کد مطلب: ۳۰۵۷۴۷

فرانسه به دنبال تاسیس یک بانک مشترک با ایران است

فرانسه به دنبال تاسیس یک بانک مشترک با ایران است

سخنگوی حزب جناح راست فرانسه گفت: تاسیس یک بانک برای انجام روابط تجاری با ایران و روسیه، باید از سوی دولت بررسی شود.

دامین لمپرور سخنگوی حزب جناح راست فرانسه گفت: فرانسه باید تاسیس یک بانک به منظور انجام تجارت با ایران و روسیه همزمان با مطرح شدن ایجاد یک وسیله ویژه برای دور زدن تحریم ها از سوی اتحادیه اروپا را بررسی کند.

به گزارش تجارت‌نیوزوی تصریح کرد: اگر تصمیم راه‌اندازی یک وسیله پرداخت ویژه مفید است، به طور کامل برای تقویت صادرات ما به کشورهایی که تحریم شده اند ناکافی است. پیشنهاد می‌دهیم که یک بانک بدون اتصال یا تعامل با ایالات متحده برای فاینانس عملیات های بانکی شرکت‌های فرانسوی در ایران و سایر کشورهایی که تحت تحریم هستند، به ویژه روسیه تاسیس شود.

سخنگوی حزب جناح راست فرانسه گفت: البته این بانک قادر به کمک به شرکت‌های اروپایی که در آمریکا تجارت می‌کنند نخواهد بود؛ اما می تواند برای بسیاری از حوزه‌های تجاری استفاده شود.

لمپرور گفت: این بانک می تواند با حمایت دولت فرانسه قبل از محلق شدن ما به دیگر کشورهای اروپایی برای ایجاد یک موسسه مالی اروپایی که به صادرات و مشاغل ما خواهد پرداخت، احداث شود.

وی افزود: تصمیم ایجاد یک وسیله پرداخت ویژه، گامی در مسیر صحیح است که نشان می‌دهد کشورهای اروپایی متوجه خطر قوانین فرامرزی ایالات متحده در برابر منافع اقتصادی خود شده‌اند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.