خبر مهم:

کد مطلب: ۱۹۹۵۳۰

قرارداد رنو و ایدرو به کجا رسید؟

قرارداد رنو و ایدرو به کجا رسید؟

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اینکه ایران به عنوان شریک طرف قرارداد رنو نتوانست به تعهدات خود عمل کند، اعلام کرد: تا دو ماه آینده فعالیت اجرایی قراداد ایدرو – رنو آغاز می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد آخرین وضعیت قرارداد خودرویی ایدرو با رنو و علت تعویق طولانی آغاز این قرارداد، اظهار کرد: وضعیت رنو طبق روال و قرارداد پیش می رود و تصور می‌کنیم بتوانیم تا دو ماه آینده فعالیت اجرایی در این قرارداد را آغاز کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، منصور معظمی درباره علت تعویق این قرارداد، تصریح کرد: ما به عنوان شریک طرف ایرانی، نتوانستیم در قرارداد رنو به تعهداتمان عمل کنیم، چرا که متعهد بودیم سایت «بن رو» را در اختیار بگذاریم.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پاسخ به اینکه آیا موضوع در اختیار گذاشتن سایت «بن رو» عملیاتی شده است یا خیر؟ بیان کرد: این مسئله تقریبا تمام شده است.

هرچند که به نظر می رسید طبق گفته مسئولان، قرارداد ایدرو و رنو در اوایل سال‌جاری نهایی شود اما در نهایت ۱۶ مردادماه امسال قرارداد همکاری مشترک در زمینه توسعه و تولید خودروهای جدید در ایران با مسئولان شرکت خودروسازی رنو در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید که سهم سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در این قرارداد ۲۰ و میزان سرمایه‌گذاری در فاز اول ۶۶۰ میلیون یورو و در قالب تولید ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو تعیین شد.

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قصد داشت به‌ واسطه برداشتن «بن‌رو» در ازای طلبش از سایپا، سهم و آورده خود در قرارداد با رنو را از این مسیر تامین کند.

این درحالی است که رفته رفته سایپایی‌ها نشان دادند حاضر به از دست دادن سایت «بن رو» نیستند و این سایت را در اختیار ایدرو و رنو قرار نخواهند داد تا جایی‌که معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از احتمال زیاد تغییر سایت «بن‌رو» سایپا خبر داد و اعلام کرد که سهام این سایت به چند شرکت زیر مجموعه سایپا تعلق دارد و آن‌ها تا به امروز شرایط را برای در اختیار گذاشتن شرکت برای استفاده از ظرفیت شرکت رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) مناسب ندیده اند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.