کد مطلب: ۷۲۱۸۷۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شرکت‌های بورسی زیر ذره‌بین؛ عملکرد ۱۰ سهم سرمایه‌گذاری در بورس

شرکت‌های بورسی زیر ذره‌بین؛ عملکرد 10 سهم سرمایه‌گذاری در بورس

مقایسه EPS نمادهای سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد اکثر این نمادها در 6 ماهه سال جاری عملکرد خوبی از خود به جای نگذاشته‌اند. همچنین دو سهم از 10 سهم بررسی شده، نیمه امسال را با زیان به پایان رساندند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با انتشار صورت‌های مالی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ در سامانه کدال ، این پرسش مطرح می‌شود که شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری بورس در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چه عملکردی از خود نشان دادند؟

مقایسه EPS نمادهای سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد اکثر این نمادها در 6 ماهه سال جاری عملکرد خوبی از خود به جای نگذاشته‌اند. همچنین دو سهم از 10 سهم بررسی شده، در نیمه تخست امسال زیان‌ده شدند.

گذاری 1

وآوا

«سرمایه‌گذاری آوا نوین» در نیم‌سال 1401 علاوه بر اینکه زیان 23 میلیارد تومانی 6 ماهه سال گذشته خود را جبران کرد، توانست 12 میلیارد و 264 میلیون تومان سود بسازد. همچنین این شرکت در این دوره به ازای هر سهم 9 تومان سود شناسایی کرده است.

وفتخار

«سرمایه گذاری افتخار سهام» در 6 ماهه سال 1401 توانست با کاهش 69 درصدی، زیان خالص خود را به 9 میلیارد و 348 میلیارد تومان برساند. اگرچه این شرکت همچنان زیان‌ده است اما این کاهش نوید بخش روزهای خوبی برای این سهم است. از طرفی این شرکت در این دور به ازای هر سهم 7 تومان زیان شناسایی کرد.

ومهان

«گروه توسعه مالی مهر آیندگان» موفق شد در این دوره با افزایش 16 درصدی سود خود را به دو هزار و 294 میلیارد تومان برساند. این شرکت سرمایه‌گذاری در نیمه نخست سال جاری به ازای هر سهم 76 تومان سود محقق کرده است.

وگستر

«گسترش سرمایه گذاری ایرانیا» زیان 61 میلیارد تومانی نیمه 1400 را به هفت میلیارد و 961 میلیون تومان سود رساند. EPS این شرکت نیز در نیمه سال جاری 10 تومان ثبت شده است.

وسپهر

«سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات» در 6 ماهه سال 1401 نتوانست عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد و با افت 42 درصدی سودسازی خود مواجه شد. گفتنی است این شرکت به ازای هر سهم 21 تومان سود شناسایی کرده است.

وکبهمن

«مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن» دیگر شرکت سرمایه‌گذاری است که با افت سودسازی روبه‌رو می‌شود. سود خالص این شرکت با کاهش 49 درصدی به 320 میلیارد تومان رسید. به علاوه EPS این شرکت نیز در 6 ماهه 1401 معادل 64 تومان ثبت شده است.

وهامون

«سرمایه‌گذاری هامون صبا» در 6 ماهه 1401 با افت هفت درصدی سود خود، عدد 199 میلیارد تومان را ثبت کرده است. همچنین این شرکت به ازای هر سهم 39 تومان سود به ثبت رسانده است.

وطوبی

«سرمایه‌گذاری اقتصاد شهر طوبی» در نیم‌سال 1401 توانست سود خالص خود را با افزایش 26 درصدی از 48 میلیارد تومان در مدت مشابه سال گذشته به 61 میلیارد تومان برساند. همچنین این شرکت به ازای هر سهم 20 تومان سود محقق کرده است.

وساپا

«سرمایه‌گذاری سایپا» در 6 ماهه امسال کارنامه قابل قبولی نداشت. به طوری که این شرکت سرمایه‌گذاری با کاهش 56 درصدی سودسازی خود روبه‌رو شد و عدد 250 میلیارد تومان را ثبت کرد. EPS این شرکت نیز در این دوره 15 تومان ثبت شده است.

سدبیر

«سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان» در این دوره حدود 50 میلیارد تومان کاهش سود داشته است. از طرفی این شرکت در 6 ماهه سال جاری به ازای هر سهم 19 تومان زیان محقق کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.