کد مطلب: ۶۰۵۵۱۵

منتظر دوشنبه‌های ایران‌خودرویی و سه‌شنبه‌های سایپایی باشیم؟

منتظر دوشنبه‌های ایران‌خودرویی و سه‌شنبه‌های سایپایی باشیم؟

پس از تصویب و اعمال افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودروهای داخلی، ایران‌خودرو و سایپا که پیش از این مدیران عامل‌شان قول افزایش تولید و عرضه و اجرای برنامه‌های فروش بصورت هفتگی را در صورت اصلاح قیمت‌ها داده بودند، حال اعلام کرده‌اند که از این هفته به صورت هفتگی برنامه فروش محصولات خود را خواهند داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از روز چهارشنبه هفته گذشته، بالاخره پس از حدود یکماه بحث و بررسی بر سر «افزایش قیمت خودروهای داخلی آری یا نه؟» مجوز افزایش قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ توسط ستاد تنظیم بازار که به عنوان متولی امر قیمت‌گذاری خودروها، تصویب و به خودروسازان ابلاغ شد. براین اساس ۱۸ درصد افزایش قیمت خودروها اعمال و قیمت‌های جدید نیز اعلام شد.

در افزایش قیمت قبلی (۱۹ آبان ماه که سپس در کمتر از ۴۸ ساعت به دستور رئیس جمهور لغو شد) مدیران خودروساز قول دادند که با اصلاح قیمت محصولات، در راستای راهبرد اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت و عمل به تعهد خود به وزیر صمت، برنامه افزایش تولید و عرضه را محقق خواهند کرد و به صورت هفتگی برنامه‌های فروش فوق‌العاده محصولات خود را اجرا می‌کنند.

اما پس از آنکه قیمت‌ خودروهای داخلی بنابر تصمیمات دولت، به قیمت‌های قبلی بازگشت و مسئولیت تصمیم‌گیری برای قیمت خودروهای داخلی به ستاد تنظیم بازار واگذار شد، خودروسازان نیز اجرای هفتگی فروش‌های فوق‌العاده را در گرو اصلاح قیمت‌ها دیدند و طی این مدت (از زمان لغو افزایش قیمت تا صدور مجدد افزایش قیمت) طرح فروش فوق‌العاده‌ای برگزار نکردند.

اکنون که قیمت‌ محصولات خودروسازان مشمول افزایش قیمت ۱۸ درصدی و قیمت‌های جدید اعلام شد؛ هر یک از این دو خودروساز به صورت جداگانه یک روز را برای عرضه فروش محصولات خود به صورت متداوم تا پایان سال در نظر گرفته‌اند.

بر این اساس «دوشنبه‌های ایران‌خودرویی» و «سه‌شنبه‌های سایپایی» در راه است.

ایران‌خودرو در این رابطه اعلام کرده است که بر اساس سیاست‌های وزارت صمت در افزایش عرضه خودرو و تنظیم بازار، برنامه‌های فروش هفتگی محصولات خود را از هفته آینده، دوشنبه‌ها به مرحله اجرا در خواهد آورد.

البته طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از پیش، برنامه فروش فوق‌العاده این هفته ایران‌خودرو امروز (شنبه) اجرا شده است اما فروش هفتگی‌های این گروه صنعتی از هفته آینده، دوشنبه‌ها خواهد بود.

در این رابطه، بابک رحمانی، معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو نیز اظهار کرد: با تحقق برنامه‌های افزایش تیراژ تولید، تا پایان سال۱۰۰ هزار دستگاه خودرو بیش‌تر از تعهدات و در قالب فروش فوق‌العاده به بازار عرضه خواهیم کرد. روزهای دوشنبه به صورت ثابت، ‌ برنامه‌های فروش در قالب‌ فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش یکساله و همچنین مشارکت در تولید اجرا خواهد شد.

وی از پیش‌فروش یکساله و مشارکت در تولید ۸۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال خبر داد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پس از اصلاح قیمت‌ها و رویکرد افزایش عرضه، انتظار می‌رود بازار خودرو در ماه‌های پایانی سال، ‌به تعادل برسد.

سه‌شنبه‌های سایپایی از این هفته آغاز می‌شود

سید جواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در رابطه با اجرای طرح‌های فروش هفتگی سایپا اعلام کرد: در راستای تحقق برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت برای کنترل قیمت‌ها در بازار خودرو و با راهبری وزیر صنعت، معدن و تجارت که برنامه‌های متفاوتی برای کنترل و تنظیم بازار خودرو تدوین شده و یکی از آن‌ها عرضه مدوام و مستمر خودرو توسط خودروسازان کشور است، گروه سایپا از هفته پیش رو تا پایان سال هر سه‌شنبه یک طرح عرضه خودرو شامل فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش یکساله و مشارکت در تولید اجرا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: تقریبا تمامی محصولات گروه خودروسازی سایپا در این طرح‌های فروش عرضه خواهند شد و هموطنان می‌توانند بنابر نیاز خود برای خرید این خودروها ثبت نام کنند.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعا قابل باورنیست که۲خودروساز مقیدباشن هرهفته ثبت نام وبقولشون عمل کنن!!!