کد مطلب: ۶۳۹۱۷۰

قانون بودجه ۱۴۰۱ ابلاغ شد

قانون بودجه ۱۴۰۱ ابلاغ شد

رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را ابلاغ کرد.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در نامه ای به ابراهیم رییسی رییس جمهوری قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور را برای اجرا ابلاغ کرد.

بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل‌کشور پس از ۱۳ روز در جلسه علنی مجلس سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ به پایان رسید. شورای نگهبان ایراداتی به آن وارد کرد که مجلس آن را رفع کرد و در نهایت بودجه به تایید شورای نگهبان رسید.( ایسنا )

جزئیات آخرین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

به نقل از مهر، جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۷ اسفند) مجلس شورای اسلامی برای ادامه رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد.

وکلای ملت امروز بررسی لایحه بودجه سال آینده کشور را به اتمام می‌رسانند.

لازم به ذکر است بررسی موارد زیر هم امروز در دستورکار مجلس قرار دارد:

رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح جهش تولید دانش بنیان

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح تغییر ساعت رسمی کشور

طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس

مهم‌ترین مسائلی که در جلسات بودجه مطرح شد:

نمایندگان مجلس در بررسی بودجه ای امروز مصوب کردند پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان دولت تنها در صورت ثبت اطلاعات آنها در سامانه یکپارچه نظام اداری انجام شود.

شفافیت حقوق نمایندگان با ۲۰۰ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۱ رای ممتنع به تصویب رسید. براساس این مصوبه حقوق نمایندگان و مدیران مجلس برای نظارت تمام مردم به طور شفاف و ماهانه در سامانه سازمان امور اداری و استخدامی کشور قرار می‌گیرد.

نمایندگان مجلس شرایط و ساز وکار پرداخت پاداش سالانه به اعضای هیات مدیره و مدیران شرکت های دولتی را مشخص کردند.
همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت بررسی اولویت‌دار ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی، گفت: این موضوع مهم و جدی بوده و باید با طمأنینه بیشتر، اما با اولویت بررسی شود؛ طرحی با بیش از ۱۸۰ امضا در مجلس برای ساماندهی استخدام کارکنان دولت در دست بررسی است.
آخرین اخبار سیاسی و اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جلال

    سلام دوستانی که قصد ورود به بازار ارز دبجیتال و ثبت نام در صرافی معتبر و مطمئن نوبیتکس دارند میتونند کد دعوت رو بزنن و ده درصد تخفیف در کارمزد معاملاتشون بگیرن

  • ناشناس

    از ۶۵ میلیارد چه خبر؟

  • Nazi

    اینا میرم سیسمونی از ترکیه میارن اونوقت به ما وام فرزند آوری میدن بخدا ما داریم در به در دنبال ضامن میگردیم که حداقل همین وامو بگیریم ثبت نام کنیم چقدر مردومو بیچاره کردین اونوقت با پول مردوم عشق حال میکنین باهاش کاری راه بندازیم مردم میترسم ضامن بشن از گرونی از نداری از بی پولی کسی نیست خدا ازتون نگذره با بچه کوچیک گریم میگیره می‌نویسم خدا ماهارو نمی‌بینه اونوقت حق مردم شما خرج کنین آه خیلیا دنبالتونه