کد مطلب: ۵۴۶۱۴۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قاچاق خوراک دام به امارات/ سیل تقاضا برای کشتار زودهنگام دام

قاچاق خوراک دام به امارات/ سیل تقاضا برای کشتار زودهنگام دام

قیمت خوراک دام به صورت روزانه نوسان می‌کند. این موضوع را روسای تشکل‌های صنفی اعلام کرده و می‌گویند که در حال حاضر علوفه به امارات قاچاق می‌شود. رئیس اتحادیه دامداران فارس با اعلام این خبر گفت: به دلیل کمبود نهاده دامی، قاچاق و افزایش قیمت یونجه و کاه سن کشتار دام‌ کاهش یافته و در نیمه دوم سال با افزایش قیمت شیر و گوشت قرمز رو به رو هستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بحران کم آبی یونجه و کاه را گران کرد. آنچه دامداران می‌گویند یونجه و کاه با لنج به کشورهای عربی قاچاق می‌شود!

رئیس اتحادیه دامداران فارس با اعلام این خبر توضیح داد: نگهداری دام‌ دیگر برای دامداران صرفه اقتصادی ندارد و سن کشتار کاهش پیدا کرده است. بنابراین احتمال دارد، در نیمه دوم سال به دلیل کمبود نهاده دامی و افزایش قیمت یونجه و کاه، بهای گوشت قرمز گران شود.

سیروس روستا به تجارت‌نیوز گفت: دامداران برای تامین خوراک دام با مشکلات جدی مواجه شده‌اند و همین مساله نگرانی برای تعطیلی بسیاری از دامداری‌ها را افزایش داده است.

او همچنین ادامه داد: به دلیل افزایش قیمت علوفه برخی سودجویان کاه و یونجه را در انبارهای خود دپو می‌کنند تا در نیمه دوم سال با قیمت بیشتری به دامداران بفروشند. از این‌رو دامداران دام‌های مولد و غیرمولد خود را زودتر به کشتارگاه‌ها می‌برند.

روستا همچنین توضیح داد: سال گذشته قیمت کاه ۷۰۰ تومان بود این در حالی است که قیمت این کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر از سه برابر گران شده و با قیمت سه هزار تومان فروخته می‌شود! همچنین سایر اقلام دیگر همچون دارو، مکمل‌ها و تجهیزات با نرخ ارز آزاد تامین می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران نیز از کاهش قیمت گوشت قرمز خبر داد و به تجارت‌نیوز گفت: گوشت قرمز به دلیل به افزایش عرضه و کاهش قدرت خرید مردم ارزان شده است.

مجتبی عالی توضیح داد: قیمت کاه و یونجه لحظه به لحظه تغییر می‌کند و بسیاری از سودجویان آن را در انبارها دپو کرده‌اند و ما با همکاری فرمانداری‌ و نیروی انتظامی استان‌ها به دنبال آزادسازی انبارهای احتکار هستیم.

او گفت: هزینه تولید افزایش چشمگیری داشته است و کرایه حمل و نقل بالا رفته است و دامداران یونجه و کاه را به قیمت روز می‌خرند و هر روز قیمت خوراک دام متفاوت است.

برای مطالعه بیشتر گزارش خوراک دام سهمیه‌بندی شد بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.