کد مطلب: ۵۵۵۴۹۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

فرهاد رهبر کیست؟ / چه سمتی در کابینه رئیسی می‌گیرد؟

فرهاد رهبر کیست؟ / چه سمتی در کابینه رئیسی می‌گیرد؟

یکی از کسانی که در گمانه‌زنی‌های اعضای کابینه دولت رئیسی نام او برده می‌شود فرهاد رهبر است. اما فرهاد رهبر کیست و چه سمتی در کابینه رئیسی می‌گیرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت سیزدهم از چند روز دیگر روی کار می‌آید. موضوع اعضای کابینه دولت، قبل از انتخابات هم مطرح بوده اما حالا همه گمانه‌زنی‌ها برای اعضای هیات دولت ابراهیم رئیسی است و هر روز رنگ جدی‌تری به خود می‌گیرد.

یکی از افرادی که نام او در کابینه ابراهیم رئیسی دیده می‌شود، فرهاد رهبر است. او از نظر تحصیلات دکترای اقتصاد نظری از دانشگاه تهران دارد. از نظر اجرایی نیز از سال ۶۸ تاکنون در همه‌ دولت‌ها سمت داشته که به این شرح است:

دولت اکبر هاشمی رفسنجانی: مدیرکل مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری

دولت محمد خاتمی: معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات

دولت محمود احمدی‌نژاد: ابتدا ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را بر عهده گرفت و سپس حدود شش سال ریاست دانشگاه تهران شد

دولت حسن روحانی: عضو و نایب رئیس شورای راهبردی نظام مالیاتی کشور

او همچنین ریاست دانشگاه آزاد را به مدت هفت ماه در سال ۹۶ به عهده داشته است.

ارتباط فرهاد رهبر و رئیسی

اما در خصوص ارتباطش با ابراهیم رئیسی چند همکاری دیده می‌شود. رهبر مشاور اقتصادی ابراهیم رئیسی در آستان قدس رضوی بوده است.

با این که فرهاد رهبر در سال ۹۶ عضو هیات نظارت بر انتخابات بود اما همراه رئیسی برای ثبت‌نام در انتخابات به وزارت کشور رفت. این همراهی او مشکل قانونی داشت و به همین خاطر نیز مورد انتقاد قرار است. اما گفته شد که پیش از رفتن به وزارت کشور از عضویت در هیات نظارت استعفا داده.

او در انتخابات امسال نیز در ستاد ابراهیم رئیسی حضور داشت. امسال نیز عضو هیات نظارت بر انتخابات بود اما در روز ۱۲ خرداد خبر آمد که فرهاد رهبر از سمت رئیس هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، میاندوره‌ای مجلس و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری در استان تهران و شهرستان تهران استعفا داده است.

این همکاری‌ها و همراهی‌های فرهاد رهبر با ابراهیم رئیسی از جایگاه احتمالی او در کابینه دولت سیزدهم خبر می‌دهد. اما چه سمتی در کابینه دولت رئیسی می‌گیرد؟

فرهاد رهبر به واسطه تحصیلات اقتصادی که دارد در بین وزرا احتمالا به عنوان وزیر اقتصادی و امور دارایی انتخاب شود. از او برای وزارت علوم، تحقیقات و فناری نیز نام برده است.

بنابراین براساس برخی گمانه‌زنی‌ها می‌توان جایگاه فرهاد رهبر را در دولت رئیسی اینطور تشریح کرد:

وزارت: در بین وزرا به جهت داشتن دکتری اقتصاد می‌تواند در جایگاه وزیر اقتصاد و وزیر صمت باشد. همچنین از جهت این که ریاست دو دانشگاه تهران و آزاد را در کارنامه دارد، انتخاب شدن او به عنوان وزیر علوم نیز احتمال کمی به نظر نمی‌رسد.

معاون اول رئیس‌جمهور: اما شاید جایگاه فرهاد رهبر در کابینه ابراهیم رئیسی متاثر از ارتباط نزدیک آنها با یکدیگر باشد، یعنی سمت معاون اولی رئیس‌‌جمهور.

