کد مطلب: ۶۶۹۸۱

قراردادهای جدید نفتی سنخیتی با فرهنگ ایرانی ندارد

قراردادهای جدید نفتی سنخیتی با فرهنگ ایرانی ندارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: کلیات قراردادهای جدید نفتی هیچ سنخیتی با فرهنگ ما که از هرگونه فعالیت معاملاتی، اقتصادی یا حتی فرهنگی با بیگانگان زخم خورده ایم ندارد.غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس، اظهار داشت: در جلسه کمیسیون انرژی وزیر نفت توضیحات مبسوطی ارائه کرد و در نهایت وی و اعضای کمیسیون بر

1b1ec15a84cc1f0f13c0c2123ecf9607_XL.jpg عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: کلیات قراردادهای جدید نفتی هیچ سنخیتی با فرهنگ ما که از هرگونه فعالیت معاملاتی، اقتصادی یا حتی فرهنگی با بیگانگان زخم خورده ایم ندارد.غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس، اظهار داشت: در جلسه کمیسیون انرژی وزیر نفت توضیحات مبسوطی ارائه کرد و در نهایت وی و اعضای کمیسیون بر لزوم تشکیل یک کمیسیون تخصصی برای بررسی پیش‌نویس قراردادهای IPC تأکید کردند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: این کمیسیون تخصصی باید با وقت بیشتر و کارشناسی بهتر به بررسی پیش‌نویس این قراردادها بپردازد.
شرفی با اشاره به اینکه پیش‌نویس قراردادهای IPC به مقام معظم رهبری نیز ارائه شده و ایشان نیز نظرات خاصی درمورد متن آن‌ها داشته‌اند، افزود: کلیات این قراردادها هیچ سنخیتی با فرهنگ ما که از هرگونه فعالیت معاملاتی، اقتصادی یا حتی فرهنگی با بیگانگان زخم خورده هستیم، ندارد.
این نماینده مجلس اظهار کرد: پیش نویس این نوع قراردادها تداعی‌کننده رفتارهای قلدرمآبانه و یک طرفه غرب علیه کشور است. لذا شبهات و سوالاتی که در اذهان همه مسئولان، کارشناسان و مردم درمورد این قراردادها ایجاد شده، به حق است.
وی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم،در پایان با اشاره به توضیحات مبسوط وزیر نفت در جلسه با اعضای کمیسیون انرژی گفت: ان شاء الله در جلساتی با حضور کارشناسان به بررسی عمیق‌تر پیش‌نویس این قراردادها می‌پردازیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.