کد مطلب: ۴۵۶۳۲۸

بررسی عملکرد یک نماد بورسی / رشد ۱۱ درصدی فروش «فایرا» در اردیبهشت

بررسی عملکرد یک نماد بورسی / رشد ۱۱ درصدی فروش «فایرا» در اردیبهشت

شرکت آلومینیوم ایران در اردیبهشت ماه توانسته با افزایش ۱۱ درصدی فروش، در آمد حاصل از فروش محصولات خود را به ۳۸۵ میلیارد تومان برساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت آلومینیوم ایران که با نماد «فایرا» و سرمایه ۵ هزار و ۱۹۷ میلیارد ریالی در بورس پذیرفته شده است در گزارش مالی ماهانه اردیبهشت ماه خود توانسته درآمد عملیاتی ۳ هزار و ۸۴۹ میلیارد ریالی را به ثبت برساند که در مقایسه با فروردین ۹۹ رشدی ۲۰۰ درصدی داشته به نسبت اردیبهشت سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

1 3

این شرکت همچنین در سال مالی ۹۸ توانسته بود درآمد عملیاتی ۳۸ هزار و ۳۷۸ میلیارد ریالی را به ثبت برساند که نسبت به سال مالی ۹۷ رشدی ۳۷ درصدی داشته است. از سوی دیگر افزایش ۳۸ درصدی هزینه‌های عملیاتی این شرکت موجب شده تا سود خالص تنها ۲ درصد رشد داشته باشد و به ۵ هزار و ۳۸۸ میلیارد ریال برسد. بر این اساس سود خالص هر سهم فایرا معادل ۱۰۳۷ ریال محقق شده که باید دید تصمیم هیات مدیره در خصوص تقسیم سود نقدی چند درصد از این میزان خواهد بود.

1 2 2

عملکرد بورسی فایرا نیز حاکی از آن است که این نماد در یک ماه اخیر بازدهی منفی ۷ درصدی داشته و بازدهی سه ماهه این شرکت نیز تنها ۱۳ درصد بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.