کد مطلب: ۲۶۰۱۴۷

فرآورش ۲۱۴ میلیارد مترمکعب گاز

فرآورش ۲۱۴ میلیارد مترمکعب گاز

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز از فرآورش ۲۱۴ میلیارد مترمکعب گاز در سال ۹۶ خبر داد که نسبت به سال پیش از آن بیش از ۹ درصد رشد داشته است.

غلامرضا بهمن‌نیا، درباره فرآورش گاز در پالایشگاه‌های گاز کشور گفت: پالایشگاه‌های گاز پارسال با تولید ۲۱۴ میلیارد مترمکعب گاز شیرین نسبت به سال ۹۵، به افزایش تولید ۹.۳ درصدی دست یافتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز افزود: بهره‌برداری از فازهای جدید پارس ‌جنوبی، افزون بر تامین حداکثری گاز شبکه سراسری، موجب شده تا تولید دیگر محصولات جانبی نیز به بالاترین رقم خود برسد، به گونه‌ای که تولید محصولات جانبی در سال ۹۶ از افزایش ۱۱ درصدی برای میعانات گازی، افزایش۲۳ درصدی برای اتان و افزایش۷,۳ درصدی برای گوگرد نسبت به سال ۹۵ حکایت دارد.

به گفته وی، پالایشگاه‌های گازی کشور از ظرفیت لازم برای افزایش تولید محصولات ارزشمند گاز در سال ۹۷ برخوردار هستند.

بهمن‌نیا، با بیان این‌که معرفی برند شرکت ملی گاز به عنوان شرکتی راهبردی به منظور جذب سرمایه‌های خارجی از جمله برنامه‌های واحد هماهنگی و نظارت و تولید شرکت ملی گاز ایران است، گفت: هدف‌گذاری شرکت ملی گاز در ۵۰ سال دوم فعالیت خود، حرکت از کمیت به سمت کیفیت است. به این منظور در سال ۹۶ کیفیت محصولات شرکت‌های پالایش گاز با بهره‌گیری حداکثری از کالای ایرانی و توان داخل و با هدف افزایش رضایت مشتریان و ذینفعان از نظر کیفی تأمین شد.

وی با اشاره به این‌که به منظور ارتقای محصولات، ایجاد ارزش افزوده بالاتر و بهره‌گیری از بازارهای جدید جهانی در سال‌های آتی، برنامه و طرح‌های عملیاتی جدیدی در دستور کار شرکت ملی گاز قرار گرفته است، تصریح کرد: مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز امسال بر اساس رویکرد حمایت از کالای ایرانی، به ظرفیت‌های اجرایی سازندگان، پیمانکاران و مشاوران با هدف تامین نیازهای کالایی و خدماتی شرکت‌های پالایش گاز توجه دارد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز از توسعه و سازمان‌دهی کمیته‌های ارتقای ساخت داخل، شناسایی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل سازندگان و تولیدکنندگان داخلی خبر داد و افزود: ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از سازندگان و طبقه‌بندی آنها بر اساس حوزه‌های فعالیت‌های تخصصی و نیازهای عملیاتی و همچنین طبقه‌بندی کالاهای ضروری و پرمصرف با در نظر گرفتن رویکردهای تحریم از جمله اقدام‌های اصلی شرکت ملی گاز است.

منبع: وزارت نفت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.