کد مطلب: ۶۵۸۷۷۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عوارض و شرایط احتمالی واردات خودرو/ قیمت‌ها چه می‌شود؟

عوارض و شرایط احتمالی واردات خودرو/ قیمت‌ها چه می‌شود؟

واردات خودرو همچنان با ابهاماتی همراه است. اما عوارض جدید واردات خودرو بین ۱۰ تا ۷۵ درصد اعلام شد. آیا این درصد منطقی است؟ حداقل قیمت خودروهای وارداتی چقد خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ممنوعیت واردات خودرو در ظاهر تمام شده است. اما این بحث به دلیل مشکلات موجود در تامین مخارج ارزی و برخی مخالفت‌ها، با ابهاماتی همراه است.

البته با وجود این ابهامات، دولت شروطی برای واردات اعلام کرده است. حجم موتور خودروهای وارداتی بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی و سقف قیمت آنها نیز ۲۰ تا ۲۵‌ هزار دلار باشد.

اما، جلیل رشیدی کوچی، نماینده مرودشت اخیرا اعلام کرد: کف و سقف قیمت واردات خودرو ۷ تا ۲۰ هزار دلار است. مالیات، عوارض و گمرکی خودروهای وارداتی نیز بر اساس نوع خودرو از ۱۰ تا ۷۵ درصد در نظر گرفته می‌شود ( تسنیم ).

حداقل قیمت خودروهای وارداتی

با این درصد عوارض حداقل قیمت خودروهای وارداتی چقدر می‌شود؟

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: محاسبه قیمت خودرو بر اساس ارزش ارزی مبدا، هزینه‌های پیش از ورود خودرو، عوارض ورودی، مالیات بر ارزش افزوده، عوارض هلال احمر، عوارض خاص واردات خودرو، هزینه‌های بانکی و سایر هزینه‌های دیگر تعیین می‌شود.

او افزود: با فرض مجموعا ۷۵ درصد تعرفه و عوارض، قیمت خودروهای وارداتی ۲٫۸ برابر ارزش ارزی در مبدا می‌شود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه توضیح داد: البته باید توجه کرد که اعلام این درصد در حد یک صحبت است و تصویب نشده است.

خودروهای لوکس وارد می‌شود؟

رشیدی کوچی، در گفتگوی خود همچنین گفته، رویکرد مجلس این است که برای قیمت و حجم موتور خودرو سقفی تعیین نشود بلکه دولت این موضوع را با تعرفه کنترل کند یعنی خودروهایی که قیمت پایین‌تری دارند با تعرفه کمتر و خودروهای گران‌قیمت و لوکس با تعرفه بیشتر وارد شود. (تسنیم)

اما پیش از این وزیر صمت اعلام کرده بود که تنها خودروهای اقتصادی وارد کشور می‌شود. آیا این صحبت به معنای مجوز ورود خودروهای لوکس به کشور است؟

دادفر در این رابطه گفت: خودروی لوکسی در کار نیست. خودروی لوکس را قانون‌گذار ایجاد کرده است. اگر تمام این تعرفه‌ها را به قیمت مبدا خودروها اضافه کنیم، قیمت نهایی آن از حالت عرف خارج می‌شود. قیمت مبدا خودروی لوکس بالای دو میلیارد تومان است.

اخذ نمایندگی؛ شرط واردت

جواد حسینی‌کیا، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس چند پیش گفت: خدمات پس از فروش یکی از اولویت‌های بحث واردات خودرو است.

خدمات پس از فروش در کشور چگونه تامین می‌شود؟

دادفر در این مورد گفت: در ماده چهار قانون حمایت از مصرف‌کننده آمده است که کلیه عرضه‌کنندگان کالاهای سرمایه‌ای، از جمله خودرو، مکلف به داشتن نمایندگی رسمی و تعمیرگاه مجاز هستند. یعنی کسانی باید خودرو وارد کنند که دارای نمایندگی رسمی هستند. اما باید دید که قانون‌گذار به این قانون متعهد خواهد بود یا خیر.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حقوق ماهیانه شورای روستا ۴۲ میلیون
    کارمند شهرداری ۲۵ میلیون
    کارمند بانک ۱۵ تا ۱۸ میلیون
    کارمند بیمه ۱۵ تا ۲۰ میلیون
    معلم ۱۰ تا ۱۵ میلیون
    شهردار ۷۵ میلیون
    استاندار ۲۰۰ میلیون
    نماینده مجلس ۳۴۰ میلیون
    همین حقوقارو میدن که تورم سر به فلک میزنه

  • محمد

    یعنی اون رییس شورای روستای ما که ساکن شهر هم است فقط جمعه میاد روستا.مردم بیشتر بهش زنگ میزنند اگه کار دارند.داره اینقدر حقوق میگیرندخدایی من دوره دیگه کاندید میشم.فکر میکردم فقط افتخاری شورا میشند.یا نهایت چهتر تا زمین لب جاده بالا میکشند

  • ناشناس

    بازم دلال ها و رانت خوارها این خودروها را قبضه می کنند و بازم احتکار و هیچ سودی به حال مردم عادی ندارد پس بی خود امید نداشته باشید

  • ناشناس

    آخه شورا روستا ۴۰ ملیون حقوق آخه یه چیز بگو جور در بیاد

  • ناشناس

    کدوم معلم 10 میلیون حقوق میگیره ؟؟؟؟

  • ناشناس

    عالی است
    یک ماشین آلمانی خوب لطفا

  • ناشناس

    شما اگه واقعا دلسوز مردم هستید اونیکه پولداره و اونیکه نداره در هرید خودرو مشخص میشه از اونیکه خودرویی با قیمت پایین میخره تکسشو صفر کنید اونیکه دست واسه لقمه های بزرگ میندازه بجای 70درصد 700در صد بگیرید.معمولا میخواهید ناوگان خانوادگی خودتون رو به روز کنید