کد مطلب: ۵۴۷۷۸۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ارسال پیامک‌های هشدار بانکی ادامه دارد! / پشت پرده ماجرا چیست؟

ارسال پیامک‌های هشدار بانکی ادامه دارد! / پشت پرده ماجرا چیست؟

با این که ۱۰ روز از پایان موعد مقرر ارسال پیامک‌های هشدار به مردم گذشته، مشتریان بانکی همچنان پیام‌های هشدارآمیز درباره امینت حساب‌هایشان دریافت می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اواخر اردیبهشت ماه بود که مشتریان بانک‌ها سیلی از پیامک‌های بانکی دریافت کردند. پیام‌هایی که حاوی هشدارهای امنیتی بود و به صورت مداوم رعایت احتیاط و آدرس صفحات رسمی و غیرجعلی بانک‌ها را برای پرداخت‌های غیرحضوری گوشزد می‌کرد.

پیامک‌های هشدارآمیز بانک‌ها اما، موجی از نگرانی را برای مشتریان بانکی ایجاد کرد. در واکنش به این موضوع بانک‌ها با پیگیری تجارت‌نیوز اعلام کردند به طور مشخص خطر خاصی حساب کاربران بانکی را تهدید نمی‌کند و معاونت فناوری بانک‌مرکزی در نامه‌ای به شبکه بانکی ابلاغ کرده تا پیش از یکم خرداد ماه ۱۴۰۰ پیامک هشدار برای مشتریان ارسال کنند.

حالا که مدت‌ها از این تاریخ گذشته مردم بازهم از دست پیامک‌ها دریافت می‌کنند. این در حالی است که پیش از این اخباری از هک اطلاعات مشتریان بانکی منتشر شده و حالا مشتریان علت نگرانی خود را گمانه‌زنی‌هایی در این زمینه می‌دانند.

با وجود این، شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و کانون بانک‌های خصوصی هر دو در گفتگو به تجارت‌نیوز اطمینان دادند که مشکل خاصی در این باره وجود ندارد و این پیامک‌ها صرفا جهت آگاه‌سازی است.

شبکه بانکی امنیت کافی ندارد؟!

در ادامه تعدادی از نظرات مخاطبان تجارت‌نیوز در این باره به می‌خوانید:

« ماجرا از این قراره که اطلاعات هویتی ۳۰ میلیون مشتری بانک ملت از طریق شرکت «به پرداخت ملت» هک شده، معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران هم در نهایت این خبر رو تایید کرد. پیشتر هم اطلاعات بیست و پنج ملیون نفر لو رفته بود،اطلاعات کامل سه ملیون مشتری بانک مرکزی لو رفته بود که بانک مرکزی مجبور شد به مردم پیامک بده که رمز عبورتون رو فورا تغییر بدید. پیشتر کارشناسان جرایم سایبری مثل محمد جرجندی اخطار داده بود که امنیت بانک‌ها پایینه اما بانک‌ها توجهی نمیکنن. خب این مشکوکه،اما طنز قضیه این پیامکه، می‌خوان عواقب رو بندازن گردن مردم و یه سناریوی آماده داشته باشن»

« والله چندین بانک که دراون‌ها حساب داشتم اعلام کردن سریعا نسبت به مسدودکردن حساب وکارت‌های اضافه موجوداقدام کنید. این نشون میده که دربانک دودستگی وجود داره؛ یک گروه که نمی‌خوان آبروی بانکشون برود وگروهی دیگرکه احتمالا ازگروه فشارهستن این مسئله براشون مهم نیست ومی‌خوان ازحسابهای مردم سوءاستفاده کنن، چون ظاهرا دربانک‌های خصوصی چنین بحران واسترسی وجود ندارد»

« امروز صبح از کارتم خرید اینترنتی کردن درحالی که تلفن همراهم کنارم بود و خودم خریدی نکرده بودم تمام خرید‌های اینترنتیمو هم از سایت‌های معتبر و درگاه‌های بانکی امن انجام میدم مثل دیجی کالا و …ولی تنها شانسی که داشتم این بود که دوتا تلفن همراه داشتم و با یکییشون ‌خرید اینترنتی میزدم و رمز دومم‌ هم روی گوشی دومم میومد برای همین همه اطلاعاتم رو نداشت البته زیادم‌ فرق نمی‌کرد چون من موجودیم ۲۰۰۰هزار تومن بیشتر نبود. بعد اون بخت برگشته ۵میلیون خرید اینترنتی زده بود واقعا متاسفم برای بانک هومون که همون اعتماد نداشته شونم با این وضع از بین رفت»

« هرچی هست زیر سر خودشان هست. داستان کی بود کی بود من نبودم. حسابهای مردم رو خالی می کنند.بعدشم …بهترین راهکار غیرفعال کردن رمز دوم کارت بانکی وعدم استفاده از سیستم الکترونیکی پرداخت واریزهست»

