کد مطلب: ۴۵۶۹۹۱

عملکرد مالی یک نماد بورسی / افزایش ۲۵ درصدی دارایی‌های وصندوق در سال ۹۸

عملکرد مالی یک نماد بورسی / افزایش ۲۵ درصدی دارایی‌های وصندوق در سال ۹۸

در پایان اردیبهشت ماه سال ۹۹ وصندوق از واگذاری برخی سهام خود توانسته بیش از ۵۴ میلیارد تومان سودآوری داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری که با نماد وصندوق و سرمایه ۲۷ هزار میلیاردی در بورس پذیرفته شده است گزارش عملکرد مالی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۸ را در وبسایت کدال منتشر کرده است. بر اساس این گزارش مجموع دارایی‌های جاری این شرکت در پایان سال ۹۸ معادل ۲۶ هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ رشدی ۵۵ درصدی داشته است. این در حالی است که کل دارایی‌های این شرکت در پایان سال ۹۸ با رشدی ۲۵ درصدی به ۸۲ هزار و ۳۲۹ میلیارد ریال رسیده است.

16 1

از سوی دیگر جمع بدهی‌های این شرکت نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش داشته و به ۱۳ هزار و ۷۳۴ میلیارد ریال رسیده است. بر این اساس در آمد وصندوق از سود سهام ۸۱ درصد نسبت به سال پیش افزایش یافته و به ۲۳ هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال رسیده است. همچنین سود انباشته پایان دوره ان شرکت به ازای هر سهم ۱۰۳۲ ریال برآورد شده که ۱۰۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

در پایان اردیبهشت ماه ۹۹ ارزش بازار شرکت‌های بورسی وصندوق با ۹۸ هزار و ۷۵۹ میلیارد افزایش به ۳۱۷ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال رسیده است. همچنین وصندوق در اردیبهشت ماه از فروش سهام برخی شرکت‌های بورسی نظیر کپشیر، کگهر، شرانول و شپاس سودی معادل ۵۴ میلیارد و ۳۲۷ میلیون تومان کسب کرده است.

وصندوق در یک ماه اخیر رشدی ۳۷ درصدی را در بورس به ثبت رسانده و بازدهی یکساله آن ۴۸۲ درصد بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ارزشمندترین سهام
    وتجارت
    خگستر
    گوهران
    پردیس
    فملی
    وساپا
    وبصادر
    وبملت
    شستا
    خساپا
    پترول
    بهترین بازدهی را امسال خواهند داشت

    • ناشناس

      خگستر همین الانشم خیلی بالاتر از ارزش ذاتیش قیمت خورده