خبر مهم:

کد مطلب: ۴۰۸۴۴۰

همتی:

قدرت پول ملی ۲۱ درصد افزایش یافت

قدرت پول ملی ۲۱ درصد افزایش یافت

رئیس کل بانک مرکزی گفته، نرخ ارز از ۱۴ هزار و ۳۵۰ تومان در ۱۳ آبان ماه سال ۹۷ به ۱۱ هزار و 300 تومان در ۱۳ آبان‌ماه ۹۸ رسید که نشان دهنده افزایش ۲۱ درصدی افزایش قدرت پول ملی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، در یادداشت اینستاگرامی خود نوشته، امروز ۱۳ آبان سال ۱۳۹۸ و یکسال از شروع جنگ اقتصادی و تحریم بانکی و صادرات نفت ایران توسط آمریکا می‌گذرد. آن روزها پیش‌بینی یکسال بعد مشکل و تا حدی نگران‌کننده بود. اما: آمریکا با تداوم یکسال فشار حداکثری به هدف اصلی‌اش که از هم فروپاشی اقتصاد و در نهایت به زانو در آوردن ایران بود نرسید.

وی ادامه داده، نرخ ارز که خود آمریکایی‌ها از آن به عنوان شاخص مهم تاثیر فشار یاد می‌کردند از ۱۴ هزار و ۳۵۰ تومان در ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۹۷ به ۱۱ هزار و 300 تومان در ۱۳ آبان‌ماه ۱۳۹۸ رسید (۲۱ درصد افزایش قدرت پول ملی).

همتی افزوده، تورم ناشی از تغییر نرخ ارز و اخلال در بخش خارجی اقتصاد فشار زیادی به اقتصاد ایران خصوصا اقشار با درآمد پایین و ثابت وارد آورد و رفاه بخش مهمی از مردم از بابت تحریم آسیب دید که نیاز به تامین دارد.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرده، نهایتا ثبات نسبی به اقتصاد برگشت و شاخص‌های مهم اقتصادی نظیر تورم و رشد غیرنفتی به آرامی در مسیر بهبود قرار گرفت.

وی تاکید کرده، از حالا تلاش‌ها در اقتصاد بایستی متمرکز شود بر رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص داخلی و رونق تولید ملی، کاهش اتکای بودجه به نفت و ایمن‌سازی اقتصاد نسبت به نوسانات درآمدهای نفتی و سرعت دادن به روند اصلاح نظام بانکی کشور.

همتی 1

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امیر

    چطور با وجود این تورم و این قدرت خرید مردم همچین صحبتی میتونه بکنه ؟ ارزش پول ملی به دلار نیست فقط.

    • ناشناس

      اینم از خودش قهرمان ساخته…
      یه روز میگه ۴۰ درصد یه روز میگه ۲۱ درصد

  • ناشناس

    جالب است دلار تا ۵۰۰ درصد رفته بالا بعد ما میاییم نسبت به یک قیمت حبابی در سال ۹۷ قیمت الان را میسنجیم و با افتخار میگیم قدرت پول ملی بالا رفته واقعا متاسفم با این اظهارات کارشناسی