کد مطلب: ۳۵۷۰۰۹

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

علت کاهش شدید قیمت طلا چیست؟

علت کاهش شدید قیمت طلا چیست؟

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: دیروز قیمت دلار به طور پلکانی کاهش یافت، همچنین روز جمعه برای اولین بار قیمت انس جهانی طلا 32 دلار ارزان شد؛ بنابراین کاهش پلکانی قیمت ارز باعث شد که قیمت طلا با کاهش شدیدی رو به رو باشد.

به گزارش تجات‌نیوز، قیمت دلار با کاهش پلکانی و افت قیمت انس جهانی طلا باعث شد که رکود کاهش قیمت طلا در هفته دوم اسفند رقم بخورد.

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که چرا دیروز قیمت طلا و سکه به طور ناگهانی کاهش یافت؟ به تجارت‌نیوز گفت: کاهش قیمت طلا به دلایل مختلف سیاسی و اقتصادی بستگی دارد. تصمیم‌های اخیری که در حوزه سیاست و اقتصاد اتخاذ شد تاثیر مستقیمی را در کاهش یک باره قیمت طلا گذاشت.

محمد کشتی‌آرا افزود: در نخستین روز هفته قیمت دلار به طور ناگهانی کاهش یافت، همچنین روز گذشته برای اولین بار قیمت جهانی طلا 32 دلار ارزان شد؛ بنابراین کاهش تدریجی و پلکانی قیمت ارز باعث شد که قیمت طلا با کاهش شدیدی رو به رو باشد. به طوری‌که دیروز هر گرم طلای 18 عیار به قیمت 410 هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به چهار میلیون و 460 هزار تومان رسید.

او در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا در سال 98 ارزان خواهد شد؟ اظهار کرد: کاهش قیمت طلا به موضوع‌های سیاسی و دیگر عوامل اقتصادی بستگی دارد. قیمت طلا در این بازه زمانی به دلیل برخی شرایط نامناسب سیاسی و اقتصادی قابل پیش‌بینی نیست و تداوم کاهش قیمت‌ها به تصمیم‌های مسئولان دولتی و بانک مرکزی مربوط می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.