کد مطلب: ۴۵۵۹۱۰

مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

چرا بانک‌ها پول سهام عدالت را کم واریز کرده‌اند؟ / آیا مردم به پولشان می‌رسند؟

چرا بانک‌ها پول سهام عدالت را کم واریز کرده‌اند؟ / آیا مردم به پولشان می‌رسند؟

مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی گفت: ۳۰۰ هزار تومانی که به عنوان پول فروش سهام عدالت برای متقاضیان واریز شده فقط پول فروش یک سهم است و مابقی در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده واریز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی از سهامداران سهام عدالت که روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده‌اند و در روزهای ششم تا ۱۳ خرداد ماه به بانک‌ها مراجعه کرده‌اند نسبت به وجه واریزی برای فروش ۳۰ درصد از سهامشان معترض هستند.

سهامداران از بانک‌های مختلف نسبت به مبلغ واریز شده برای فروش سهام عدالت شاکی هستند اما بیشترین اعتراض‌ها به بانک کشاورز ی است.

مشتریان بانک کشاورزی مدعی هستند که این بانک برای فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت فقط حدود ۳۰۰ هزار تومان پول واریز کرده است که برخی از این اظهارات را در این جا می‌خوانید:

«سهام منم ۵۳۲هزارتومن بود که ازطریق بانک کشاورزی اقدام به فروشش کردم امروز برام ۳۴۷هزار تومن واریزکردن بخدا من فک میکردم که حداقل سهام خودم وخانومم ۴میلیون به بالا میشه پیش پیشم خرجش کردم الان چکارکنم من»

«سهام من ۵۲۰ است چرا بانک کشاورزی به جای ۳۰/.امروز فقط ۳۴۷هزار واریز کردن لطفا اگه کسی میدونه قضیه چیه راهنمای کنن»

«خواهش می کنم هر جوریه پیگیری کنید این یه مورد بانک کشاورزی رو فقط ، خواهش می کنم ، برای سهام یک میلیونی که همه بانک ها نزدیک ۴ میلیون ریختن ، بانک کشاورزی ۵۰۰ هزار تومان ریخته»

«سهام عدالتم تو برگه یه میلیونه و تو سایت هم یه میلیونه بانک کشاورزی ۶۵۰هزار داده این کجا عدالته»

توضیح بانک کشاورزی چیست؟

در این خصوص حیدر سلیتی، مدیر عامل کارگزاری بانک کشاورزی به تجارت‌نیوز گفت: مبلغ واریز شده که مشتریان نیز نسبت به آن معترض هستند فقط پول فروش یک سهم است و همه ۳۰ درصد سهام عدالت را شامل نمی‌شود.

وی افزود: ما همه این ۳۰ درصد از سهام عدالت را برای همه سهامدارانی که به بانک کشاورزی درخواست فروش داده‌اند فروخته‌ایم، اما شرکت سپرده‌گذاری مرکزی فایل واریزی سهام عدالت را به صورت تجمیعی برای ما ارسال می‌کنند و به صورت فرد به فرد نیست.

سلیتی در خصوص روند فروش سهام عدالت از طریق کارگزاری بانک کشاورزی گفت: در روز ۱۲ خرداد از ۳۶ نماد بورسی حاضر در سبد سهام عدالت فقط یک سهم را فروختیم که این نماد شرکت مخابرات است. مبلغ این فروش ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود که دیروز به حساب ۲۹ هزار و ۵۳۲ نفر متقاضیان واریز شد.

مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی ادامه داد: در روز ۱۳ خرداد ماه ۳۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سهام عدالت فروخته شد که تجمیعی از چند نماد بود و قرار است فایل تایید شده آن در روز شنبه هفته آینده به ما بدهند که تا آخر وقت شنبه هفته آینده برای متقاضیان فروش سهام عدالت(۲۹ هزار و ۵۳۲ نفر) واریز خواهد شد.

وی عنوان کرد: در روز ۱۸ خرداد ماه نیز حدود ۳۴ میلیارد تومان سهام عدالت فروخته شده که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به ما قول داده که فایل آن را در روز یکشنبه هفته آینده بدهد که براساس فایل تایید شده به حساب متقاضیان واریز شود؛ با این حساب کارگزاری بانک کشاورزی حدود ۸۴ میلیارد تومان از سهام عدالت مشتریان خود را فروخته است.

