کد مطلب: ۵۰۹۶۸۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ردیابی علت اصلی افت امروز شاخص / اظهارات رئیس جمهور بورس را بدتر کرد!

ردیابی علت اصلی افت امروز شاخص / اظهارات رئیس جمهور بورس را بدتر کرد!

کاهش ریسک سیاسی، انتظار برای ارزانی بیشتر قیمت دلار و اظهارات رئیس جمهور درباره ثبات بورس سه اتفاق مهم پیش از شروع بازار سهام امروز بوده است. شاید این عوامل در کاهش شاخص بورس امروز نقشی داشته باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کاهش ریسک سیاسی، انتظار برای ارزانی بیشتر قیمت دلار و اظهارات رئیس جمهور درباره ثبات بورس سه اتفاق مهم پیش از شروع بازار سهام امروز بوده است. شاید این عوامل در کاهش شاخص بورس امروز نقشی داشته باشند.

انتظار برای بهبود روابط خارجی ایران در دوره فعالیت رئیس جمهور جدید آمریکا، سفر وزیر خارجه ایران به باکو و انتظار برای کاهش اختلافات داخلی سیاسی همزمان با ایام دهه فجر هرکدام به نوعی ریسک سیاسی بازارها را کاهش داده است.

محمد جواد ظریف پیش از سفر به آذربایجان در مصاحبه‌ای درباره اوضاع سیاسی داخلی نیز گفته است: واقعا دلم نمی‌خواهد که باعث اختلاف در کشور شوم، چون احساس می‌کنم بیش از هر زمان دیگر، کشور نیازمند اجماع است. (روزنامه اطلاعات)

همزمان با این جنس اخبار سیاسی از نظر اقتصادی نیز انتظار برای کاهش التهاب در بازار ارز افزایش یافته است. روز گذشته رئیس کل بانک مرکزی گفته است: در هفته اخیر به طور متوسط روزانه بیش از ۱۵۰ میلیون دلار درسامانه نیما عرضه انجام گرفته است؛ هر چند واردکنندگان محترم شاید در انتظار کاهش بیشتری در نرخ ارز، با احتیاط خرید می‌کنند.

اما در کنار این انتظارات کاهش قیمت دلار به دلیل عوامل سیاسی و اقتصادی که می‌تواند به روند نزولی بورس دامن بزند، از اخبار مهم دیگر سخنرانی روز گذشته رئیس جمهور درباره بورس است.

حسن روحانی، رئیس جمهور روز گذشته گفته است: کشور در شرایط فعلی نیازمند آرامش و ثبات در فضای کسب و کار و اقتصاد به ویژه بازار سرمایه است و نباید با اظهارات نسنجیده، غیرمنطقی، شتابزده و بدون پشتوانه علمی و صرفا با اهداف کوتاه مدت سیاسی موجبات صدمه و لطمه به اعتماد و آرامش مردم و فعالان اقتصادی را فراهم کرد.

این اظهارات روحانی درحالیست که پیش از این نیز بازار سهام واکنش‌های مثبتی به سخنان او نداشته است. به همین دلیل از نگاه برخی جدای از انتظار برای ارزانی دلار، اظهارات مجدد روحانی نیز نه‌تنها کمکی به وضعیت فعلی بازار سهام نکرده بلکه اوضاع را همچنان به مانند قبل برای سهامداران به تصویر کشیده است. آیا این روند بورس ممکن است در کوتاه‌مدت تغییری کند؟

تا لحظه ثبت این گزارش شاخص بورس بیش از ۱۰ هزار واحد یعنی حدود یک درصد افت داشته است.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کاش خدا آبروی این حقوقیای بی شرم رو ببره که نمیذارن بورس جون بگیره حقه بازها

  • ناشناس

    مرگ بر حقوقی

  • ناشناس

    حقوقی کدتو پس بده برو گمشو از بورس بیرون

  • ناشناس

    حقوقیای حقه باز

  • ناشناس

    حقوقی برو از بورس بیرون

  • ناشناس

    دست حقوقی و دولت باید قطع بشه کلاهبردهرا

  • ناشناس

    تمام رکود بورس پولهای برداشت شده عمدی از سهام مردم که نزدیک به ۴۰۰هزار ملیارد تومن است می باشه اول سال تا برج ۳ از بازار بورس این مبلغ توسط دولت از سهام مردم با شگرد کد به کد برداشت شد برای کسری بودجه تا این پول برنگرده به حساب بورس بازار رکوده دولت قبل از رکود بورس با واردات کالا و گرونی کسری را جبران کرده بود هر ماه صد درصد کالاهای وارداتی را دولت گرون می کنه برعکس قیمت سهام را ماهی صد درصد پایین می کنه دولت از واردات هزاران ملیارد به جیب میزنه کسری بودجه را از همین راه در ۸سال ریاست روحانی بدست اورده ولی برعکس مردم کشور از لحاظ روحی وجسمی به قهقرای تاریخ فرو رفتند فقط عده ایی نزدیک به ۵هزار نفر ملیون نر شدند دست اندر کاران راندی واردکنندگان کالا ودلالان ارز و سهامداران راندی با حمایت دولت خون ملت را مکیدند از بالا رفتن دلار وطلا وسقوط عمدی بورس دولت محترم در ۸سال به نفعش شده و همین روال ادامه داره تمام این بازیها خود دولته جایی نگردید پول ملی ما بی ارزشترین پول دنیا شده برای همینه کالای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ توسط عده ایی به خارج میره چون در خارج به ارز تبدیل میشه قیمت کالا در ایران وخارج یکی است چون ارزش پول ما نسبت به کشورای همسایه پایینه رد وبدل پولییه مثال بنزین در افغانستان لیتری یک افغانی یک افغانی به پول ما ۱۵ هزار تومنه اینجاست که سوداگران کالا صادر می کنن در داخل هر روز کالا گرونتر میشه تا ارزش پول ما بالا نره تولید و رونق اقتصادی در کشور درست نمیشه تولید کالا هزینه بر میشه وبرای کارخانه نمی صرفه وارد می کنن کارتنشه عوض می کنن به اسم ایرانی می فروشن یک چسبی هم میزنن ساخت داخل هرچه زودتر ارزش پول باید بالا بره وگرنه نه جندان دور به سقوط اقتصاد منجر می شویم کلاه روی سرمان نگذاریم

  • ناشناس

    ننگ بر حقوقی ثبهساز
    ننگ بر حقوقی ثامید
    ننگ بر حقوقی شفارس
    ننگ بر حقوقی غمارگ
    ننگ بر حقوقی تمام خودرویی ها

  • ناشناس

    درسته ننگ بر دولت بی کفایت

  • ناشناس

    اینقدر بشینین به گوشیتون زل بزنین ۶ ساعت تکون نخورید فرج که نمیشه هیچ وقتتونم از دست میدین بجاش فردا نیمساعت وقت بذار بیا دم قمارخونه حقتو بخواه