کد مطلب: ۴۶۳۰۱۱

عملکرد کدام برند گوشی در سال ۲۰۲۰ بهتر بوده است؟

عملکرد کدام برند گوشی در سال ۲۰۲۰ بهتر بوده است؟

باتوجه به شرایط کرونا و مشکلاتی که برای اغلب کسب و کارها به وجود آمده به نظر شما عملکرد کدام شرکت در سال ۲۰۲۰ بهتره بوده است؟ در این گزارش به عملکرد برندهای شیائومی، سامسونگ و اپل پرداخته‌ایم.

باتوجه به شرایط کرونا و مشکلاتی که برای اغلب کسب و کارها به وجود آمده به نظر شما عملکرد کدام شرکت در سال ۲۰۲۰ بهتره بوده است؟ آیا شیائومی، سامسونگ یا اپل! کدام یک نسبت به باقی رقیب‌های خود عملکرد بهتری داشته است.

با ما همراه باشید تا یک بررسی دقیقی از نحوه عملکرد این شرکت ها به ویژه در ایران داشته باشیم.

IMG 20200716 193145 1

بیایید از شیائومی شروع کنیم!

شیائومی یک برند چینی است که از سال ۲۰۱۰ اقدام به ساخت موبایل‌های هوشمند و لوازم جانبی با کیفیت می‌کند. آنچه که شیائومی را از سایر رقبا متمایز می‌کند، کیفیت بسیار بالا و در عین حال قیمت پایین این محصولات است.

بهتر تلفن‌های محصولات شیائومی دارای مشخصات و ویژگی‌های چشمگیر هستند، اما با قیمت‌های نسبتاً ارزان قیمت به فروش می‌رسانند. این شرکت چینی با ارزش و مناسب شناخته شده است، با تلفن‌هایی که بسیاری از آنها بهترین را از سامسونگ و هواوی ترجیح می‌دهند.

شیائومی روز به روز دامنه فعالیت‌های خود را گسترش می‌دهد و شرط انجام چنین فعالیت‌های گسترده‌ای داشتن حق ثبت اختراعات لازم در زمینه‌های مختلف است. حال به نظر می‌رسد این غول چینی تصمیم به خرید پتنت از نوکیا را نیز گرفته است.

البته، قرارداد بین دو شرکت طیف گسترده‌ای از همکاری ها را در بر می‌گیرد؛ ثبت اختراعات و تجهیزات شبکه از جمله مناطق مورد علاقه برای همکاری است.

اما در یک سال اخیر نیز در ایران، نمایندگی شیائومی می همراه مدل‌های گوشی مختلفی را به بازار عرضه کرده است که اکثرا مورد رضایت کاربران بوده و قیمت مناسبی نیز داشته است.

جالب است بدانید این اولین باری نیست که شیائومی حق ثبت اختراع را از شرکت‌های دیگر خریداری کرده است. این شرکت قبلاً ۱،۵۰۰ اختراع ثبت شده از مایکروسافت خریداری کرده است.

اگرچه تنوع محصولات غول‌هایی مانند سونی، هواوی یا سامسونگ تعجب‌آور نیست؛ اما وقتی استارتاپی مانند شیائومی از رویکرد متنوع‌سازی محصول استفاده می‌کند، مورد توجه قرار می‌گیرد. در حقیقت، شیائومی به خوبی می‌داند که کلید موفقیت در بازار فناوری "تنوع" است.

در بازار فعلی اکنون تولید محصول هوشمند با جدیدترین تکنولوژی با "کمترین هزینه ممکن" مهم است و شیائومی درک عمیق‌تری از این موضوع دارد. در ایران نیز قیمت‌های محصولات شیائومی نسبتا ارزان هستند ولی متاسفانه با افزایش قیمت ارز محصولات شیائومی و باقی برندهای دیگر نیز افزایش قیمت داشته‌اند.

شایعاتی نیز امسال شاید شما شنیده باشید که چینی‌ها تمایل به جاسوسی از تلفن‌های خود دارند.

در سال ۲۰۱۴، جاسوس‌افزارها روی کشف شد که این قضیه در گوشی رد می و ردمی وان اس چین ،هنگ کنگ و تایوان فعال بودند. این وضعیت توسط رسانه‌ها گزارش شده و توسط یک کمیسیون بازرسی تایوانی بررسی شده است. سرانجام، این برنامه از هر تلفن حذف شد.

65rrff

چه خبر از گوشی‌های سامسونگ؟

برند محبوب سامسونگ نیز که دارای نمایندگی در ایران نیز هست در یک سال اخیر رشد خوبی از لحاظ افزایش و بهبود تنوع مدل‌های گوشی خود داشته است.

احتمالا شما سری‌های جدید گوشی سامسونگ مانند: Galaxy Z Flip، Galaxy S Series، Galaxy Note Series، Galaxy Fold، A Galaxy full of 5G را دیده باشید که سروصدای زیادی را به پا کرده است.

