کد مطلب: ۱۵۴۲۶۲

فروش آپارتمان در ترکیه حدود ۱۹ درصد افزایش یافت

فروش آپارتمان در ترکیه حدود ۱۹ درصد افزایش یافت

فروش واحدهای آپارتمانی در ترکیه طی ماه ژوئیه امسال نسبت به ماه گذشته ۱۸.۷ درصد و در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۴۲.۴ درصد افزایش یافته است.

مرکز آمار ترکیه طی گزارشی اعلام کرد: در ماه ژوئیه امسال ۱۱۵ هزار و ۸۶۹ دستگاه آپارتمان در ترکیه به فروش رسیده که نسبت به ماه گذشته ۱۸.۷ درصد و ماه مشابه سال گذشته ۴۲.۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، براساس این آمار بیشترین میزان فروش با ۱۵.۶ درصد معادل ۱۸ هزار و ۸۳ دستگاه آپارتمان در استانبول و پس از آن با فروش ۱۱ هزار و ۶۶۹ دستگاه (۱۰.۱ درصد) در آنکارا و با ۶ هزار و ۵۰۹ دستگاه معادل ۵.۶ درصد در ازمیر صورت گرفته است.

همچنین ۴۶.۶ درصد این واحدها برای نخستین بار به فروش رسیده است. فروش آپارتمان به اتباع خارجی نیز در ماه ژوئیه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۶۵.۳ درصد افزایش یافته و به هزار و ۷۲۶ مورد رسیده است. بیشترین فروش به اتباع خارجی به ترتیب متعلق به استانبول، آنتالیا، ترابوزان، بورسا، آیدین و یالووا است.

ماه گذشته شهروندان عراقی ۲۹۳، اتباع عربستان سعودی ۲۴۸، کویتی‌ها ۱۴۲، روس‌ها ۱۱۸ و انگلیسی‌ها ۷۶ دستگاه آپارتمان در ترکیه خریداری کرده‌اند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.