به هر سهامدار چقدر می‌رسد؟

پیش از این که بازار سهام به روند صعودی برگردد، برآورد شده بود که ۳۰ درصد سهام عدالت برای سهام یک میلیون تومانی معادل چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و برای سهام ۵۰۰ هزار تومانی حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

بانک کشاورزی سهام عدالت مشتریان خود را به چه قیمتی فروخته است؟

سلیتی در این خصوص گفت: پول حاصل از فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت برای سهامدارانی که سهام یک میلیون تومانی دارند حدود چهار میلیون و برای سهامدرانی که سهام ۵۰۰ هزار تومانی دارند بیش از دو میلیون تومان شده است.

مسئولان دیگر بانک‌ها چه می‌گویند؟

در این خصوص امیر لعلی، مدیر روابط عمومی بانک صادرات نیز در پاسخ به توییت سردبیر تجارت‌نیوز مبنی بر اعتراض سهامداران به مبلغ واریزی بانک‌ها نوشت: «در این مورد می‌توانیم همگی اطلاع‌رسانی کنیم. کارگزاری‌ها سبد سهام عدالت را برای فروش می‌گذارند. به دلیل بورسی نبودن برخی سهام، عدم تقاضا برای بعضی سهم‌ها و… فروش ۳۰ درصد پرتفوی در یک مرحله وجود ندارد، بنابراین واریزی سهامداران در چند مرحله و در روزهای مختلف صورت می‌گیرد.»

وی ادامه داد:‌‎ «دلیل شفاف و واضحی داره. بانک‌ها باید ۳۰ درصد پرتفوی افراد را بفروشند. همه پرتفوی دفعتا فروش نمیره. مثلا فرض کنید ۳۰ درصد تعداد همه سهام باشه. همه سهام تقاضا نداره یا تعدادی بورسی نیستند. بنابراین بخش به بخش فروخته می‌شود و تدریجی پول‌ها در چند مرحله واریز میشه»

یکی از مخاطبان هم از واریز ۲۷۰ هزار تومان از سوی بانک ملت بابت فروش سهام عدالت خبر داده است که به نظر می‌رسد پاسخ در اظهارات مدیر روابط عمومی بانک صادرات و مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بانک کشاورزی پولمون واریز کن حیا کن واقعا شصد درصد سهامم را سه ماه پیش فروختم .هنوز دو میلیون تومن دستم نگرفته .در صورتیکه بقیه بانکها چنین واریزی نداشتن .واقعا مضخرفی بانک کشاورزی

  • ناشناس

    با سلام .واقعا خدا را خوش میاد اوال شهریور شصد درصد سهامم را به کارگزاری بانک کشاورزی فروختم .شکم بچه هایم را سیر کنم .هنوز 2میلیون دستم نگرفته آیا مسئولی قانونی نیست که به بانک کشاورزی تذکر بده و بفهمانه بعضی ها از بدبختی سهامشان را فروختن .تنها راهش گل گرفتن در بانک کشاورزیه

  • محمد

    سلام خسته نباشید لطفا پیگیری کنید امروز مورخه 1399/08/7ابان پست بانک ایران 3000تومان واریز کرد آیا بعد از دماه این مبلغ باید واریز شود این چه قانونیه

  • محمد

    چرا پول فروش سهام عدالت کم واریز شد فقط 3000تومن خواهشا پیگیری کنید

  • ناشناس

    من بیش از2ماه است که هیچ پولی به حسابم نیامد بخاطرمشکل مالی سهام خودرافروخته اما متاسفانه هیچ مشکلی برطرف نشد لطفا رسیدگی کنید

  • ناشناس

    نه

  • امید

    سلام سهامدیک میلیونی هابرایشان 4میلیون ریختن کم. گمش نوشتن ماله منم. یگ میلیونی هست هیچی نریختن والا سه ماهه پیش دوبارواریزکردن هرگدام 590 و480ریختن بعدالان سه ماهه شودهیچ مبلغی واریزی ندارم بانگ ملی هست ازشماخاهشن خیلی لازم دارم یه ماله منونکاه کنیدواریزبگنندممنـــــــون ازتون خدانگهدارتون

  • ساسان علیزاده

    وقت بخیر من بخاطر مشکل مالی 30درصد سهامم و 60درصد سهام دیگری را فروختم ارزش سهامم 520هست ولی فقط هزار تومان هزارتومان اومد جمعا 400هزار اومده نفهمیدم پولش چیشد وحالا میگن 30درصد شده دو میلیون واقعا بی انصافیه بعضی اشناهامون 30درصد فروختن شش میلیون دریافت کردن با همون برگه 520 هزاری
    خواهش میکنم عزیزان از حق ملت دفاع کنید
    موفق باشید خدانگهدار

  • عارف صبوری

    سلام بانک کشاورزی هیچی پول هنوز نریخته به حسابم

  • ناشناس

    سلام،چرا بانک کشاورزی سی درصد سهام عدالتی که فروش گذاشتم واریز نمی کنند