قیمت این گوشی‌های رد بالای سامسونگ باتوجه به قیمت دلار و ارز به شدت بالا رفته است و متاسفانه هر کسی در ایران توان خرید چنین گوشی‌هایی را ندارد. اما می‌توان گفت سامسونگ نیز در این مدت بیکار ننشسته و عملکرد خوبی در تنوع محصولات خود داشته است.

در سال‌های اخیر سامسونگ به بزرگترین سازنده تلفن‌های هوشمند در جهان تبدیل شده است و حتی از فروش کلی آیفون‌های اپل نیز پیشی گرفته است. اما فروش این شرکت بازم افت داشته باست به دلیل رقبای چینی خود که گزارش مالی سامسونگ حاکی از افت فروش است.

مشکل کاهش فروش که در حال حاضر شرکت کره‌ای را به دردسر می‌اندازد نباید دست کم گرفت. بسیاری ممکن است این موضوع را به دلیل گستردگی محصولات سامسونگ، از کشتی های باری گرفته تا لوازم خانگی، دست کم بگیرند. اما این مسئله بیشتر آشکار می‌شود که می‌دانیم حدود نیمی از سود عملیاتی سامسونگ ناشی از فروش تلفن‌های هوشمند و خدمات مرتبط است.

45tfdc

و در نهایت برند اپل

یکی از آرزوهای کاربران ایرانی آمدن نمایندگی اپل است که متاسفانه با تحریم‌های موجود امکان‌پذیر نیست و تمامی محصولات اپل بدون خدمات پس از فروش در این عرضه می‌شود که این موضوع باعث افزایش قیمت موبایل و خدمات‌دهی آن میشود.

اما جالب است بدانید در جدیدترین خبر وال استریت ژورنال گزارش می‌دهد که اپل برای تست طرح‌های مختلف تلویزیون با شارپ و فاکسکان کار می‌کند. شایعات مربوط به Apple TV برای ماه‌ها در حال زمزمه است، اما این گزارش حاوی برجسته‌ترین اطلاعات در مورد اپل تی‌وی تا به امروز است که نشان می‌دهد اپل تی‌وی در حال طراحی است.

احتمال می‌رود تا سال آینده تلویزیون‌های اپل به بازار عرضه می‌شوند و رقبای دیگر اپل مانند سامسونگ و ال‌جی باید بیشتر بر روی کیفیت و تنوع محصولات خود باشند.

اپل نیز مشتریان بسیار فراوانی دارد و از لحاظ برندینگ به خوبی رقبا را شکست داده است. اگر متوجه شده باشید در اکثر فیلم‌های سینمایی بازیگران دارای گوشی‌های اپل هستند و این برند به خوبی توانسته غرور و اعتماد به نفس استفاده از مدل‌های گوشی خود را به رخ رقبا بکشد.

از این موضوع که بگذریم حدودا دو هفته پیش اپل در بررسی‌های اخیر انجام شده از نسخه‌های بتای iOS 14 مشخص شده که در این نسخه امکانات مختلفی نیز به اضافه شده است که رابط کاربری کار با گوشی اپل را بهبود می‌دهد.

اما نقدی که به گوشی‌های اپل موجود است نداشتن تنوع آن در مدل‌های جدید آن است. اگر توجه کرده باشید در جدیدترین مدل‌های خود ظاهر گوشی تغییراتی چشم‌گیری نداشته است و بیشتر بر روی سخت‌افزار خود تغییرات مثبتی را اعمال کرده اند.

در نهایت باید بدانید که اپل نیز رقبای زیادی دارد و در چند وقت اخیر به صورت رسمی این برند محبوب کنسول بازی‌های خود را نیز آماده کرده است تا با تمامی شرکت‌های قدرتمند در این حوزه نیز رقابت کند و سهم بزرگ بازار را به دست آورد.

به نظر شما عملکرد کدام برند در سال اخیر بهتر بوده است؟ شیائومی، سامسونگ یا اپل ! منتظر نظراتتون هستیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بهتون توسیه میکنم هرچی مسخواین بخرین ولی شیائومی نخرین چون تجربه کار باهاش رو دارم?
    هواوی خوبه، سامسونگ خیلی خوبه و آیفون عالیییی?

