کد مطلب: ۴۷۰۷۹۲

عرضه اولیه غکورش بخریم یا نخریم؟ / آیا غکورش گران عرضه می‌شود؟

عرضه اولیه غکورش بخریم یا نخریم؟ / آیا غکورش گران عرضه می‌شود؟

فردا از ساعت 8 صبح تا 11 و 30 دقیقه، شرکت صنایع غذایی کورش، 12 درصد از سهام خود را از طریق عرضه اولیه با نماد غکورش در بورس عرضه می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز چهارشنبه از ساعت 8 تا ساعت 11 و 30 دقیقه صبح شرکت صنعت غذایی کورش 360 میلیون از سهام خود (معادل 12 درصد) را با نماد «غکورش» به صورت عرضه اولیه وارد بورس خواهد کرد. که از میزان 300 میلیون سهم در فرایند کشف فیمت جهت عرضه به عموم اختصاص خواهد یافت.

معرفی شرکت

شرکت صنایع غذایی کورش، با نام اولیه «صنعت بسته‌بندی کورش» در خرداد ماه 1390 در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسید و یک سال بعد به «صنعت غذایی کورش» تغییر نام داد. موضوع فعالیت این شرکت، ساخت و احداث کارخانجات تولیدی، واردات مواد اولیه ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی، صادرات محصولات و مواد اولیه و بازاریای مجاز غیرهرمی و غیرشبکه‌ای است.

سرمایه این شرکت در حال حاضر 3 هزار میلیارد ریال است که طی مرحله از بدو تاسیس به این مقدار افزایش رسیده است. که آخرین دور آن افزایش سرمایه 329 درصدی در بهمن ماه 1398 بوده است که از آورده نقدی سهامداران حاصل شده است. همچنین سهامدار عمده این شرکت با مالکیت بالای 99.99 درصد شرکت گسترش صنایع بسته‌بندی کورش است. همچنین وجود شرکت گروه صنعتی گلرنگ به عنوان سهامدار عمده و شرکت‌های زیرمجموعه آن این مزیت را برای شرکت صنعت غذایی کورش به وجود آورده که بتواند از پتانسیل بازاریابی و تبلیغاتی موجود در این گروه استفاده کند.

1 14
عملکرد مالی

غکورش در سال مالی 98 توانسته از فروش محصولات و خدمات خود 3 هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد که نسبت به سال مالی 97 رشدی 50 درصدی داشته است. همچنین اگر چه سود خالص این شرکت در پایان سال مالی 98 با رشدی 43 درصدی به 385 میلیارد و 348 میلیون تومان رسیده است اما با توجه به افزایش سرمایه این شرکت از 700 میلیارد ریال به 3 هزار میلیارد ریال، سود هر سهم این شرکت افتی 66 درصدی را به ثبت رسانده است.

2 9
ارزش‌گذاری

برای ارزش‌گذاری هر سهم شرکت صنایغ غذایی کورش، از روش تنزیل سود نقدی و تنزیل جریان نقد آزاد سهامداران استفاده شده و با استفاده از روش نسبی قیمت به سود با شرکت‌های مشابه مقایسه شد که بر این اساس از روش تنزیل جریان نقد آزاد سهامداران، ارزش برآوردی هر سهم 29749 ریال، به روش تنزیل سود نقدی ارزش هر سهم 31755 ریال و به روش ارزش‌گذاری نسبی ارزش برآوردی هر سهم 31826 ریال محاسبه شده است. با توجه به این سه روش و میانگین‌گیری ارزش نهایی به ازای هر سهم غکورش 31110 ریال برآورد شده است که با توجه به سقف قیمتی تعیین شده 29000 ریالی در عرضه اولیه نسبت قیمت کشف شده به ارزش حقیقی سهم 93 درصد محاسبه شده است که در مقایسه با عرضه اولیه‌های قبلی کمی بالا به نظر می‌رسد.

1 1 2

3 2

3 3

در عرضه اولیه غکورش هر کد بورسی می‌تواند حداکثر 100 سهم در بازه قیمتی 2755 تا 2900 تومانی ثبت سفارش انجام دهد که حداکثر نقدینگی آن معادل 290 هزار تومان است. اما در صورت مشارکت 5 میلیون و 500 هزار نفری در این عرضه اولیه به هر نفر حداکثر 55 سهم تعلق خواهد گرفت که به 160 هزار تومان پول نیاز خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با اين حجم مبنا كه به سهم هاى اولى اختصاص ميدن ديگه سودى براى مردم ندارن قبلا سهم اولى ها حجم مبنا ١ داشتن سهم رشد ميكرد يكم سود ميداد الان فقط پول مردم ميره تو جيب شركت سودى هم براى مردم نداره هر هفته هم دوتا سهم اولى اعلان ميكنن انگار مردم بانك دارن ماهى چند صد هزار تومان تو جيب دولت و شركت ها بريزن

    • رضا

      اقا شما نخر چکار بقیه داری شما میدونی سود نداره نخر اجبارت که نکردن

    • ناشناس

      خب شما نخر

    • اواره ایرانم

      به تو ربطی نداره راجب نظر دیگران نظر بدی
      تو هم رانت و آقازاده هستی خوب ایران مال خودت ه ???

    • ناشناس

      فقط نظزش داد بی تربیت

  • حاج حسین

    دوستان افق کوروش هم مال همین غکورشه. هم سهامش هم فروشگاه زنجیره ایش.ضمنا روغن اویلا و فامیلا هم مال غکورشه

    • سهام دار

      خب این که مشخصه

  • ناشناس

    اینم لغو شد

  • ناشناس

    اقا الان اومدم کامنت بزارم ایمیل یکی دیگه رو جای ایمیل من زده خود به خود.تجارت نیوز هم هنگ کرده مثل هسته معاملات خخخ

  • ناشناس

    عکس بهتر نبود بزارید واسه این خبر؟؟؟

    • ناشناس

      عالی

  • رابین هود

    با این قیمت اولیه دیگه جای رشدی باقی نمونده برای سهام دار

    • ارمان رویان

      دقیقا

  • ناشناس

    بخریم یا نخریم؟ این چه تیترهایی هست واسه عرضه اولیه میزنید؟مگه چاره دیگه ای هم واسه سهامداران هست؟!

  • ناشناس

    دولت آخر کارش هستش دیگه یواش یواش ‌این پولم از مردم جمع کنه خداحافظ بای بای .خواهشن همه بخرید کم از بورس بردن با این ارراولیه کامل شه تو تقسیم پول .?من موندم این دولت مردم چی فرض کرده شستا با اون قدرت .خمحرکه. بترانس..وووو با اون قدرت الان زیر هزار تومان تو صف فروش هستن اونوقت قیمت این ارز اولیه رو ببین واقعا.،.چی فرض کردن مردم رو .اونم چی غکورش که اصلا معلوم نیست ورودی سودش چیه یه زره فکر کردن تو خرید بد نیست..