کد مطلب: ۵۱۲۳۲۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دولت عیدی کارمندان را کی واریز می‌کند؟ / حداقل پرداختی ۷۵۰ هزار تومان

دولت  عیدی کارمندان را کی واریز می‌کند؟ / حداقل پرداختی ۷۵۰ هزار تومان

عیدی تمام بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی به مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان امروز به حسابشان واریز شد. کارمندان نیز این مبلغ را تا دو هفته آینده با حقوق بهمن دریافت می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جلسه روز گذشته هیئت دولت مبلغ عیدی کارمندان یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مصوب شد. در لایحه بودجه عیدی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی لحاظ شده بود اما همانطور که پیش‌بینی می‌شد افزایش حقوق ۲۵ درصدی کارمندان شامل عیدی نیز شد.

عیدی کارمندان در سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که با افزایش ۲۵ درصدی در نهایت مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تصویب شد.

طبق مصوبه هیات وزیران به دستگاه‌های اجرایی، نیرو‌های مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی ایران (به استثنای کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار) اجازه داده شد به کارمندان خود (اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت) و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که به طور تمام وقت اشتغال به کار دارند، مبلغ ثابت ۱٫۵ میلیون تومان به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ۱۳۹۹ به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن سال جاری از محل بودجه مصوب دستگاه‌های اجرایی پرداخت نمایند.

همچنین پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) به کارکنان خرید خدمت، قراردادی و موقت به نسبت خدمات تمام وقت آنان در سال ۱۳۹۹ بوده و در هر حال میزان عیدی این گونه افراد از ۵۰ درصد رقم مذکور کمتر نخواهد بود.

پس از اعلام هیات وزیران امروز سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران خود را به مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پایان امروز واریز می‌کند.

در خصوص عیدی کارمندان نیز طبق روال سال‌های گذشته با حقوق بهمن واریز می‌شود.

درباره عیدی کارگران زمان واریز در اختیار کارفرماست اما طبق قانون کار، تمام کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل ۶۰ روز آخرین مزد، به عنوان عیدی و پاداش بپردازند.

حداقل حقوق کارگران امسال یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان است، بنابراین عیدی تمام کارگران بین ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عیدی بگیرند.

اما از آنجایی که قانون کار در همه‌ی کارگاه‌ها به خصوص در شهرستان‌ها رعایت نمی‌شود احتمالا برخی از کارگران عیدی دریافت نکنند یا حداقل مبلغ ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به آنها داده نشود.

دوشنبه هفته آینده نوبت واریز صد و بیستمین مرحله یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی است. در هفته پایانی بهمن نیز یارانه معیشتی کرونا و عیدی کارمندان را با حقوق این ماه آنها به حسابشان واریز کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فَلَمَّا نَسُوا۟ مَا ذُکِّرُوا۟ بِهِۦٓ أَنجَیْنَا ٱلَّذِینَ یَنْهَوْنَ عَنِ ٱلسُّوٓ این سخن خداست و اگر غیر از این است کسی که در مقابل سخن خدا قرار گیرد مشرک و کافر است معنی این ایه را میتوانید به راحتی بیابید

    • ناشناس

      یا ابوالفضل

    • ناشناس

      چچکارش کنم زیادههه
      گ

    • ناشناس

      کی واریز میشه

  • مسلم

    زحمت میکشید ،این پولا ارزشی ندارن کاش به ماهم سهمی از بودجه میدادن تحت عنوان جامعت الملت

  • ناشناس

    اطلاع دارید چرا برای من به عنوان مستمری بگیر ۱ میلیون واریز شده؟

    • ناشناس

      احیانا امسال بازنشسته نشدید؟

  • مصیب مکتبی

    برادرهای بزرگوار خواهشمنداست حقوق وعیدی بهمن ماه 99 به علت هزینه بیماری بدون تاخیر واریزنمایید خیلی ممنون وتشکر…….بازنشسته کشوری

  • ناشناس

    مگه 29 واریز نمیکنند پس چرا هی تاخیر میکنند

  • رحمت

    آقا جان عیدی پس چی شد کی میخواهید واریز کنید

  • ناشناس

    بنده نظرم خشک شده

  • سارا

    هنوز عیدی کارمندان واریز نکردن