او در دو دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ابراهیم رئیسی از سمت خود به عنوان هیات نظارت بر انتخابات استعفا داده و در کنار رئیسی ایستاده، در آستان قدس هم مشاور اقتصادی او بوده است.

همچنین پیگیری‌های تجارت‌نیوز حاکی از این است که فرهاد رهبر از چند ماه مانده به انتخابات، برنامه‌های اقتصادی ابراهیم رئیسی را آماده کرده و در چینش کابینه اقتصادی رئیسی نقش محوری دارد.

بنابراین این احتمال وجود دارد که ابراهیم رئیسی از فرهاد رهبر به عنوان معاون اول خود برای دولتش استفاده کند.

انتخاب او به عنوان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه نیز از دیگر احتمالات جایگاه فرهاد رهبر در کابینه ابراهیم رئیسی در دولت سیزدهم است.

برای خواندن مطالب بیشتری درباره این موضوع روی لینک « کابینه اقتصادی رئیسی را چه کسی تعیین می‌کند؟ » کلیک کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام . نمی دونم این گمانه زنی ها از کجا میان .هی همش بگین یا این ……یا این ….یا اون ..خب معلومه بالاخره یا یکی میشه .بشینید سر جاتون هی الکی هم اظهار فضل نکنید . تخم نفاق هم نپاشید بهتره

  • ناشناس

    انگارگردونه میچرخه همون افرادتکرای فقط پست هاشون عوص میشه

  • ناشناس

    از نفوذ می ترسم. حتی در دولت رییسی…

  • ناشناس

    سلام. یه باغ را هشت سال رشد که ندادیم هیچ بلکه جز آفت وخرابی وآسیب چیزی نداشتیم. بیخود سرهم را درد نیاریم وپیش قضاوتی نکنیم والبته باشرایط فعلی انتظار کن فیکون شدن هم تو یه روز وشب هم نداشته باشیم. انشاالله این دولت فرضا هم اگه کاری نکنه توش حداقل خیانت ودروغ وجیب مردم زدن واینها نیست ورییسی مرد عمل بوده تاحرف. پس تحمل وتامل بفرمایید حداقل از یک سال دیگه شروع به قضاوت کنید. حداقل را گفتم.

  • ناشناس

    باسلام اینها همه گمانه زنی هست.

  • ناشناس

    ایشون این همه سمت های اقتصادی داشته ولی حاصلی نداشته و کشور به این شرایط رسیده حالا یعنی از این به بعد قراره کشور و شکوفا کنه ؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    وزرای انتخابی خدا کند اتوبوسی نیروها را در دستگاهای متبوع خود جابجا ویا تغییر ندهند هر مدیری برنامه خودرا ارائه بدهد اگر مطلوب وبا برنامه وبودجه کشور مطابقت داشت ابقا شود مگر سالها در آن پست مدیریتی ناموفق ویا خاکستری عمل کرده که حذف این مدیران عین صواب است

  • ناشناس

    آقای دکتر فرهاد رهبر استاد است چه دانشگاه وچه غیره وبا ادب و با علم است و استاد ماست وسلامت باشند. التماس دعا مهندس ایثارگر از بسیج مهندسین اذربایجانشرقی

  • ناشناس

    خیلی از این اساتید فقط خوب بلد هستند درس بدهند در موقع کار عملیاتی مدیریتی به کارها گند می زنند

  • ناشناس

    آقای رئیسی به داد مردم برسیدکسانی که وام نیاز دارند ولی ضامن حقوقی ندارند باید چکار کنندراهکاری ارائه بدید که همه بتونند بطور مساوی وعادلانه از وام های بانکی استفاده کنندما حتی بعد از ۲۵ سال زندگی نتونستیم یه وام مسکن بگیریم وصاحبخونه بشیمچون ضامن حقوقی نداشتیم هر چند خودمون دوتا جواز کسب داریمولی بااین وضعیت ۱۰ ساله کسب وکار فلج شده هیچ چیز سر جای خودش نیست وجواز کسبها بی اعتبار شدند