کد مطلب: ۲۱۹۹۷۱

فعالیت دلالان مهمترین چالش گردشگری سلامت

فعالیت دلالان مهمترین چالش گردشگری سلامت

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس فعالیت دلالان را مهمترین چالش گردشگری سلامت دانست و از نبود سیستم ثبت اطلاعات توریسم سلامت در کشور انتقاد کرد.

احمد همتی، حضور و فعالیت دلالان را مهمترین چالش گردشگری سلامت دانست و گفت: پتانسیل و ظرفیت‌های مناسبی از لحاظ نیروی انسانی متخصص، پزشکان حاذق و مراکز مجهز درمانی برای رونق و توسعه گردشگری سلامت در کشور وجود دارد که باید از آنها به نحو مطلوب بهره برد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، افزود: افرادی که برای درمان به کشورمان مسافرت می‌کنند انتظار دارند امور درمانی آنها به صورت منظم و مدیریت شده پیش برود اما وقتی پای دلالان به میان می‌آید روند درمانی آنها با مشکل مواجه می‌شود که این معضل به کاهش تعداد گردشگران و مغفول ماندن صنعت توریسم منتهی می‌شود.

وی افزود: متاسفانه دلالان از سوی افراد سودجویی به کارگیری می‌شوند تا مسیر گردشگران سلامت را به نفع این افراد فرصت‌طلب تغییر دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در این رابطه نیاز است به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که گردشگران سلامت به سرعت به جایی که مرتبط با بیماری و نیاز آنها است مراجعه کنند و به طور قطع اگر این مهم تحقق یابد تعداد گردشگران سلامت افزایش می‌یابد.

همتی افزود: وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی می‌توانند با ورود به این موضوع نظارت و مدیریت مناسبی را داشته باشند و چارچوبی را برای جذب بیشتر گردشگر تعریف کنند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، از نبود سیستم ثبت اطلاعات گردشگری سلامت در کشور انتقاد کرد و گفت: هر چند کلیاتی از اطلاعات ورود گردشگران سلامت وجود دارد اما به صورت دقیق نیست.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از وزارت بهداشت درخواست کرد سیستمی برای ثبت اطلاعات گردشگران سلامت طراحی کند و افزود: با این اقدام گردشگران سلامت با استفاده از اطلاعات این سیستم مسیر درست را برای درمان طی کرده و گرفتار دلالان سلامت نمی‌شوند.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.