کد مطلب: ۵۴۵۳۱۷

فروش مرغ ۵ هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب

فروش مرغ ۵ هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب

درحالی که هر کیلوگرم مرغ ۵ تا ۸ هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب به فروش می رسد، مقام مسئول وزارت جهاد کشاورزی درباره مشکلات تولید از قبیل تامین نهاده ها و کمبود جوجه ریزی گفت: نزدیک انتخابات است. در بازار کشور التهاب ایجاد و مسائل را سیاسی نکنید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، درحالی مدت زیادی از افزایش قیمت مصوب مرغ از ۲۰۴۰۰ تومان به ۲۴۹۰۰ تومان نمی‌گذرد که این قیمت به درستی در بازار رعایت نمی شود. این روزها قیمت مرغ در مرغ فروشی ها در محدوده ۳۰ هزار تومان به فروش می رسد به طوری که بر اساس مشاهدات میدانی هرکیلوگرم مرغ در راسته مرغ فروشان خیابان ایران تهران ۲۹۹۰۰ تومان است؛ این محصول در برخی نقاط حتی ۳۳ هزار تومان نیز به فروش می رسد.

خبرگزاری تسنیم در هفته ها و ماه های اخیر بارها درباره مشکلات تامین نهاده های دامی و کاهش جوجه ریزی به عنوان مشکلات اساسی تولید هشدار داده است اما نه تنها توجهی به این مسائل نمی شود بلکه به طور کامل رد می شود.

وزارت جهاد کشاورزی: جوجه ریزی کم نشده و نهاده مرغداران تامین است

حسن عباسی معروفان سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: بر اساس برنامه باید در اردیبهشت ماه سال جاری ۱۱۸ میلیون جوجه ریزی وجود داشت اما ۱۲۳ میلیون جوجه ریزی انجام شد که بیشتر از برنامه نیز است.

وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده فوق توسط معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی مشکلی برای تامین جوجه یک روزه نداریم.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: نهاده هایی نیز که برای مرغداران تامین شده است نشان دهنده آن است که آمارهای ارائه شده درباره میزان جوجه ریزی درست است.

وی با بیان اینکه آماده دفاع از آمار ارائه شده هستم، تصریح کرد: عملکرد توزیع مرغ در بازار نشان دهنده تولید کافی این محصول در کشور است و نباید در بازار کشور التهاب ایجاد و مسائل را سیاسی کرد.

این مقام مسئول همچنین درباره وضعیت تامین نهاده های تولیدکنندگان گفت: در سامانه بازارگاه چهار قلم نهاده دامی بارگذاری می شود و به تولیدکنندگان مختلف بر اساس پروانه نهاده به قیمت مصوب اختصاص می یابد و افراد می توانند حواله های خود را ظرف ۴۸ ساعت دریافت کنند.

وی افزود: قیمت مصوب هرکیلوگرم ذرت ۱۹۰۰ تومان، جو ۱۸۰۰ تومان، کنجاله سویا ۳۴۰۰ تومان و قیمت دانه روغنی سویا که به کارخانه های روغن کشی تحویل داده می شود ۳۵۰۰ تومان به صورت تحویل در بنادر است.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در ماه های گذشته کمبودهایی بابت نهاده های دامی در کشور وجود داشت اما اکنون شرایط مناسب است.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.