کد مطلب: ۴۰۷۵۰۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کارنامه بانک پارسیان در مهر ماه / اتفاقات جدید در صورت مالی یک بانک زیان‌ده

کارنامه بانک پارسیان در مهر ماه / اتفاقات جدید در صورت مالی یک بانک زیان‌ده

بانک پارسیان در مهر ماه امسال میزان تسهیلات بانکی را نسبت به ماه قبل 28 درصد کاهش داده است. گزارش عملکرد شش ماهه نشان می‌دهد زیان انباشته این بانک طی این دوره با رشد 41 درصد به بیش از 4.7 هزار میلیارد تومان و معادل دو برابر سرمایه‌اش رسیده است.

بانک پارسیان تازه‌ترین کارنامه عملکرد خود را منتشر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک پارسیان که با نماد بورسی «وپارس» در بازار سرمایه نیز در حال فعالیت بوده، گزارش عملکرد مهر ماه سال جاری را بر روی سایت کدال قرار داد.

بانک پارسیان در مهر ماه سال جاری 3.5 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که نسبت به ماه قبل 28 درصد کاهش داشته است. با تسویه 4.9 هزار میلیارد تومان از وام‌ها و اعطای وام‌های جدید، مانده تسهیلات این بانک در پایان مهر ماه امسال به بیش از 85.3 هزار میلیارد رسید.

بانک پارسیان معادل 85 درصد سپرده‌ها را به صورت وام پرداخت کرده است.

همچنین بانک پارسیان در مهر ماه امسال بیشتر از آنکه شاهد خروج سپرده باشد، سپرده جذب کرده است.

99

طی دوره مذکور بانک پارسیان در حالی که موفق شده 73.6 هزار میلیارد تومان سپرده جذب کند، حدود 73.1 هزار میلیارد تومان سپرده از دست داده است. در مجموع مانده سپرده‌های بانکی بانک پارسیان در پایان مهر ماه امسال به 99.7 هزار میلیارد تومان رسیده است.

میزان درآمد بانک پارسیان در مهر ماه از محل سود وام‌های پرداختی، حدود 158 میلیارد تومان کمتر از میزان سودی است که به سپرده‌گذاران داده است.

بانک پارسیان در مهر ماه امسال بیش از هزار میلیارد تومان به سپرده‌گذاران خود سود پرداخته کرده و از سوی دیگر از محل وام‌های اعطایی 903 میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

بانک پارسیان طی هفت ماهه نخست سال ۱۳۹۸ با بیش از دو هزار میلیارد تومان زیان از محل کسری سود پرداختی و دریافتی مواجه شده، که نشان‌دهنده میانگین زیان ماهانه 330 میلیارد تومانی این بانک است.

گزارش عملکرد شش ماهه بانک پارسیان نشان می‌دهد زیان انباشته این بانک طی این دوره با رشد 41 درصد به بیش از 4.7 هزار میلیارد تومان معادل و دو برابر سرمایه‌اش رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.