کد مطلب: ۱۷۸۵۲۷

قاچاقچیان کالا و ارز از خدمات مالی و بانکی محروم می‎‌شوند

قاچاقچیان کالا و ارز از خدمات مالی و بانکی محروم می‎‌شوند

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تعیین مجازات در صورت واگذاری یا اجاره کارت بازرگانی برای متخلفان در جلسه کمیسیون اقتصادی خبر داد.

سیدحسن حسینی شاهرودی، درباره جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: در نشست امروز کمیسیون، لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بررسی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مواد الحاقی این لایحه به تصویب رسید که بر اساس آن وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به ابلاغ ضوابط و شرایط تجاری در فرآیندهای تجارت و همچنین ایجاد سامانه در این راستا طی سه ماه شد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین براساس مصوبه دیگر، دولت مکلف به ایجاد سامانه‌های هوشمند شد به نحوی که افرادی که در زمینه قاچاق، تخلف کنند از خدمات مالی،‌ بانکی، بیمه‌ای، حمل‌و‌نقل، گارانتی و نگهداری محروم می‌شوند و این موضوع باید در سامانه قید شود.

منشاء ارز واردکنندگان کالا باید افشا شود

حسینی شاهرودی، افزود: همچنین در ادامه نشست کمیسیون اقتصادی مجلس با مصوبه دیگری موافقت شد که بر این اساس هرگونه سوءاستفاده از کارت بازرگانی از جمله واگذاری آن به غیر و بهره‌برداری از آن به صورت خرید، فروش و اجاره ممنوع است و انتقال‌دهنده و انتقال‌گیرنده هر دو مشمول مجازات می‌شوند که مجازات آن ابطال کارت و ضبط کالای وارد شده با کارت غیرمجاز، پرداخت خسارت به دولت و جریمه نقدی نصف تا دو برابر ارزش کالا خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: براساس مصوبه دیگر کمیسیون اقتصادی، واردکنندگان کالا باید منشاء ارز خود را افشا و اعلام کنند که بر این اساس، هر کالایی که وارد کشور می‌شود باید مشخص شود که ارز آن از کجا تأمین می‌شود تا مشمول قاچاق ارز و پولشویی نشود در این غیر این صورت اموال مصادره و توقیف می‌شود.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.