کد مطلب: ۶۶۶۲۵۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

فروش نقدی محصولات بهمن موتور/ کارا چقدر گران شد؟

فروش نقدی محصولات بهمن موتور/ کارا چقدر گران شد؟

شرکت بهمن موتور از فروش نقدی چهار محصول خود شامل وانت تک کابین، دو کابین تیپ ۴، کاپرا ۲ و ون باری اینرودز در خرداد ۱۴۰۱ خبر داد. این محصولات در بازار به چه قیمتی به فروش می‌رسند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس دو اعلامیه جداگانه بهمن موتور ، ثبت‌نام نقدی چهار محصول با قیمت قطعی به صورت آنلاین و به تعداد محدود، از روز سه‌شنبه، ۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌شود. این طرح تا پنجشنبه، بیست و ششم ساعت ۱۶ یا تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه می‌یابد.

زمان تحویل وانت تک کابین، دو کابین تیپ ۴، کاپرا ۲ و ون باری اینرودز ، هفته دوم مرداد ۱۴۰۱ است. ثبت‌نام نیز صرفا به صورت آنلاین و از طریق پرتال جامع ایرانی کار قابل انجام است. در فروش خرداد محصولات شرکت بهمن موتور، محدویت ثبت‌نام برای هر کد ملی/ شناسنامه ملی وجود ندارد.

اما امکان ثبت‌نام با کد ملی و یا کد حقوقی عاملیت ممنوع بوده و در چنین قراردادهایی شرکت بهمن موتور دارای حق فسخ است.

بهمن موتور

طرح فروش نقدی بهمن موتور- خرداد ۱۴۰۱

توقف عرضه محصولات بهمن موتور در بورس کالا

بهمن موتور در حالی این طرح‌های فروش را به اجرا گذاشته که اخیرا توقف عرضه محصولات این شرکت در بورس کالا، خبرساز شده است.

چندی پیش، طبق ارقام اعلام شده توسط بورس کالا کارا تک کابین با قیمت پایه ۲۹۱ میلیون و ۲۵۷ هزار تومان در تالار خودرو عرضه شد. کارا دو کابین نیز با قیمت پایه ۳۰۱ میلیون و ۵۹۶ هزار تومان به این تالار آمد.

این در حالی است که این دو در آن مقطع زمانی در کارخانه به ترتیب ۲۵۱ میلیون و ۲۶۹ هزار تومان قیمت داشتند. از سوی دیگر، خودروی کارا تک کابین در بازار ۳۶۸ میلیون و مدل دو کابین آن ۳۹۰ میلیون تومان داد و ستد می‌شد.

اما حالا قیمت روز این خودروها در کارخانه به ترتیب ۳۲۵ و ۳۳۷ میلیون تومان است و در بازار نیز ۳۶۲ و ۳۸۴ میلیون تومان داد و ستد می‌شوند.

نگرانی از افزایش قیمت خودرو

در ادامه عرضه خودرو در بورس کالا، قرار بود فیدلیتی و دیگنیتی، دو محصول دیگر بهمن موتور نیز به بازار سرمایه بروند اما وزرات صمت با صدور نامه‌ای این روند را متوقف کرد.

این موضوع انتقاداتی را به دنبال داشت و در ادامه وزارتخانه در مقام پاسخگویی برآمد. وزارت صمت در اطلاعیه‌ای علت این ممنوعیت عرضه را افزایش قیمت نجومی خودرو دانست!

در این اطلاعیه آمده بود: عرضه خودرو‌های پر تقاضا و کم تعداد در بورس کالا منجر به افزایش نجومی قیمت آن‌ها و همچنین سه قیمتی شدن آن (قیمت محصول، قیمت بورس، قیمت بازار) می‌شود. برخی خودروساز‌های خصوصی برای فرار از فروش خودرو در سامانه یکپارچه و تلاش برای کسب سود بیشتر به وظیفه ملی خود عمل نکرده‌اند. لذا از بورس کالا انتظار می‌رود به‌جای بازی در زمین منفعت‌طلبی یک خودروساز، به وزارت صمت برای مدیریت یکپارچه بازار خودرو کمک کند.

حالا، پیگیری‌های تجارت‌نیوز از بورس کالا نشان می‌دهد که عرضه خودرو در بورس کالا به تصمیم وزارت صمت و شورای‌عالی بورس بستگی دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد عرضه هر محصولی در بورس کالا، آن محصول را به تعادل قیمتی می‌رساند. علت آن نیز به روش عرضه باز می‌گردد. محصولات با روش عرضه و تقاضا در بورس معامله می‌شوند و این موضوع جلوی افزایش قیمت نجومی را می‌گیرد.

آخرین اخبار درباره فروش خودروسازان را در صفحه پیش‌فروش خودرو دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چخبره جنگه مگه

  • ناشناس

    بازار بیرون ۲۷۵ تومان بود نه بیشتر

  • مالک بوعذار

    اخه در عرض یک ماه ۸۰ ملیون افزایش وانت کارا
    و کاپرا هم ۱۰۰ ملیون افزایشیچ خبره
    پس وزارت صمت و نظارت و سامانه یکپارچه کجانچرا کسی رسیدگی نمیکنه .

  • هالو

    لامصبها شما حداقل ده درصد افزایش بدین.چه خبره دراین بلبشو بازار .کی باید به داد مردم برسه

  • ناشناس

    ما مقصریم که جنس گرون میشه چه خبره واسه وانت پول سانتافه باید داد

  • ناشناس

    نخرید صبرکنید ماشین وارد بشه قیمت میاد پایین

  • ناشناس

    نکنید این کارها رو.به همون خدایی که شما می‌پرستین خیلی از ماها به ماشین نیاز داریم.
    نه میزارین ماشین وارد بشه و نه قیمت رو پایین میارین.
    آخه چرا اینقدر………. شدید.