کد مطلب: ۴۳۲۱۲۳

مقایسه دو نماد سیمانی در بورس / بازدهی یکساله «سدور» بهتر از «سخاش»

مقایسه دو نماد سیمانی در بورس / بازدهی یکساله «سدور» بهتر از «سخاش»

بررسی عملکرد دو نماد سیمانی سخاش و سدور نشان می‌دهد این دو نماد در یک ماه اخیر عملکرد متفاوتی در فروش داشته و در حالی که میزان فروش یک ماهه سدور کاهش داشته، سخاش در بهمن با افزایش فروش مواجه بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دو شرکت سیمانی گزارش عملکرد یکماهه بهمن ماه خود را وبسایت کدال منتشر کردند. شرکت سیماند دورود که با نماد سدور و با سرمایه ثبت‌شده 641 میلیارد و 697 میلیون ریالی در بورس فعال است در گزارش یکماهه خود اعلام کرده که در بهمن ماه در مجموع 60 هزار و 899 تن انواع سیمان تولید کرده که در مقایسه با ماه گذشته دو درصد افت داشته است.

از نظر فروش نیز سدور در بهمن ماه 59هزار و 282 تن سیمان به فروش رسانده که 1.5 درصد کمتر از فروش دی ماه این شرکت بوده است. با توجه به ثابت بودن قیمت‌ها در این مدت، میزان فروش نیز افتی 3میلیارد ریالی داشته است. این شرکت در گزارش 9ماهه خود نیز سود خالص 41 میلیارد ریالی را گزارش کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افتی 22 درصدی را نشان می‌دهد.

2 41
همچنین سیمان خاش که با نماد سخاش و سرمایه 125 میلیارد ریالی در بورس معامله می‌شود در گزارش یک ماهه بهمن خود 151 میلیارد و 720 میلیون ریال فروش داشته که ناشی از فروش 76 هزار و 224 تن انواع مختلف سیمان بوده است. این شرکت در بهمن ماه 74هزارو 855 تن سیمان تولید کرده که در مقایسه با تولید دی ماه رشدی 5هزار و 553 تنی را نشان می‌دهد.

صورت‌های مالی میاندوره‌ای 9 ماهه سخاش نشان می‌دهد این شرکت در 9 ماه نخست امسال درآمدی هزار و 39 میلیارد ریالی داشته که 31 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است که با احتساب فروش دی و بهمن این میزان به یک هزار 335 میلیارد ریال رسیده است. همچنین سود خالص سیمان خاش 300 میلیارد ریال بوده که رشدی 67 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

مقایسه عملکرد بورسی این دو شرکت سیمانی نشان می‌دهد که سخاش در سه ماه اخیر 95درصد بازدهی داشته و رشد قیمت هر سهم آن در یکسال اخیر به 230درصد رسیده است. هر چند بازدهی یک ماهه این شرکت منفی بوده است. از سوی دیگر سدور نیز در یکسال اخیر 262درصد بازدهی داشته و بازدهی سه ماهه این شرکت در بورس بیش از 82درصد بوده است. قیمت هر سهم سدور در یک ماه گذشته رشدی 4درصدی را تجربه کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.