کد مطلب: ۴۴۹۲۳۷

عملکرد بورس در ۹۹/۰۲/۲۲

رشد چهار هزار واحدی شاخص کل در معاملات امروز/ ترمز رشد شاخص بورس کشیده شد؟

رشد چهار هزار واحدی شاخص کل در معاملات امروز/ ترمز رشد شاخص بورس کشیده شد؟

اگرچه شاخص کل در ابتدای معاملات امروز با رشد ۵ هزار واحدی همراه شد اما پس از گذشت ۴۰ دقیقه به زیر ۵۰۰ واحد سرازیر شد و درانتهای معاملات نیز با ثبت چهار هزار و ۴۰۰ واحد رشد به کار خود پایان داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بازار سرمایه اگرچه در ابتدای معاملات هفته با رشد ۴۲ هزار واحدی آغاز به کار کرد اما رفته رفته از صعود آن کاسته شد، به طوری که در معاملات امروز بازار سرمایه تنها رشد چهار هزار و ۴۰۰ واحدی (۰٫۴۲ درصدی) را ثبت کرد و اندکی در سطح یک میلیون و ۴۷ هزار واحد جا به جا شد.

شاخص کل هم وزن نیز روندی مشابه شاخص کل داشت به طوری که از رشد ۱۱ هزار واحدی ابتدای هفته به ۱۳۳ واحد بازدهی منفی در معاملات امروز رسید.

نماد فارس که روز گذشته نیز مانع از رشد شاخص کل شده بود امروز نیز با ۳۱۲۷ واحد ریزش تاثیر منفی خود را بر شاخص کل برجای گذاشت، اما در نقطه مقابل سه نماد خساپا، فملی و شستا با ۳۲۴۴، ۲۱۶۹ و ۱۶۱۷ واحد توانستند مانع از منفی شدن شاخص شوند. همچنین سه گروه بانک، فلزات اساسی و شیمیایی‌ها برترین گروه‌های صنعت را تشکیل دادند.

تعداد معاملات امروز نیز به یک میلیون و ۲۶۳ هزار رسید که طی آن، هفت میلیارد و ۴۸۴ میلیون برگه سهم با ارزشی بالغ بر ۱۰٫۶ هزار میلیارد تومان خریدوفروش شد اما در معاملات امروز هم ارزش بازار نتوانست به ۴۰۰۰ هزار میلیارد تومان برسد.

photo 2020 05 11 14 42 06

Screenshot 16

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمود

    افزایش قیمت دلار باعث بالا رفتن شاخص کل خواهد شد

  • ناشناس

    جالبه. بیش از 80 درصد نمادها منفی های سنگین داشته اند اما شاخض هم وزن یکجا ایستاده !

  • ناشناس

    خیلی علاقمند به ریزش بازار هستید؟؟؟؟