« من سه سال پیش دقیقا ۲۹ اسفند مبلغ ۳ تومن از حساب ملیم رو اینترنتی سرقت کردن و هر چه شکایت و فلان …اما اصلا هیچکس پاسخگو نیست. با فاصله بسیار کمی، از همکارانم نیاز از حساب ملی مبالغ ۴ تومن و ۵ تومن … برداشت اینترنتی شد. برای اونها همینطور هیچکس پاسخگو نشده. وضعیت بانک‌های ماست»

« مردم پولشان را در بانک می‌گذارند زیرا اعتماد به بانک کرده‌اند تا از سرمایه‌شان حفاظت شود و بانک هم از پول مردم استفاده می‌کند برای سرمایه‌گزاری‌های مختلف. حالا بانک حق ندارد دائم به مردم هشدار دهد. شاید که خودشان خواب برای اموال مردم دیده اند من تعجب میکنم از این همه ریا»

« کاملأ مشخصه که از بیرون دارن وارد سایت‌های اداری و حفاظتی مملکت می‌شن چون ۷ روز قبل وارد حساب ملت بنده شده بودند. اینا می‌ترسن از حساب ملت مردم برداشت بشه هیچ کاری هم نتوانند بکنند. واسه همین بندازن گردن خودمون بگن ما گفتیم مواظب باشید»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • نیکا

    برای خاله ی منم همش از اینجور پیاما از بانکی میومد که من نام نمیبرم. ولی واقعا موجب نگرانی و اضطراب شده

  • مهرداد محمدی

    اونایی که از بانکها دل پری دارند چرا بابت دزدی موسسات اعتباریه بدون مجوز که از طرف ارگانها و سازمانهای خاص ساپورت میشن ساکت هستند و فقط بلدند سر بانکهای سابقه دار و قدیمی و معتبر فریاد بزنند…. شما وام گرفتی و الان که باید قسط بدی بهت فشار اومده… بانک بد کاری میکنه بهت هشدار میده از هر درگاهی خرید نکنی

  • ناشناس

    بانکها بایدحافظ سرمایه مردم باشندبایدخسارت سرقت حساب مردم رابکنند

  • ناشناس

    باور کنید کار خودشون نیست??

  • حمیدرضا ۸میلیون پولی نیست

    سلام دوستان پارسال همین موقع ها بود اس ام اس بانک من غیر فعال شدمنم توجه نکردم تو کمتر از یک ماه ۸/۷۰۰/۰۰۰ میلیون تومان از حسابم کسر شده بود رفتم بانک پیرینت گرفتم کلی تراکنش مبالغ ۲۰۰تومن بگیر تا ۱میلیون خرید شده بود اصن هنگ کردم کارکنان بانک جوری رفتار کردن که انگار دارن با متهم پرونده حرف میزنن گفتم شرمنده مزاحم شدم رفتم پیش رییس گفت عزیز من اخه ۸میلیون پولی نیست انقدر فکرتو خراب نکن خودت خرج کردی یادت نمیاد …خلاصه که دزدی از نون شب واجبتر و حلال تر شده تو ایران

  • ناشناس

    سلام از حسابم بلافاصله بعد از واریز حقوقم برداشت شد شب ساعت ده بود ومن در خانه این اتفاق تکرار شد وپولهای من به حساب هفت نفر در بانک ایران زمین ریخته میشد این رو بعد از پرینت حسابم از بانک ملی متوجه شدم وبوسیله اپ تمام اسامی را در اوردم خدا ازشون نگذره حقوق بازنشستگی چقدر هست که اینها هم طمع میکنند شکایت کردم پلیس سایبری در جریان قرار گرفت ولی بعلت کرونا وبیماری نتوانستم به پیگیری کنم وخبری هم نشد خدا کند بانکهای ما وافرادی که در ان کار میکنند اگر ایمان ندارند لا اقل وجدان داشته باشند

  • ناشناس

    حالا که همه پولهاشونو توی بانک‌میذارن احتمالا در نظر دارن« کارمزد نگهداری پول »از مردم بگیرن و همچنین میتونن برای سطوح امنیتی مختلف کارمزد تعیین کنن و به مدل دیگه پول بگیرن امنیت سطح ۱ سطح ۲ ویژه و ….
    پولها هم که بخاطر تورمهای پی در پی حجیم شده ، نمیتونی باخودت اسکناس حمل کنی

  • سالی

    چند سری از حسابم کم شده مثلن یک بار موجودی میگرفتی کم بود اما دوساعت بعد برگشته بود ودراخر فرداش کلن برداشت شده بود بدون اینکه پیامک بیاد پول خورد برداش میشه در حد 10 5 8 3 تومن اثن هم به چشم نمیاد به خاطر مشغله نمیتونم پیگیر بشم

  • سمانه

    خدا رو شکر ما نه تو کارتمون پول هست نه از کارت مون هم پول برداشت کردن چون هیچ وقت پولی نیست

    • ناشناس

      خخخخ?

  • سمانه

    بابا زیاد سخت نگیرید