کد مطلب: ۳۹۱۱۳۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشد ۵۰۰ درصدی زیان انباشته خودروساز بزرگ کشور / کاهش ۱۰ هزار درصدی سود هر سهم سایپا

رشد 500 درصدی زیان انباشته خودروساز بزرگ کشور / کاهش 10 هزار درصدی سود هر سهم سایپا

زیان انباشته سایپا در بهار امسال به بیش از 6.7 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به بهار سال گذشته بیش از 500 درصد افزایش داشته است. سه‌ماهه ابتدایی امسال، سایپا به ازای هر سهم 202 ریال زیان ساخته که نسبت به بهار سال گذشته بیش از 10 هزار درصد کاهش داشته، این زیان سنگین شاید باعث تسریع در روند افزایش سرمایه شرکت شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تازه‌ترین گزارش عملکرد سه‌ماهانه سایپا که بر روی سایت کدال قرار گرفت، حاکی از آمارهای جدیدی از وضعیت این خودروساز کشور در بهار امسال است.

بر اساس این بررسی تجارت‌نیوز، سایپا در بهار امسال از محل فروش محصولاتش بیش از 1.5 هزار میلیارد تومان درآمد داشته است.

طبق صورت‌های مالی منتشره، سایپا در این دوره دارای 26.6 هزار میلیارد تومان دارایی بوده که در مقایسه با پایان سال ۱۳۹۷ معادل 9 درصد رشد داشته است.

همچنین سایپا در پایان خرداد ماه سال ۱۳۹۸ معادل 113 درصد دارایی خود یعنی 30.1 هزار میلیارد تومان بدهی داشته که در مقایسه با سال ۱۳۹۷ معادل 11 درصد افزایش داشته است.

میزان تولید سایپا در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته با افت همراه بوده است. تولید محصولات سایپا در بهار امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته با افت 16 درصدی مواجه شده و از تولید 109 هزار دستگاه به حدود 92 هزار دستگاه رسیده است.

56 1

در بهار سال ۱۳۹۸ سایپا در قسمت موجودی کالای پایان دوره خود 93 هزار و 277 دستگاه خودرو به ارزش 3.2 هزار میلیارد تومان را به ثبت رسانده است.

به همین ترتیب میزان فروش محصولات سایپا نیز در بهار امسال نسبت به سال گذشته افت شدید داشته است. فروش سایپا در بهار سال گذشته بیش از 108 هزار خودرو بوده در حالی که این مقدار با کاهش 55 درصدی در بهار امسال تقریبا نصف شده و به 48 هزار خودرو رسیده است.

در بهار سال ۱۳۹۷، سایپا 108 هزار و 332 دستگاه را به ارزش 2.8 هزار میلیارد تومان به فروش رساند در حالی که این رقم در بهار امسال به 1.5 هزار میلیارد تومان رسیده و بیش از 45 درصد افت داشته است.

طبق صورت مالی منتشره وضعیت سودآوری این شرکت از زیان انباشته 6.7 هزار میلیارد تومانی در سال ۱۳۹۷ با رشد 12 درصدی طی سه ماه، به بیش از 7.5 هزار میلیارد تومان رسیده است.

همچنین شرکت سایپا در بهار سال گذشته 1.1 هزار زیان انباشته داشته که با رشد 563 درصدی در بهار امسال به بیش از 7.5 هزار میلیارد تومان رسیده است.

همچنین سایپا طی سه‌ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸ حدود 800 میلیارد تومان زیان خالص ساخته، این در حالی هست که این خودروساز در بهار سال گذشته سود ایجاد کرده بود.

9999

بر اساس گزارش سه‌ماهه ابتدایی امسال، سایپا به ازای هر سهم 202 ریال زیان ساخته که نسبت به بهار سال گذشته بیش از 10 هزار درصد کاهش داشته، این زیان سنگین بیش از پیش لزوم حرکت شرکت به سمت اصلاح ساختار سرمایه و افزایش سرمایه را نشان می‌دهد و شاید باعث تسریع در روند افزایش سرمایه شرکت شود.

این شرکت خودروسازی با نماد معاملاتی «خساپا» با سرمایه‌ای به حجم 3.9 هزار میلیارد تومان در بورس اوراق بهادار در حال فعالیت است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    عالی بود

  • مصطفی

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت سردبیر محترم تجارت نیوزلطفا مطلبی راجع به تحویل خودرو های معوق شرکت سایپا تهیه و چاپ کنید
    چرا که شرکت سایپا موظف بود طبق قرارداد دی ماه سال گذشته خودروهای مشتریان خود را تحویل دهد
    اما بعد از گذشت 7ماه هنوز خبری از تحویل خودرو های معوق نیست
    خواهشمندم پیگیری فرمائیدممنون از تحریریه خوب و خواندنی شما

  • حقیقی

    سلام من مطلبتان را خواندم.ولی متوجه نمیشوم .قیمت فروش خودروهای بهار سال ۹۸ نسبت به بهارستل ۹۷ تقریبا نزدیک ب۸۰ الی ۹۰ درصد رشد داشته چطور امکان دارد شرکت این مقدار که اعلام کردید زیان دیده باشد….