کد مطلب: ۲۱۶۷۷۴

رئیس اداره کانون‌های فرهنگی وزارت بهداشت:

فعالیت کانون‌های فرهنگی منشا تغییرات مثبت در دانشگاه‌ است

فعالیت کانون‌های فرهنگی منشا تغییرات مثبت در دانشگاه‌ است

رئیس اداره کانون‌های فرهنگی در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت فعالیت کانون‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها گفت: کانون‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها منشا تغییر و تحول مثبت هستند و با رشد کمی و کیفی این کانون‌ها به این مهم خواهیم رسید.

سیده‌مریم‌ حسینی رئیس اداره کانون‌های فرهنگی وزارت‌ بهداشت با اشاره به اهداف برگزاری نشست سراسری دبیران و کارشناسان مسئول کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور گفت: هدف از برگزاری این نشست افزایش سطح کیفی فعالیت‌های فرهنگی کانون‌ها در دانشگاه‌ها، ارتقاء سطح قابلیت‌ها و توانمندی‌های کارشناسان و دبیران کانون‌های فرهنگی، برگزاری انتخابات اعضای شورای مرکزی مجامع و بسترسازی برای تشکیل مجامع جدید است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی برنامه‌های این نشست دو روزه را تشریح کرد و بیان داشت: در اولین روز از برگزاری این نشست برای نخستین بار کارگاه‌های آموزشی گروهی با رویکرد حل مساله نوآورانه در حوزه سلامت برای کانون‌های فرهنگی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره کانون‌های فرهنگی وزارت‌ بهداشت ادامه داد: برای صبح روز دوم، آموزش تخصصی مرتبط با موضوع مجامع به‌صورت مجزا توسط اساتید متخصص در این حوزه برگزار می‌شود.

حسینی افزود: همچنین در این کارگاه‌ها سعی داریم کانون‌های فرهنگی با موضوع فعالیت مشترک را به سمت ایده‌پردازی هدایت کرده و امکان انجام طرح‌های ملی را برای این دانشجویان فعال فرهنگی فراهم کنیم.

وی کانون‌های فرهنگی را متولی اصلی درخصوص فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه عنوان کرد و درخصوص برنامه‌های پیش رو توضیح داد: مطابق آیین نامه‌های بالادستی کانون‌های فرهنگی متولی رسمی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها هستند بنابراین بدنبال ایجاد بستری برای شکل‌گیری ساختارهای دانشجویی در حوزه فرهنگی و بسط و گسترش آن هستیم.

رئیس اداره کانون‌های فرهنگی وزارت‌ بهداشت ادامه داد: با حمایت از فعالیت‌های فرا دانشگاهی و هدایت جشنواره فرهنگی به سمتی که خروجی کانون‌ها را بعنوان ورودی آثار خود بپذیرد در تلاشیم تا از کانون‌های فرهنگی حمایت کنیم.

وی افزود: تهیه ساز و کار آموزش‌های مدون و هدفمند تخصصی برای کانون‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که برای کانون‌های فرهنگی در نظر داریم.

رئیس اداره کانون‌های فرهنگی در معاونت فرهنگی وزارت بهداشت رشد فعالیت کانون‌های فرهنگی را منشا تغییرات مفید در دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به چشم انداز تعریف شده در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، یکی از مهمترین پارامترهای اعتلای فرهنگی دانشگاه‌ها حضور تفکرات متنوع در حوزه فعالیت‌های دانشجویی برای پوشش تمامی سلایق در قالب چارچوب‌های تعریف شده است. بی‌شک افزایش تعداد این تشکل‌های دانشجویی اگر همزمان با رشد کیفی و پویایی آنها در فعالیت‌هایشان باشد منشاء تغییرات مفید و موثری در دانشگاه‌ها خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به رشد چشمگیر فعالیت‌های فرهنگی در قالب کانون‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها گفت: در حال حاضر قریب به ۷۰۰ کانون فرهنگی٬ دانشجویی فعال در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد که اکثریت قریب به اتفاق آنها را در این نشست پذیرا خواهیم بود.

بنابرگزارش، نشست سراسری دبیران و کارشناسان مسئول کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ۲۰ و ۲۱ اسفندماه سال جاری به همت اداره کانون‌های فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و با هدف ارتقاء توانمندی‌های فعالان فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، در مجتمع فرهنگی و آموزشی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.