    • ناشناس

      ام گوشیت چی بوده که انقد بعد بوده

  • الینا

    گوشی فقط مارک شیاعومی و سامسونگ خیلی خوبن

    • ناشناس

      درسته

  • ناشناس

    به نظر من اگه حتی گوشی هر برندی از هر لحاظ بسیار بسیار با کیفیت ساخته شده باشد نباید قیمتی بالا و بی انصافانه ای داشته باشد مثل آیفون که ۴۰ میلیون پای این گوشی مدل آیفون ۱۲ یا ۱۲ پرو دادن واقعا خَریتی بیش نیست گوشی ۵تا ۱۰ میلیونی هم تمامی اون کارهایی (فیلمبرداری اسلوموشن و حافظ رم و روم ۸و ۱۲۸ و بالاتر و سرعت شارج شدن بسیار سریع تر از آیفون و ظرفیت باطری با ماندگاری بالاتر و بدنه فلز و شیشه و پردازنده های معقول رو همه گوشی های ارزان قیمت هم مثل آیفون ۴۰ میلیونی انجام میده رو دارن انجام میدن مثل شیائومی نوت۸پرو یا نوت ۹ پرو یا هواوی نوا۸فایو جی انجام میده

    • ناشناس

      نگاه کن داداش این نظر تو هست ولی هیچ کدوم دوربینش به دور بین آیفون نمی رسد اگر برای فیلم برداری می خوای باید آیفون بگیری اینو می دونی ولی از طرفی این هرف شما درست هست از نظر سخت افزاری خوب گوشی های شیائومی و سامسونگ اینقدر خوب هستند که شمایی که می خوای گوشی نسبتن ارزون تری بخری خیلی بهتر هستند چون همون تور که شما گفتی آیفون 12 پرو مکس 41میلیون تومان هست

    • ناشناس

      ببین داداش آیفون شیاید دور بینش قوی باشه دلیل نمیشه که ما بگی خیلی خوبه آیفون فقت چون خارجیه و ما ایرانیا تحریم هستیم گرون هست ولی از لحاظ دیگه سامسونگ. هواوی و شیامی بهترین

  • امیر

    شیائومی عالیه کسی نمیتونه جاشو بگیره
    من شیائومی و سامسونگ را خیلی خیلی دوست دارم
    چون گوشی من شیائومی است و بسیار عالیه????

    • ناشناس

      درسته من نوت 8 پرو دارم

    • ناشناس

      کدوم مدلش!میگن شیائومیا هنگ میکنن! بعد۱سال یا چندماه!!!

    • ناشناس

      باهات موافقم سامسنگ خوب نیست ولی شیامو عالی سام سنگ گرونه

  • .

    به نظر من سامسونگ بهتره
    شاید اپل خوب باشه ولی از نظر قیمت خیلی گرونه
    مثلا اگه گوشی اپل داشته باشیم و ۴۰ میلیون یا … خریده باشیم اگه روزی خراب شد و بخوابم اون رو درست کنیم صد در صد ناراحت میشم که انقدر گوشی خریدم حالا باید خرج اینکه درستش کنم رو بدم.

  • از لحاظ کیفیت اپل بهترینه ولی بخاطر قیمت بالاش وتحریم ها بصرفه نیس

  • حسینی

    بنظر من تا جایی که میتونید گوشی های چینی مثله شیاومی یا هواوی نخرین من تجربه دارم بعد چن ماه یا یک‌سال آفت کیفیت داره تویه کارها و بازی داغ میکنه،کُند میشه اصلاً پیشنهاد نمیکنم. بنظر من سامسونگ و اپل خیلی بصرفه تره تا بری یه عالمه هزینه کنی واسه یه گوشی چینی که هیچ اعتمادی به برند و کیفیتش نیست.

  • mary65

    سلام به همه گیج شدیم حالا کدومش بهتره که من بخرم

    • ناشناس

      فقط شیامی

    • ناشناس

      به نظرم شیامی 1 سامسنگ 2 ولی آیفون بدی زیادی داره بزرگ ترینش باتریشه

    • ناشناس

      شیامی عالی هست

  • ناشناس

    نابغه ها باید به مشخصات گوشی نگاه کنید نه برند .

  • محمد

    سامسونگ از نظر کیفیت عالی و عالی میمونه هرچند سری MوA کیفیت بالایی ندارن ولی ساخت Aدقت بیشتری روش صرف شده …
    شیائومی پوکو ها اقتصادی هستن ولی کیفیت خوبی دارن بالارده هم دارن اما ردمی کلا بهتره مشخصات فنی ردمی هرچند کمی پایین‌تر از پوکو باشه ولی عملکرد بهتری داره درضمن سری miشیائومی نسبت به پوکو و ردمی بهترن وکمی گرونتر
    اگه میان رده میخرید شیائومی بهتره کیفیت ساخت بهتری داره نسبت به میان رده های سامسونگ ؛وپردازنده سرعت ،محافظت بدنه طراحی دوربین شارژ سریع، ولی سامسونگ نه ،پردازنده ضعیف همینطور بدنه، کندی شارژ، دوربین متوسط،
    اگه پرچمدار میخواین سامسونگ ایفون و شیائومی
    از ۳ میلیون تا ۱۰ میلیون فقط شیائومی خوبه سامسونگ هم هست ولی ضرر میکنید از خرید به جز خرید A52s A52 A72 S21FE