورود زیرسویه‌های جدید کرونا امیکرون به ایران براساس پیش بینی‌های قبلی در هفته‌های آتی شاهد گسترش موج جدید کرونا در کشور خواهیم بود و ماه‌های بهمن و اسفند کاملا کرونایی را شاهد خواهیم بود، خاطرنشان کرد: باتوجه به وضعیت ناقص واکسیناسیون، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پایین بودن سطح ایمنی افراد، سرعت انتشار و انتقال بالای زیر سویه‌های جدید ، ماه‌های سرد و تجمعات بیشتر پیش بینی می‌شود میزان ابتلا به کرونا در موج هشتم بسیار بالا خواهد بود.

دبیرقرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان با اشاره به اینکه احتمال عفونت مجدد در سویه های جدید نسبت به بقیه سویه ها بیشتر است،اظهارکرد:مدت قرنطینه زیر سویه های جدید معمولا ۵ روز است اگر ضرورت داشت قابل افزایش است.

وی با بیان اینکه از زمان شناسایی اولین بیمار قطعی کرونایی در استان تا کنون ۷ موج پشت سرگذاشتیم، افزود: از بین موجهای کرونا، موج پنجم بیشترین دامنه را داشت و فاجعه بارتر و پرتلفات‌تر از سایر موجها بود و موج هفتم کمترین بستری وتلفات را داشت.

شروع موج هشتم کرونا

شهنام عرشی سرپرست دفتر بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت که پیش‌بینی می‌شود موج جدید کرونا در کشور به شدت موج‌های قبلی نباشد اما باید درک کرد که کرونا در هیچ جای جهان تمام نشده و این همه‌گیری همچنان ادامه دارد، از این رو به هموطنان توصیه می‌شود علاوه بر واکسیناسیون و رعایت بهداشت فردی، در فضاهای بسته که تهویه هوای مناسب وجود ندارد از ماسک استفاده کنند.

مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشدار می دهند، با مشاهده سه مورد ابتلا به زیر سویه‌های جدید امیکرون با نام‌های BQ۱ و XBB در کشور، موج هشتم کرونا آغاز شده و مردم باید نسبت به دریافت دز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

در روزهای ابتدایی ۲۰۲۲ بود که ابتلای انفجاری به امیکرون در هند آغاز شد و به مرور به سایر کشورهای مختلف از جمله ایران سرایت کرد و اکنون زیر سویه های جدید این بیماری در حال همه گیر شدن است.

مقامات سازمان جهانی بهداشت می‌گویند سویه امیکرون ویروس کرونا بر دستگاه تنفسی فوقانی تاثیر می‌گذارد و علائم خفیف‌تری نسبت به سویه‌های قبل دارد. گفته شده بود که امیکرون برخلاف سویه‌های قبلی که به شدت ریه را درگیر می‌کردند، این طور نخواهد بود.

سرعت بالای انتقال کرونا جدید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: با توجه به سرعت بالای انتقال این زیرسویه‌ها، مردم به ویژه افرادی که دارای علائم سرماخوردگی یا بیماری‌های تنفسی هستند توصیه می‌کنیم که حتما از ماسک استفاده کنند، همچنین سایر افرادی که در محیط‌های بسته و متراکم حضور دارند نیز حتما از ماسک استفاده کنند.

فعالیت واحدهای نمونه‌گیری تست کرونا در همه مبادی ورودی هوایی، زمینی و دریایی کشور با توجه به همه گیری موج جدید کرونا در کشورهای مختلف تحت رصد است.

وی تاکید کرده است: با توجه به احتمال ورود موج جدید کرونا به کشور و افزایش ابتلا به زیرسویه‌های جدید امیکرون در بسیاری از کشورها، به منظور کنترل مسافران ورودی به کشور، نظارت بر واحدهای نمونه گیری تست کرونا در همه مبادی ورودی هوایی، زمینی و دریایی کشور تشدید شده است.

آنچه که حائز اهمیت است باید بیشتر مراقب باشیم، ز مکان های شلوغ خودداری کنید، حتی در فضاهای باز فاصله یک و نیم متری را رعایت کنید، از ماسک دو لایه استفاده کنید، دست ها را مرتب بشویید، این اقدامات احتیاطی تقویت شده در برابر کروناویروس را انجام دهیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خیلی جالب هست هیچکدام ازاین موارد در مدارس رعایت نمیشه و وقتی اعتراض میکنی میگن بخشنامه ندارن

  • ناشناس

    تا به حال به هر حسود بی حیای خل و چلی که برخورد کرده ام ویژگی مشابهی را در همشون مشاهده کرده ام و آن نیشو بودنشان است یعنی نیششان باز است و اخمو نیستند، این نیشو بودن به خاطر خوش اخلاقی یا رفتار خوب نیست بلکه به خاطر بی حیایی و بی تربیتی و حسادت است، ویروس کرونا پروردگارت این دفعه ازت انتظار داره که نیش کثیف زشتشان را برای همیشه ببندی و دیگه ثانیه ای هم اجازه ی ابراز وجود بهشون ندی، دیگه امان بهشون نده که اینها از ملک و ملکوت و آسمان و زمین یعنی از تمام ملک پروردگار اخراج و رانده شده هستند، لعنت و نفرین و مرگ و بیماری و زندان و تقاص و کرونا و دیوونه خونه و آبله میمون بر همه ی فاسدان و خلافکاران و دزدان و بی حیاها و مزاحم ها و مردم آزاران و زشت کرداران و ستم پیشگان حسود فضول خل و چل وحشی بی فرهنگ