کد مطلب: ۳۸۰۱۸۷

گفتگوی تجارت‌نیوز با رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران:

دو اتفاقی که لوازم خانگی را گران کرد / نمی‌توان مدعی شد بازار کمبود ندارد

دو اتفاقی که لوازم خانگی را گران کرد / نمی‌توان مدعی شد بازار کمبود ندارد

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: بعد از تعطیلات نوروز به دلیل افزایش نرخ دستمزد کارگران و افزایش نرخ ارز قیمت لوازم خانگی ایرانی حدود 10 تا 20 درصد گران شد؛ کمبود کالای خارجی در بازار وجود دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت لوازم خانگی بعد از نوروز 98 گران شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: بعد از تعطیلات نوروز به دلیل افزایش نرخ دستمزد کارگران و افزایش نرخ ارز قیمت لوازم خانگی ایرانی حدود 10 تا 20 درصد گران شد؛ چرا که نرخ تورم و هم پای آن قیمت مواد اولیه افزایش یافت.

مرتضی میری با اشاره به کمبود برخی کالاها در بازار لوازم خانگی افزود: در این شرایط نمی‌توان مدعی شد که بازار لوازم خانگی دچار کمبود نیست. برخی محصولات در بازار لوازم خانگی یافت نمی‌شود که مردم مجبورند برای خرید این نوع کالاها به بازارچه‌های مرزی همچون بانه که معمولا مملو از کالاهای قاچاق است، مراجعه کنند.

او در توصیه‌ای به مردم گفت: تا اطلاع ثانوی واردات لوازم خانگی خارجی ممنوع است. بنابراین توصیه ما این است که هنگام خرید کالا نسبت به گارانتی‌های تقلبی کالاها دقت لازم را به عمل آوردند؛ چرا که ممکن است کالاها تقلبی باشد.

این متولی صنفی درباره وضعیت بازار لوازم خانگی اظهار کرد: فعلا شرایط بازار آرام است. انتظار می‌رود بعد از ماه مبارک رمضان آرامش بازار حفظ شود. خوشبختانه در بازار لوازم خانگی شرایط همانند گذشته نیست و مردم براساس نیاز خود کالای مورد نیاز را خریداری می‌کنند؛ این در حالی است که طی ماه‌های گذشته با افزایش نرخ ارز عده‌ای از مردم کالا را انبار می‌کردند.

میری در بخش دیگر سخنانش درباره وضعیت تولید دو برند کره‌ای در ایران گفت: ما از کره‌جنوبی انتظار نداشتیم که با فرمان آمریکا پیش رود و ورود مواد اولیه کره‌ای را به کشور صفر کنند. در حال حاضر تولید دو برند کره‌ای به 25 درصد ظرفیت رسیده و صنعتگران این حوزه با ظرفیت کمی مشغول به کار هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.