کد مطلب: ۲۶۷۳۵۵

فعالان بازار سرمایه فریب دلالان را نخورند

فعالان بازار سرمایه فریب دلالان را نخورند

تحلیلگر بازار سرمایه ضمن هشدار به فعالان این بخش از آنها خواست مراقب تبلیغات دلالان برای تبدیل دارایی‌‌ها به دلار و سکه باشند.

علی موسوی تحلیل گر بازار سرمایه ضمن هشدار به فعالان بازار سرمایه ، اظهار کرد: بسیاری از افراد به‌دنبال آن هستند که بخش عمده‌ای از دارایی‌های خودرا به دلار و سکه تبدیل کنند، این امر می‌تواند اقتصاد را ضعیف کند چرا که روند صعودی قیمت دلار جیب آنها را پُرتر می کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: سوء استفادگان ،رشد مسکن را حباب، رشد خودرو را سفته بازی، رشد بهره و سود بانکی را رواج ربا و از همه مهمتر رشد بازار سرمایه و تولید ملی را بی‌منطق و غیرعقلانی می‌دانند.

از منظر این افراد، فقط رشد دلار و سکه منطقی و برپایه و اساس علمی است از اینرو رشد بازار‌های موازی را فاقد دلایل موجه می‌دانند.

این تحلیل گر بازار سرمایه افزود: این افراد با تبلیغات گسترده، سرمایه‌گذارن بازار سرمایه را دلسرد می‌کنند.

همچنین با نشر اخبار ناامید کننده سعی بر شیفت سرمایه سرمایه‌گذاران به بازار ارز و سکه دارند البته هیچ نگرانی از بابت پیامد‌های رشد ارز ندارند در حالی که بر کسی پوشید نیست در جوامع پیشرفته جهان، رشد بازار سرمایه به منزله؛ رشد اقتصاد، کاهش نرخ تورم و نرخ بیکاری و افزایش درآمد سرانه افراد جامعه است.

موسوی در پایان گفت: در کمال تعجب عده‌ای منتظرند قیمت سهام نصف بماند و رکورد شاخص در عدد ٩٠ هزار (که در سال ١٣٩٢ ثبت شد) بعد از گذشت ٥ سال شکسته نشود، این افراد به محض عبور شاخص از عدد ١٠٠ هزار، بصورت گسترده و پیوسته فریاد بحران و حباب سر می‌دهند و سهامداران را به سود و خروج هر چه سریعتر از بازار سرمایه و خرید دلار و سکه تشویق می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.