کد مطلب: ۴۳۲۹۳۵

بررسی تجارت‌نیوز از تازه‌ترین عملکرد بانک پارسیان در بهمن ماه امسال

کاهش ۳۸ درصدی وام‌دهی و پرداخت هزار میلیاردی سود به سپرده‌گذاران

کاهش 38 درصدی وام‌دهی و پرداخت هزار میلیاردی سود به سپرده‌گذاران

بانک پارسیان در بهمن ماه امسال بیش از 1.2 هزار میلیارد تومان به سپرده‌گذاران خود سود پرداخته کرده و از سوی دیگر از محل وام‌های اعطایی 950 میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

بانک پارسیان تازه‌ترین کارنامه عملکرد خود را منتشر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک پارسیان که با نماد بورسی «وپارس» در بازار سرمایه نیز در حال فعالیت بوده، گزارش عملکرد بهمن ماه سال جاری را بر روی سایت کدال قرار داد.

بانک پارسیان در بهمن ماه سال جاری 2.6 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که نسبت به ماه قبل 38 درصد کاهش داشته است. با تسویه 1.7 هزار میلیارد تومان از وام‌ها و اعطای وام‌های جدید، مانده تسهیلات این بانک در پایان بهمن ماه امسال به بیش از 89.2 هزار میلیارد رسید.

بانک پارسیان معادل 83 درصد سپرده‌ها را به صورت وام پرداخت کرده است.

همچنین بانک پارسیان در بهمن ماه امسال بیشتر از آنکه شاهد خروج سپرده باشد، سپرده جذب کرده است.

4892

طی دوره مذکور بانک پارسیان در حالی که موفق شده 108 هزار میلیارد تومان سپرده جذب کند، حدود 105 هزار میلیارد تومان سپرده از دست داده است. در مجموع مانده سپرده‌های بانکی بانک پارسیان در پایان بهمن ماه امسال به 107 هزار میلیارد تومان رسیده است.

میزان درآمد بانک پارسیان در بهمن ماه از محل سود وام‌های پرداختی، حدود 286 میلیارد تومان کمتر از میزان سودی است که به سپرده‌گذاران داده است.

بانک پارسیان در بهمن ماه امسال بیش از 1.2 هزار میلیارد تومان به سپرده‌گذاران خود سود پرداخته کرده و از سوی دیگر از محل وام‌های اعطایی 950 میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

بانک پارسیان طی 11ماهه نخست سال ۱۳۹۸ با بیش از 2.8 هزار میلیارد تومان زیان از محل کسری سود پرداختی و دریافتی مواجه شده، که نشان‌دهنده میانگین زیان ماهانه 260 میلیارد تومانی این بانک است.

گزارش عملکرد 9 ماهه بانک پارسیان نشان می‌دهد زیان انباشته این بانک طی این دوره با رشد 68 درصد به بیش از 5.8 هزار میلیارد تومان رسیده که بیش از 2.5 برابر سرمایه‌اش است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.