کد مطلب: ۲۳۲۴۷۴

فراخوان اسامی ۳۰۶۰ مدرسه برای تغییر مدیر

فراخوان اسامی ۳۰۶۰ مدرسه برای تغییر مدیر

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اسامی ۳۰۶۰ مدرسه برای تغییر مدیر در سال تحصیلی آینده فراخوان شده است.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در نشست خبری امروز صبح گفت: تغییراتی را در حوزه آموزش و پرورش شاهد خواهیم بود که لازمه‌اش تبیین این موارد در میان جامعه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ٬ معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ادامه داد: بحث ارتقا کیفیت مدیریتی یکی از راهبردهایی است که سند تحول به آن پرداخته و ما چندین برنامه را اجرا می‌کنیم. برنامه تعالی مدرسه یکی از این برنامه‌هاست و در همه مدارس دوره اول و دوم متوسطه اجرا می‌شود و در راستای مدرسه محوری است. فعال شدن ارکان مدرسه نیز در این صورت امکان‌پذیر است. برنامه تعالی زمینه مشارکت همه ارکان مدرسه را فراهم می کند و همچنین دستیابی به مدارس اثر بخش را دنبال می‌کنیم.

وی درباره محور دوم فعالیت‌های سال ۹۷ بیان کرد: فرایند انتخاب و انتصاب مدیران محور بعدی کاری ماست. رویکرد ما داوطلبانه است و در این فرایند اسامی مدارسی که قرار است مدیرانشان جا به جا شود به فراخوان عمومی گذاشته شده و ۳۰۶۰ مدرسه تاکنون فراخوان شده اند و در ۲۴ خرداد آزمون داوطلبان به صورت هماهنگ برگزار می‌شود. فرایند انتخاب را به فرآیند انتخاب از سوی جامعه فرهنگیان تبدیل می‌کنیم.

زرافشان اظهار کرد: ما امسال سنجش صلاحیت حرفه‌ای مدیران را دنبال می‌کنیم. اقدامات خوبی انجام شده که بتوانیم مدیران شایسته‌تری را انتخاب کنیم و شایسته سالاری در قالب این طرح عملیاتی می شود.

وی اضافه کرد: یکی از سیاست‌های ما در سال جدید توسعه کیفی کاردانش و هنرستانهاست که بودجه برای تجهیز هنرستان ها از آن جمله است.

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.