کد مطلب: ۲۷۳۰۴۱

فرسودگی ماشین‌آلات مشکل بزرگ صنعت چرم

فرسودگی ماشین‌آلات مشکل بزرگ صنعت چرم

عضو هیات‌مدیره انجمن صنایع چرم ایران گفت: فرسودگی ماشین‌آلات یکی از مشکلات جدی صنعت چرم کشور است.

شهاب میهن دوست ضمن اشاره به این جمله که چرم در دنیا جزء صنایع درآمدزا و اشتغال آفرین محسوب می‌شود بر لزوم حمایت همه جانبه از این صنعت در مملکت تاکید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه بخش عمده‌ای از ماشین‌آلات مورد استفاده در صنعت چرم کشور قدیمی و فرسوده است.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع چرم ایران گفت: ماشین‌آلات تعداد محدودی از کارخانجات صنایع چرم طی سال‌های اخیر با ارز گران بازسازی و نوسازی شده است.

وی افزود: بسیاری از تولید کنندگان به سبب ضعف مالی جهت بازسازی و نوسازی خطوط تولیدی خود به حمایت‌های همه جانبه دولت نیاز دارند.

میهن دوست تصریح کرد: فرسودگی ماشین‌آلات یکی از مشکلات جدی صنعت چرم کشور است که علاوه بر کاهش بهره‌وری به افزایش قیمت تمام‌شده محصولات نیز منجر می‌شود.

وی گفت: دولت با پرداخت تسهیلات مناسب و ارزان قیمت برای نوسازی و بازسازی می‌تواند تحولی بزرگی در بهره‌وری خطوط تولید و کاهش قیمت تمام‌شده محصولات ایجاد کند.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع چرم ایران در ادامه کیفیت مواد اولیه (تولید پوست) مورد نیاز صنعت چرم در ایران را بسیار بالا توصیف کرد و افزود: بدون شک با تجهیز خطوط تولیدی به تکنولوژی و فناوری روز دنیا ضمن افزایش ضریب بهره وری و کاهش هزینه‌ها می‌توان با تولید و عرضه محصولات با کیفیت بالا در سطح بازارهای بین المللی خوش درخشید.

منبع: رادیو اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.