کد مطلب: ۵۸۷۷۹۴

عملکرد ۶ ماهه سفار منتشر شد / افزایش قیمت ۷۶ درصدی سیمان در یکسال

عملکرد ۶ ماهه سفار منتشر شد / افزایش قیمت ۷۶ درصدی سیمان در یکسال

بر اساس عملکرد مالی ۶ ماهه سیمان فارس، این شرکت در ۶ ماه نخست امسال توانسته با افزایش ۸۴ درصدی درآمد خود را به ۱۲۸ میلیارد تومان برساند.

به گزارش تجارت‌نیوز، با پایان یافتن تابستان، شرکت‌های بورسی به تدریج انتشار گزارش‌های شش ماهه خود را آغاز کرده‌اند. امروز سیمان فارس به عنوان یکی از شرکت‌های سیمانی بزرگ بورس گزارش شش ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۰ را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش مجموع درآمد عملیاتی سفار در ۶ ماهه نخست امسال ۱۲۸ میلیارد تومان شد و نسبت به مدت مشابه به سال گذشته رشدی ۸۴ درصدی را ثبت کرد.

بر اساس این گزارش سود خالص سفار از عملیات خود بیش از ۵۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به ثبت رسید که نسبت به سال قبل ۳۶ درصد بیشتر شده است. با این حساب سود خالص هر سهم سفار در ۶ ماهه نخست امسال ۲۲۹ تومان به ازای هر سهم به ثبت رسید. این در حالی بود که سفار در کل سال ۱۳۹۹ توانسته بود به ازای هر سهم ۲۶۴ تومان سود بسازد.

نکته جالب در مورد فروش سفار این است که میزان فروش این شرکت در ۶ ماهه امسال نسبت به سال گذشته افت داشته است. سفار در نیمه اول ۱۴۰۰ در مجموع ۳۰۳ هزار و ۹۳۸ تن سیمان به فروش رسانده که نسبت به سال گذشته افتی ۴٫۳ درصدی داشته است. با این حال میزان درآمد حاصل از فروش سفار به دلیل افزایش نرخ ۷۶ درصدی قیمت سیمان رشد چشمگیری داشت. درآمد سفار از فروش سیمان در نیمه نخست امسال ۱۲۸ میلیارد تومان شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۸۴ درصدی داشته است.

سفار در سال مالی ۹۹ به ازای هر سهم ۲۵۴ تومان سود میان سهامدارانش تقسیم کرد که در تیرماه از طریق سامانه سجام پرداخت شد.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حمید

    با اختلاف بهترین سهم بازاره.پارسال حول و حوش ۱۶صف خرید بود،ولی دیروز چهارشنبه قیمتش به ۶و خورده ای رسید.
    هر کی خرید، در بیست روز حداقل سی درصد سود می‌کنه
    اگه سود کردید فاتحه برای مادر مرحوم من فراموش نشه

    • ناشناس

      اگه سود نکردیم چی؟