کد مطلب: ۴۵۲۳۲۶

عملکرد بورس در ۹۹/۰۳/۰۶

بازدهی منفی ۳٫۵ درصدی بورس در دومین روز معاملات / سهامداران نگران نباشند!

بازدهی منفی ۳٫۵ درصدی بورس در دومین روز معاملات / سهامداران نگران نباشند!

شاخص بورس تهران در دومین روز از معاملات این هفته نیز به مسیر ریزشی خود ادامه داد و بازدهی منفی حدود ۳٫۵ درصدی را به ثبت رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بازار سرمایه همچنان در سراشیبی سقوط قرار گرفته و امروز نیز قصد مثبت شدن نداشت. در جریان معاملات امروز شاخص کل با ریزش حدود ۳۳ هزار و ۷۰۰ واحد به زیر ۹۲۷ هزار واحد رسید و با ثبت بازدهی منفی ۳٫۵۱ درصدی به کار خود پایان داد.

شاخص کل هم وزن نیز که آغاز معاملات را با ریزش حدود سه هزار واحدی همراه شده بود، در پایان معاملات این میزان ریزش را به حدود دو برابر افزایش داد و به کانال ۳۱۲ هزار واحدی سرازیر شد.

علی رغم ریزش‌های اخیر که موجب نگرانی اکثر سهامداران شده است، برخی کارشناسان بر این باورند که سهامداران نباید نگران روزهای منفی فعلی باشند. میلاد ویسمه تحلیلگر بازار بورس، در این خصوص به فارس گفته است که سهامداران به دنبال رشدهای بی‌سابقه و افسار گریخته این مدت نباشند، بازار نیاز به تعادل دارد و به نفع سهامداران است که به دید میان مدت و بلند مدت به بازار نگاه کنند و از تصمیمات عجولانه و هیجانی پرهیز کنند.

در معاملات امروز نیز تمامی نمادهای تاثیرگذار برشاخص، بیش از هزار واحد تاثیر منفی را به ثبت رساندند، برای گروه های صنعت نیز بانک‌ها، فراورده‌های نفتی و خودرو توانستند جزو برترین‌ها باشند.

تعداد معاملات امروز نیز به ۸۸۳ هزار و ۴۲۸ رسید که طی آن ۷ میلیارد و ۸۱۶ میلیون برگه سهم با ارزشی بالغ بر ۶٫۷ هزار میلیارد تومان خرید و فروش شد که در نتیجه ارزش بازار به ۳۴۷۳ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

زمانی که شاخص کل از مرز یک میلیون عبور کرده بود، ارزش بازار به نزدیک محدوده ۴۰۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود.

Screenshot 37

Screenshot 38

Screenshot 39

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حمزه غفاری

    هیچ هم نگران نیستیم ریسک و بازده ذات بازار سرمایه است اگه قرار بود بازدهی منفی و ریسک نباشد و همه اس بازدهی مثبت و سود باشد عمه کتی هم در بورس فعالیت می کرد.بس ریسک در ذات بازار سرمایه هست اما گریز از آن و پایین آوردن آن نیاز به تجربه و دانش تخصصی مالی دارد.

    • ناشناس

      اتفاقا عمه کتی هم این روزها وارد بورس شده ?

  • ناشناس

    وقتی که قیمت روز از میزان آستانه همان روز کمتره چرا خرید میکنن . که بعدش صف فروش مینیمم بسته بشه .!
    کمی درایت .

  • ناشناس

    هر جایی که حمایت دولت رو دیدیم عکسش اتفاق افتاده،، مثل داستان تکراری میوه شب عید
    که همه ایرانی ها ذوق میکنند از دلسوزی دولت!!!
    الانم در بورس تو سقف فروختن تو کف جمع میکنن و دوباره تو سقف قالب میکنن به ملت
    و تسلسل…

  • عباس آبادی

    نه چه نگرانی دارد طی این دوروزه 35میلیون ناقابل ضرر و زیان داده ام. چه نگرانی دارم. جای شکرش هم باقی است……