کد مطلب: ۷۵۳۲۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد

پشت پرده ماجرای مدرسه فوتبال مشهد

پشت پرده ماجرای مدرسه فوتبال مشهد

خبر تکان‌دهنده فساد اخلاقی در یک مدرسه فوتبال در مشهد پس از شکایت بی‌نتیجه خانواده‌ها به اداره ورزش و جوانان رسانه‌ای شده است. پشت پرده این ماجرا چه بوده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، از همان روزهای ابتدایی انتشارِ خبر فساد اخلاقی در یک مدرسه فوتبال، بسیاری از مسئولان دست به کار تکذیب این خبر شدند تا جایی که مربی خاطی، در نهایت تعجب، تمام این اتفاقات را به آمریکا نسبت داد!

متاسفانه براساس تحقیقات صورت گرفته رسانه‌ها، اتفاقات این‌چنینی در مدارس فوتبال، سابقه دارد. به عنوان مثال در سال ۱۳۹۱ تجاوز در یک مدرسه فوتبال با مصاحبه ناصر فریادشیران بازتاب پیدا کرد. این پرونده، اما بدون محکوم شدن فرد یا گروه خاص و بدون نتیجه خاصی مختومه شد.

پشت پرده فساد اخلاقی در مدرسه فوتبال

در تازه‌ترین پرونده فساد اخلاقی در مدارس فوتبال، نامه شکایت‌آمیز خانواده این بازیکنان خطاب به اداره ورزش و جوانان که در تاریخ 12 دی‌ماه نوشته شده در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است؛ یعنی تقریباً 2 هفته قبل از انتشار رسمی این خبر! والدین در این نامه تأکید کرده‌اند با مراجعه به هیات فوتبال، برخی مسئولان این هیات از ماجرای فساد اخلاقی باخبر بوده، اما اقدامی نکرده‌اند! [نقل به متن نامه]

همچنین تصاویری از چت تلگرامی این مربی منحرف و یک نونهال به دست رسانه «طرفداری» رسیده که به دلیل استفاده از واژه‌های مستهجن قابل انتشار نیست.

گفتنی است که فساد اخلاقی در مدرسه نونهلان می‌تواند ابعاد گسترده‌تری هم داشته باشد، چرا که تنها چند کودک این ماجرای تلخ را بیان کرده‌اند و این احتمال وجود دارد که پرونده مورد نظر ابعاد گسترده‌تری هم داشته باشد.

نامه شکایت والدین از مدرسه فوتبال مشهد

واکنش فدراسیون فوتبال خراسان رضوی

آنطور که وبسایت خبری الف مدعی شده، احسان اصولی، عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون و رئیس هیأت فوتبال خراسان‌رضوی در مورد مباحث مطرح شده درباره تخلف یک مدرسه فوتبال در مشهد گفته است:‌ فدراسیون فوتبال از طریق رسانه‌ها متوجه شد که چنین موضوعی در یکی از مدارس فوتبال مطرح شده اما تاکنون شکایتی در هیأت فوتبال خراسان‌رضوی یا فدراسیون دریافت نکرده‌ایم.

وزیر ورزش: شخصا پیگیری می‌کنم

به گزارش تجارت‌نیوز وزیر ورزش و جوانان روز گذشته در حاشیه یک سخنرانی به موضوع مدرسه فوتبال مشهد اشاره کرده است. سجادی گفته است: درباره شکایت چند خانواده به حراست اداره کل استان خراسان رضوی مبنی بر تعرض به کودکان در مدرسه فوتبال گفت: موضوع آن‌طور که گفته شد، نبود و بزرگنمایی شده است. هنوز چیزی ثابت نشده است و تنها ۲ یا ۳ مورد به حراست وزارت ورزش و جوانان اطلاع داده شده است. پیگیری می‌شود که ببینیم اصل موضوع چی بود. اصل قضیه برای اصلاحات مهم است. شخصا این موضوع را پیگیری می‌کنم.

ادعای فرد مورد اتهام چیست؟

جالب اینجاست که در یک گروه تلگرامی که متشکل از مالکان مدارس فوتبال در مشهد است، فردی که مورد اتهام تعرض به نوجوانان این مدرسه فوتبال قرار گرفته با انتشار یک متن بلندبالا در این گروه تلگرامی مدعی شد که این خبر صرفا یک سناریو از سوی اتاق فکری در کشور آمریکا است تا چهره نظام جمهوری اسلامی ایران را خراب کند.

این فرد با اسم مخفف «ع. پ» در ادامه در گفتگو با خبرنگار هم‌میهن مدعی شد: «هیچ اتفاق ناگواری رخ نداده و شکایتی نیز از سوی این مدرسه فوتبال تنظیم شده تا افرادی که چنین اتهامی می‌زنند پاسخگو باشند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هرچه این روزا می شنویم نباید باور کنیم چون در این چند ماه اونقدر دروغ از ورزشکاران و هنرمندان و بی بی سی و بقیه دشمنان گفته شده که دیگه به هیچ خبری نباید اهمیت داد

  • ناشناس

    مسئولین فقط تکذیب می‌کنند به جای اعدام

  • ناشناس

    ماست مالی

  • علی

    سلام . انگار رسانه ای کردن این اخبار ها قبل از تایید واسه جو سازی کردن علیه امنیت اجتماعی جرم نیست . این رسانه مغرض و مزدور و دشمن است . باید زیر نظر اطلاعات قرار بگیرد . طبقه بندی انتشار اخبار چرا رعایت نشده است .

    • ناشناس

      عجب؟!حتما باید واسه عزیزترین افراد به شما چنین اتفاق ناگواری بیفته که جو گیر نشید،فکر کردین پدر و مادر اون بچه ها با آبروی خودشون و فرزندشان که تا روزی که تو دنیا زندگی کنه باید خجالت بکشه و روح و روان ناسالمی داشته باشه بازی می کنن،دقیق و سریع این مسائل رو باید بررسی کنن و جدی برخورد کنن اگه از خدا می ترسن!

    • ن

      بله، حق،باشماست

  • ناشناس

    این هم مثل هیات کبدی خراسان ماست مالی میشه که برای حفظ عابر شون نتونستن به اداره کل مراجعه کنند وکسی نیست از این ماجرا خبر داشته باشه

  • ناشناس

    خبریادشده رابارها وبارها خواندم تاازپیرامون آن ونحوه پیگیری قضایی آن مطلع شوم.ولی حیف که هیچ دستگاهی مسولیت آن را نمی پذیرد.این همه دستگاه اجرایی و نظارتی .ودیگر هیچ….هزاران تآسف براین همه ادعا…

  • برباد رفته

    دیگه همه بلد شدند هر کاری کردی کردی آخر سر بگو کار آمریکا است مردم هم میگن مرگ بر آمریکا همه چی ماست مالی میشه