کد مطلب: ۲۱۷۷۵۶

فعال شدن انیستیتوهای نفت در حوزه پژوهش

فعال شدن انیستیتوهای نفت در حوزه پژوهش

وزیر نفت از فعالی شدن انیستیتوهای نفت در حوزه پژوهشی خبر داد و گفت: دانشگاه‌ها در گذشته در حوزه‌های پایین‌دست و میان‌دست نفت فعالیت پژوهشی انجام داده‌اند.

صبح امروز قرارداد پژوهشی در حوزه اکتشاف بین شرکت ملی نفت ایران و دانشگاه‌های خوارزمی، شهید بهشتی، شهید چمران، فردوسی مشهد و دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور وزیر نفت و وزیر علوم و تحقیقات امضاء شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این مراسم حبیب‌الله بیطرف معاون مهندسی و پژوهشی وزیر نفت گفت: بخش پژوهش در اکتشاف یکی از مهمترین بخش‌های صنعت نفت در دنیا به شمار می‌رود زیرا همانطور که می‌دانید اهداف اکتشافی باید همواره به روز باشد تا بتوانیم میزان نفت درجا را مورد ارزیابی قرار دهیم.

این مقام مسئول ادامه داد: وزارت نفت خوشبختانه حرکت‌های خوبی را بین دانشگاه و صنعت آغاز کرده است و با امضاء تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای متعدد در این حوزه توانسته به اهداف خوبی دست پیدا کند.

این مقام مسئول ادامه داد: دانشگاه شهید بهشتی در حوزه دزفول شمالی، فردوسی مشهد،‌ کپه‌داغ، خوارزمی، دشت آبادان، شهید چمران نیز در دشت آبادان فعالیت می‌کند.

در ادامه این مراسم غلامی وزیر علوم گفت: من از آقای زنگنه تشکر می‌کنم که به دانشگاه‌ها اهمیت دادند و تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای متعددی را در حوزه نفت امضاء کرده‌اند.

وزیر علوم ادامه داد: در گذشته قراردادهایی در خصوص استخراج به امضاء رسیده بود و ما نیز توانایی خوبی را در حوزه فرآوری نفت خام از خود نشان داده‌ایم که هم اکنون نیز موفق شده‌ایم قراردادهایی را در حوزه اکتشاف نیز به امضاء برسانیم.

بیژن زنگنه نیز در این همایش گفت:‌ تا کنون چند سری قرارداد با دانشگاه‌ها منعقد شده است که خوشبختانه می‌توانم اعلام کنم انستیتوهای نفت فعال شده است .

وی گفت: کار پژوهشی در صنعت نفت تنها مربوط به یک استاد و یک دانشجو و یا یک رشته نمی‌شود و باید رشته‌های مختلفی را درگیر کرد.

وی ادامه داد: در گذشته فعالیت خوبی در حوزه اوره،‌آمونیاک، شیرین‌سازی گاز و تصفیه نفت انجام شده است و در حوزه استخراج نیز فعالیت‌های مفیدی توسط دانشگاه‌ها پیگیری می‌شود که هم اکنون توانسته‌ایم با دانشگاه‌ها در حوزه اکتشاف نیز وارد فعالیت مطالعاتی شویم که امیدواریم نتیجه این اقدامات به نفع کشور باشد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.